fbpx«Μάχη» στον Πειραιά για το μεγαλύτερο έργο του ΟΛΠ | Economistas.gr
Skip to main content

«Μάχη» στον Πειραιά για το μεγαλύτερο έργο του ΟΛΠ

«Μάχη» στον Πειραιά για το μεγαλύτερο έργο του ΟΛΠ

Σήμερα αναμένεται να ξεκινήσουν ξανά οι εργασίες για την υλοποίηση της μεγαλύτερης επένδυσης που θα πραγματοποιηθεί τα επόμενα έτη στο λιμάνι του Πειραιά, μετά από την έκδοση διευκρινίσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Πριν από περίπου τρεις εβδομάδες το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο αποφάσισε με προσωρινή διαταγή τη διακοπή των έργων για την επέκταση του επιβατικού προβλήτα κρουαζιέρας, ύψους 103 εκατομμυρίων ευρώ δίχως ΦΠΑ. Είχε προηγηθεί η κατάθεση στο ΣτΕ δύο αιτήσεων ακύρωσης διοικητικών πράξεων από πολίτες της περιοχής και από το Εργατικό Κέντρο Πειραιά, οι οποίες θα συζητηθούν στις 7 Οκτωβρίου 2020. Στις 11 Ιουνίου το ΣτΕ εξέδωσε την απόφαση για την προσωρινή διακοπή των εργασιών έως τις 15 Ιουλίου, όταν και θα συζητηθεί η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, από την οποία θα κριθεί εάν θα συνεχιστούν ή όχι τα έργα έως την εκδίκαση των δύο αιτήσεων ακύρωσης στις 7 Οκτωβρίου.

Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο επανήλθε με διευκρινιστική απόφαση που εξέδωσε την Τρίτη, με την οποία γίνεται σαφές ότι η διακοπή δεν αφορά στο σύνολο των εργασιών αλλά στις βυθοκορήσεις, δηλαδή στην απομάκρυνση υλικών από τον πυθμένα του λιμανιού. Στο έργο που έχει αναλάβει η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ απασχολούνται 150 άτομα, τα οποία έχουν σταματήσει να εργάζονται εδώ και περίπου 15 ημέρες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εξέλιξη της επένδυσης και οι προσφυγές πολιτών και του εργατικού κέντρου Πειραιά στο ΣτΕ, συζητήθηκαν στη συνάντηση που είχαν πριν από λίγες ημέρες ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, με τον περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη.

Οι αντιδράσεις μερίδας πολιτών του Πειραιά

Τα έργα για την κατασκευή του νέου προβλήτα κρουαζιέρας προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του συνδυασμού «Ενεργοί Πολίτες Κοινότητας Α – Όχι λιμάνι στην Πειραϊκή», ο οποίος κατέλαβε την τρίτη θέση στο πρώτο δημοτικό διαμέρισμα Πειραιά στις αυτοδιοικητικές εκλογές με 3.215 ψήφους.

Πριν από την προσφυγή στο ΣτΕ, εκπρόσωποι του συνδυασμού και κάτοικοι του Πειραιά έστειλαν εξώδικη δήλωση προς τους υπουργούς Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας, αλλά και αναφορά προς τη Γενική Γραμματεία Καταπολέμησης της Διαφθοράς, την Περιφέρεια Αττικής και τους επιθεωρητές περιβάλλοντος, καταγγέλλοντας σοβαρές ελλείψεις στον φάκελο χρηματοδότησης και περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου.

Όπως υποστηρίζουν, ο ΟΛΠ δεν έχει εξασφαλίσει περιβαλλοντική αδειοδότηση για την χρήση υλικών από τον πυθμένα του λιμανιού, τα οποία είναι τοξικά και επικίνδυνα. Οι κάτοικοι της περιοχής, την εκπροσώπηση των οποίων έχει αναλάβει ομάδα νομικών στην οποία συμμετέχει και η Ζωή Κωνσταντοπούλου, διατείνονται επίσης ότι η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του έργου δεν είναι σε ισχύ και ως εκ τούτου η υλοποίηση του έργου είναι παράνομη. Επισημαίνουν, επίσης, ότι όταν ολοκληρωθεί το έργο θα προκύψει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα από την αύξηση φορτηγών και λεωφορείων για τη διακίνηση των χιλιάδων επιβατών και τον εφοδιασμό των κρουαζιερόπλοιων.

Τι απαντούν πηγές που γνωρίζουν την υπόθεση

Πηγές με γνώση της υπόθεσης απορρίπτουν τις αιτιάσεις όσων αντιδρούν στην επένδυση. Όπως αναφέρουν στο economistas, το έργο έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση η οποία εξακολουθεί να είναι σε ισχύ. Η πρώτη απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων εξεδόθη το 2006 και είχε χρονική διάρκεια 10 ετών. Το 2016, όταν δηλαδή ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco και ενώ ήταν σε εξέλιξη η εκπόνηση του master plan του οργανισμού, η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ανανεώθηκε για δύο έτη ακόμα.

Ο ΟΛΠ υπέβαλε εμπρόθεσμα αίτηση στο υπουργείο Περιβάλλοντος για την ανανέωση των περιβαλλοντικών αδειών το 2018. Ο νόμος ορίζει ότι οι περιβαλλοντικοί όροι είναι σε ισχύ μέχρι να αποφασίσουν οι αρμόδιοι φορείς εάν θα τους ανανεώσουν ή όχι, εφόσον η αίτηση για την ανανέωσή τους έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα. 

Στα επιχειρήματα των πολιτών περί κυκλοφοριακής επιβάρυνσης της περιοχής του Πειραιά, επισημαίνουν ότι η ολοκλήρωση των έργων της επέκτασης του μετρό και του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά τα επόμενα έτη αναμένεται να οδηγήσει σε άμβλυνση τυχόν κυκλοφοριακών προβλημάτων που θα προκύψουν από τη λειτουργία του νέου προβλήτα κρουαζιέρας. Οι πρώτοι τρεις σταθμοί της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά(Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) θα παραδοθούν στο επιβατικό κοινό την επόμενη εβδομάδα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ξεκινάει η μεγαλύτερη επένδυση της Cosco - Αντιδρούν τοπικοί φορείς
Ξεκινάει η μεγαλύτερη επένδυση της Cosco - Αντιδρούν τοπικοί φορείς
Ανάδοχος του έργου έχει κηρυχθεί η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ. Αντιδρούν κάτοικοι της περιοχής, υποστηρίζοντας ότι ο ΟΛΠ δεν έχει εξασφαλίσει περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Ξεκινάει η μεγαλύτερη επένδυση της Cosco - Αντιδρούν τοπικοί φορείς
Αντίστροφη μέτρηση για τη μεγαλύτερη επένδυση της Cosco στον Πειραιά
Αντίστροφη μέτρηση για τη μεγαλύτερη επένδυση της Cosco στον Πειραιά
Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του ΟΛΠ και της κατασκευαστικής εταιρείας ΤΕΚΑΛ. Οι προβλήτες που αποτελούν προτεραιότητες.
Αντίστροφη μέτρηση για τη μεγαλύτερη επένδυση της Cosco στον Πειραιά
Ετοιμόρροπο κτίριο απειλεί τη λειτουργία του τραμ στον Πειραιά
Ετοιμόρροπο κτίριο απειλεί τη λειτουργία του τραμ στον Πειραιά
Ένα διατηρητέο και επικίνδυνα ετοιμόρροπο κτίριο στη συμβολή των οδών Ομηρίδου Σκυλίτση και Δεληγιώργη, απειλεί να τινάξει στον αέρα τη λειτουργία της επέκτασης του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά.
Ετοιμόρροπο κτίριο απειλεί τη λειτουργία του τραμ στον Πειραιά
Το εντυπωσιακό «Mein Schiff 6» στο λιμάνι του Πειραιά
Το εντυπωσιακό «Mein Schiff 6» στο λιμάνι του Πειραιά
Το "Mein Schiff 6" είναι το πρώτο πλοίο που ξεκίνησε δρομολόγια κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο και προσέγγισε τον Πειραιά μετά από 6μηνη αναστολή της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.
Το εντυπωσιακό «Mein Schiff 6» στο λιμάνι του Πειραιά