fbpxΕκπτώσεις: Χαμηλότερες πωλήσεις για 8 στις 10 επιχειρήσεις | Economistas.gr
Skip to main content

Εκπτώσεις: Χαμηλότερες πωλήσεις για 8 στις 10 επιχειρήσεις

Εκπτώσεις: Χαμηλότερες πωλήσεις για 8 στις 10 επιχειρήσεις
Φωτογραφία: Eurokinissi

Οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις (81%) πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αυτό προκύπτει από την περιοδική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για τις θερινές εκπτώσεις του 2020.

Σε σημερινή ανακοίνωσή της η ΕΣΕΕ υπογραμμίζει ότι «όπως συνάγεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων σημείωσαν μεγάλη πτώση, με τις επιδόσεις να χειροτερεύουν ακόμη και σε σχέση με το δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων του Ιουλίου. Χωρίς αμφιβολία, το γεγονός αυτό ερμηνεύεται από την αύξηση των κρουσμάτων κατά τη διάρκεια του Αυγούστου σε συνδυασμό με τα απαραίτητα για την υγεία των πολιτών μέτρα που ελήφθησαν. Ωστόσο, τα μέτρα στήριξης που έλαβε η κυβέρνηση φαίνεται να απέτρεψαν την ολοκληρωτική κατάρρευση της αγοράς».

Οι εκτιμήσεις για την απώλεια εσόδων

Σύμφωνα με τα εύρημα τα της έρευνας:

• Οι μισές επιχειρήσεις (50%) εκτιμούν πως οι πωλήσεις τους υποχώρησαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων. Αντίθετα, μόλις μία στις τέσσερις (26%) σημείωσε ηπιότερη πτώση πωλήσεων έως 20%. Οι επιδόσεις αυτές χαρακτηρίζονται από την ΕΣΕΕ σαφέστερα χειρότερα από τις αντίστοιχες περσινές.

• Ως εκ τούτου, για την πλειονότητα των επιχειρήσεων (60%) η αγοραστική κίνηση είναι καλύτερη κατά το εκπτωτικό δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, «συμπεριφορά που επαναλαμβάνεται συστηματικά όλα τα προηγούμενα έτη» όπως υπογραμμίζεται.

• Περίπου ένας στους δέκα (12%) επιχειρηματίες δήλωσε πως οι πωλήσεις τους ήταν εκείνες που ανέμεναν, αφού είχαν λάβει υπόψη τους την εκδήλωση και τον αντίκτυπο της πανδημίας. Αντίθετα, σχεδόν επτά στους δέκα (68%) επιχειρηματίες αιφνιδιάστηκαν από το μέγεθος των επιπτώσεων της πανδημίας και κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις από ό,τι εκτιμούσαν. «Οι μικρές αποκλίσεις σε σχέση με το δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων του Ιουλίου δείχνει πως οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για ηπιότερης έντασης αντίκτυπο δεν επιβεβαιώθηκαν» όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ.

• Η αβεβαιότητα από την κρίση υγείας και η εφαρμογή των μέτρων ατομικής προστασίας  επηρέασε αρνητικά και την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, καθώς περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (82%) κατέγραψαν συρρίκνωση της επισκεψιμότητας σε σχέση με το 2019.

• Το 85% των επιχειρήσεων θεωρεί πως η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε σημαντικά την ψυχολογία των καταναλωτών, χαρακτηρίζοντάς την περισσότερο συγκρατημένη σε σχέση με πέρυσι.

• Οι οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (79%) υποστήριξαν πως η πανδημία έχει επηρεάσει από μεγάλο έως πολύ μεγάλο βαθμό τη λειτουργία τους, εκτίμηση η οποία, υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν αποτελεί έκπληξη.

Επιχειρήσεις και μέτρα προστασίας 

• Οι απαντήσεις των επιχειρήσεων σχετικά με το κόστος προσαρμογής στο νέο πλαίσιο λειτουργίας που υπαγορεύει η Covid-19 φαίνονται μοιρασμένες. Ειδικότερα, το 31% των επιχειρήσεων χαρακτηρίζει το κόστος από μεγάλο έως πολύ μεγάλο ενώ το 30% από μικρό έως πολύ μικρό. Ενδεχομένως, η διαφοροποίηση αυτή μπορεί να οφείλεται και στο μέγεθος των επιχειρήσεων ή/και στο είδος.

• Οι μισές επιχειρήσεις (52%) θεωρούν πως η υποχρεωτική χρήση μάσκας στο χώρο του καταστήματος έχει επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του καταστήματος και μόλις μία στις πέντε (19%) πως το έχει επηρεάσει θετικά.

• Σχεδόν σε τρεις από τέσσερις επιχειρήσεις (73%) οι πελάτες χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες κατά τις συναλλαγές τους. Όπως σημειώνεται, η εξοικείωση των πελατών με το πλαστικό χρήμα και τα μέσα ηλεκτρονικής πληρωμής, από την περίοδο επιβολής των Capital Controls, σίγουρα λειτούργησαν ευνοϊκά προς αυτήν την κατεύθυνση τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η υγειονομική κρίση και τα μέσα ατομικής προστασίας υπαγόρευσαν τον ισχυρό περιορισμό της χρήσης μετρητών (μόνο στο 4% των επιχειρήσεων χρησιμοποιήθηκαν κυρίως μετρητά).

Τέλος, αναφορικά με την ταυτότητα της έρευνας, αυτή έγινε τηλεφωνικά με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 350 επιχειρήσεων που συμμετείχαν στις θερινές εκπτώσεις και δραστηριοποιούνταν στον οικιακό εξοπλισμό, στα ψυχαγωγικά/επιμορφωτικά είδη και στην ένδυση/υπόδηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΙΕΛΚΑ: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις
ΙΕΛΚΑ: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις
Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) σε δείγμα 1.000 καταναλωτών που πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 5-10 Απριλίου 2022.
ΙΕΛΚΑ: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις
Καταργούνται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις - Επιτρέπεται η διενέργεια προσφορών
Καταργούνται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις - Επιτρέπεται η διενέργεια προσφορών
Καταργούνται οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι και επιτρέπεται η διενέργεια προσφοράς ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα.
Καταργούνται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις - Επιτρέπεται η διενέργεια προσφορών
Πλησιάζει η Black Friday 2022: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Πλησιάζει η Black Friday 2022: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Αντίστροφα κυλούν οι μέρες για τη Black Friday 2022, που υπό την σκιά της ενεργειακής κρίσης δίνει μια «αχτίδα» ελπίδας στους εμπόρους για αυξημένο τζίρο.
Πλησιάζει η Black Friday 2022: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Έρευνα Pricefox: Ποια προϊόντα αξίζει να αγοράσεις στο Black Friday;
Έρευνα Pricefox: Ποια προϊόντα αξίζει να αγοράσεις στο Black Friday;
Το Black Friday είναι για πολλούς η μεγαλύτερη ευκαιρία της χρονιάς να αγοράσουν μερικά από τα πιο ακριβά προϊόντα της αγοράς από όλες τις κατηγορίες. Είναι όμως έτσι; Η νέα έρευνα του Pricefox αξιολόγησε την εξέλιξη των μέσων τιμών για δεκάδες προϊόντα και παραθέτει τις καλύτερες περιόδους για να αγοράζουμε προϊόντα από διαφορετικές κατηγορίες, καθώς και ποια πρέπει να είναι η έκπτωση ανά κατηγορία για να είναι συμφέρουσα η αγορά στο Black Friday.
Έρευνα Pricefox: Ποια προϊόντα αξίζει να αγοράσεις στο Black Friday;
Black Friday: Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event
Black Friday: Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event
Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event της τελευταίας εβδομάδας του Νοεμβρίου, με λιανεμπορικές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε θέση μάχης εκτιμώντας ότι οι πληθωριστικές πιέσεις μπορεί να λειτουργήσουν ως κίνητρο για τους καταναλωτές να κάνουν συμφέρουσες αγορές ενόψει των Χριστουγέννων. 
Black Friday: Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event
Χειμερινές εκπτώσεις: Πότε ξεκινάνε -Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα
Χειμερινές εκπτώσεις: Πότε ξεκινάνε -Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα
Την Δευτέρα 9 Ιανουαρίου θα ξεκινήσουν οι χειμερινές εκπτώσεις και πρόκειται να ολοκληρωθούν στις 28 Φεβρουαρίου.
Χειμερινές εκπτώσεις: Πότε ξεκινάνε -Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα