fbpxΕκπτώσεις: Χαμηλότερες πωλήσεις για 8 στις 10 επιχειρήσεις | Economistas.gr
Skip to main content

Εκπτώσεις: Χαμηλότερες πωλήσεις για 8 στις 10 επιχειρήσεις

Εκπτώσεις: Χαμηλότερες πωλήσεις για 8 στις 10 επιχειρήσεις
Φωτογραφία: Eurokinissi

Οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις (81%) πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αυτό προκύπτει από την περιοδική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για τις θερινές εκπτώσεις του 2020.

Σε σημερινή ανακοίνωσή της η ΕΣΕΕ υπογραμμίζει ότι «όπως συνάγεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων σημείωσαν μεγάλη πτώση, με τις επιδόσεις να χειροτερεύουν ακόμη και σε σχέση με το δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων του Ιουλίου. Χωρίς αμφιβολία, το γεγονός αυτό ερμηνεύεται από την αύξηση των κρουσμάτων κατά τη διάρκεια του Αυγούστου σε συνδυασμό με τα απαραίτητα για την υγεία των πολιτών μέτρα που ελήφθησαν. Ωστόσο, τα μέτρα στήριξης που έλαβε η κυβέρνηση φαίνεται να απέτρεψαν την ολοκληρωτική κατάρρευση της αγοράς».

Οι εκτιμήσεις για την απώλεια εσόδων

Σύμφωνα με τα εύρημα τα της έρευνας:

• Οι μισές επιχειρήσεις (50%) εκτιμούν πως οι πωλήσεις τους υποχώρησαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων. Αντίθετα, μόλις μία στις τέσσερις (26%) σημείωσε ηπιότερη πτώση πωλήσεων έως 20%. Οι επιδόσεις αυτές χαρακτηρίζονται από την ΕΣΕΕ σαφέστερα χειρότερα από τις αντίστοιχες περσινές.

• Ως εκ τούτου, για την πλειονότητα των επιχειρήσεων (60%) η αγοραστική κίνηση είναι καλύτερη κατά το εκπτωτικό δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, «συμπεριφορά που επαναλαμβάνεται συστηματικά όλα τα προηγούμενα έτη» όπως υπογραμμίζεται.

• Περίπου ένας στους δέκα (12%) επιχειρηματίες δήλωσε πως οι πωλήσεις τους ήταν εκείνες που ανέμεναν, αφού είχαν λάβει υπόψη τους την εκδήλωση και τον αντίκτυπο της πανδημίας. Αντίθετα, σχεδόν επτά στους δέκα (68%) επιχειρηματίες αιφνιδιάστηκαν από το μέγεθος των επιπτώσεων της πανδημίας και κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις από ό,τι εκτιμούσαν. «Οι μικρές αποκλίσεις σε σχέση με το δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων του Ιουλίου δείχνει πως οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για ηπιότερης έντασης αντίκτυπο δεν επιβεβαιώθηκαν» όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ.

• Η αβεβαιότητα από την κρίση υγείας και η εφαρμογή των μέτρων ατομικής προστασίας  επηρέασε αρνητικά και την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, καθώς περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (82%) κατέγραψαν συρρίκνωση της επισκεψιμότητας σε σχέση με το 2019.

• Το 85% των επιχειρήσεων θεωρεί πως η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε σημαντικά την ψυχολογία των καταναλωτών, χαρακτηρίζοντάς την περισσότερο συγκρατημένη σε σχέση με πέρυσι.

• Οι οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (79%) υποστήριξαν πως η πανδημία έχει επηρεάσει από μεγάλο έως πολύ μεγάλο βαθμό τη λειτουργία τους, εκτίμηση η οποία, υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν αποτελεί έκπληξη.

Επιχειρήσεις και μέτρα προστασίας 

• Οι απαντήσεις των επιχειρήσεων σχετικά με το κόστος προσαρμογής στο νέο πλαίσιο λειτουργίας που υπαγορεύει η Covid-19 φαίνονται μοιρασμένες. Ειδικότερα, το 31% των επιχειρήσεων χαρακτηρίζει το κόστος από μεγάλο έως πολύ μεγάλο ενώ το 30% από μικρό έως πολύ μικρό. Ενδεχομένως, η διαφοροποίηση αυτή μπορεί να οφείλεται και στο μέγεθος των επιχειρήσεων ή/και στο είδος.

• Οι μισές επιχειρήσεις (52%) θεωρούν πως η υποχρεωτική χρήση μάσκας στο χώρο του καταστήματος έχει επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του καταστήματος και μόλις μία στις πέντε (19%) πως το έχει επηρεάσει θετικά.

• Σχεδόν σε τρεις από τέσσερις επιχειρήσεις (73%) οι πελάτες χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες κατά τις συναλλαγές τους. Όπως σημειώνεται, η εξοικείωση των πελατών με το πλαστικό χρήμα και τα μέσα ηλεκτρονικής πληρωμής, από την περίοδο επιβολής των Capital Controls, σίγουρα λειτούργησαν ευνοϊκά προς αυτήν την κατεύθυνση τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η υγειονομική κρίση και τα μέσα ατομικής προστασίας υπαγόρευσαν τον ισχυρό περιορισμό της χρήσης μετρητών (μόνο στο 4% των επιχειρήσεων χρησιμοποιήθηκαν κυρίως μετρητά).

Τέλος, αναφορικά με την ταυτότητα της έρευνας, αυτή έγινε τηλεφωνικά με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 350 επιχειρήσεων που συμμετείχαν στις θερινές εκπτώσεις και δραστηριοποιούνταν στον οικιακό εξοπλισμό, στα ψυχαγωγικά/επιμορφωτικά είδη και στην ένδυση/υπόδηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παράταση έως τις 31 Μαρτίου για τις εκπτώσεις
Παράταση έως τις 31 Μαρτίου για τις εκπτώσεις
Τροπολογία για την παράταση των εκπτώσεων έως τις 31 Μαρτίου κατέθεσε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδη.
Παράταση έως τις 31 Μαρτίου για τις εκπτώσεις
ΕΣΕΕ: 9 στις 10 επιχειρήσεις με χαμηλότερο εκπτωτικό κύκλο εργασιών
ΕΣΕΕ: 9 στις 10 επιχειρήσεις με χαμηλότερο εκπτωτικό κύκλο εργασιών
Τα αποτελέσματα της έρευνας των χειμερινών εκπτώσεων 2021 έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ.
ΕΣΕΕ: 9 στις 10 επιχειρήσεις με χαμηλότερο εκπτωτικό κύκλο εργασιών
«Πρεμιέρα» για τις θερινές εκπτώσεις -Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
«Πρεμιέρα» για τις θερινές εκπτώσεις -Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής ενημερώνει τις εμπορικές επιχειρήσεις και τους καταναλωτές ότι την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, 11 Ιουλίου, τα εμπορικά καταστήματα μπορούν προαιρετικά να είναι ανοικτά.
«Πρεμιέρα» για τις θερινές εκπτώσεις -Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Έκπτωση μέχρι 600 κιλοβατώρες από ΔΕΗ και ιδιωτικούς παρόχους -Ποιους αφορά
Έκπτωση μέχρι 600 κιλοβατώρες από ΔΕΗ και ιδιωτικούς παρόχους -Ποιους αφορά
Οπως ανέφερε ο κ. Σκρέκας τόνισε πως η κυβέρνηση «έχει αντιδράσει άμεσα σε αυτό το ράλι της αύξησης των διεθνών τιμών στην ενέργεια. Και στην ηλεκτρική ενέργεια και στο φυσικό αέριο».
Έκπτωση μέχρι 600 κιλοβατώρες από ΔΕΗ και ιδιωτικούς παρόχους -Ποιους αφορά
Εκπτώσεις από σήμερα μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου - Ανοικτά τα μαγαζιά την Κυριακή, 16 Ιανουαρίου
Εκπτώσεις από σήμερα μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου - Ανοικτά τα μαγαζιά την Κυριακή, 16 Ιανουαρίου
Ξεκινούν σήμερα, Δευτέρα 10 Ιανουαρίου, οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν έως και τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου.
Εκπτώσεις από σήμερα μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου - Ανοικτά τα μαγαζιά την Κυριακή, 16 Ιανουαρίου
ΙΕΛΚΑ: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις
ΙΕΛΚΑ: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις
Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) σε δείγμα 1.000 καταναλωτών που πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 5-10 Απριλίου 2022.
ΙΕΛΚΑ: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις