fbpx«Τρέχουν» αντιπλημμυρικά έργα 350 εκατ. λόγω των ακραίων φαινομένων | Economistas.gr
Skip to main content

«Τρέχουν» αντιπλημμυρικά έργα 350 εκατ. λόγω των ακραίων φαινομένων

«Τρέχουν» αντιπλημμυρικά έργα 350 εκατ. λόγω των ακραίων φαινομένων
Πλημμύρες στα Μεγάλα Καλύβια Τρικάλων από τον «Ιανό / Eurokinissi

Αντιπλημμυρικά έργα αξίας 350 εκατομμυρίων ευρώ δρομολογεί η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έχουν πλήξει αρκετές περιοχές τα τελευταία έτη, όπως τη Μάνδρα και την Ελευσίνα το 2017 και την Εύβοια τον περασμένο Αύγουστο.

Τις τελευταίες ημέρες έχουν εγκριθεί συμβάσεις για την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, οι οποίες προβλέπουν δαπάνες άνω των 250 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ σύντομα θα εγκριθούν και άλλες με αξία σχεδόν 100 εκατομμυρίων ευρώ.

Πρόκειται για επείγοντα αντιπλημμυρικά έργα, τα οποία θα αναλάβουν να φέρουν εις πέρας οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους μεγάλους οδικούς άξονες με συμβάσεις παραχώρησης.

Κοντά σε πέντε μεγάλους οδικούς άξονες

Τα έργα θα γίνουν σε περιοχές οι οποίες βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τους πέντε μεγάλους οδικούς άξονες (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ιόνια Οδός και Κεντρική Οδός) και για τις οποίες έχουν ήδη υποβληθεί αιτήματα για την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων από τους κατά τόπους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.

Η υλοποίηση των αντιπλημμυρικών έργων εγκρίθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο από την κυβερνητική επιτροπή συντονισμού μεγάλων οδικών έργων υποδομής, στην οποία καθήκοντα συντονιστή έχει αναλάβει ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Είχε προηγηθεί εισήγηση προς την επιτροπή του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, στην οποία τονιζόταν ότι η αντιπλημμυρική θωράκιση των περιοχών κοντά στους οδικούς άξονες αποτελεί επιτακτική ανάγκη λόγω των πλημμυρικών φαινομένων που έπληξαν αρκετές περιοχές της χώρας τα τελευταία έτη.

«Πράσινο» σε τρεις συμβάσεις

Με αποφάσεις του υπουργού Υποδομών έχουν ήδη εγκριθεί τρεις συμβάσεις. Η πρώτη αφορά στην υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων συνολικής δαπάνης 105 εκατομμυρίων ευρώ σε περιοχές κοντά στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα), η δεύτερη στα τμήματα Ξυνιάδα – Ανάβρα, Ανάβρα – Τρίκαλα και Λαµία – Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, με δαπάνη 70 εκατομμυρίων ευρώ και η τρίτη, με συνολική δαπάνη 79 εκατομμυρίων ευρώ, για την αντιπλημμυρική θωράκιση περιοχών κοντά στο τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα και την περιμετρική οδό Καλαμάτας του αυτοκινητόδρομου Μορέα.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκριθούν δύο ακόμα συμβάσεις με αξία περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ, για την εκτέλεση αντιπλημμυρικών έργων σε περιοχές κατά μήκος του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου και της Ολυμπίας Οδού.

Τα έργα θα χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών, ενώ το χρονοδιάγραμμα κυμαίνεται από 12 έως 18 μήνες από την έγκριση της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων και την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων.

Μεταξύ των υποχρεώσεων των εταιρειών παραχώρησης περιλαμβάνεται η εκπόνηση των οριστικών υδραυλικών, κτηματολογικών, περιβαλλοντικών και στατικών μελετών, όπως επίσης και οι μελέτες οριοθέτησης υδατορεμάτων και για τα έργα που δε θα επιλεγούν να κατασκευαστούν ως επείγοντα. Μετά την έγκριση των μελετών αυτών και αφού ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις θα παραδοθούν για υλοποίηση στις αρμόδιες περιφέρειες και στους δήμους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΒΟΑΚ: Προτάσεις-έκπληξη στο τραπέζι για τη χρηματοδότηση του 2ου μεγαλύτερου δημόσιου έργου
ΒΟΑΚ: Προτάσεις-έκπληξη στο τραπέζι για τη χρηματοδότηση του 2ου μεγαλύτερου δημόσιου έργου
Τη σύσταση εταιρείας ειδικού σκοπού για τη χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ εξετάζει το Υπουργείο Υποδομών.
ΒΟΑΚ: Προτάσεις-έκπληξη στο τραπέζι για τη χρηματοδότηση του 2ου μεγαλύτερου δημόσιου έργου
Κυβερνητική βούληση να «τρέξει» η Γραμμή 4 του Μετρό-Τα σχέδια για την Αττική Οδό
Κυβερνητική βούληση να «τρέξει» η Γραμμή 4 του Μετρό-Τα σχέδια για την Αττική Οδό
Να προχωρήσει ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό θέλει η κυβέρνηση. Η έκκληση που απευθύνει στα δύο σχήματα που διεκδικούν το έργο. Δημοπρατούνται τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Κυβερνητική βούληση να «τρέξει» η Γραμμή 4 του Μετρό-Τα σχέδια για την Αττική Οδό
Οι αλλαγές που εξετάζονται στο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις
Οι αλλαγές που εξετάζονται στο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις
Ετοιμάζεται νομοθετική πρωτοβουλία με στόχο να αντιμετωπισθούν οι μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση διαγωνισμών, οι ασυνήθιστα υψηλές εκπτώσεις και οι συχνές προσφυγές στη δικαιοσύνη.
Οι αλλαγές που εξετάζονται στο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Σύμφωνα με την Επίτροπος Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής, η αλλαγή του μοντέλου για τη σύναψη συμβάσεων, θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται τροποποίηση της απόφασης της Επιτροπής για τη χορήγηση χρηματοδότησης του έργου».
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Πρότυπες προτάσεις: Ο νέος τρόπος υλοποίησης μεγάλων έργων
Πρότυπες προτάσεις: Ο νέος τρόπος υλοποίησης μεγάλων έργων
Η κυβέρνηση επιθυμεί να αξιοποιήσει τη διαδικασία των πρότυπων προτάσεων για τη χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης μεγάλων έργων καθαρής αξίας άνω των 200 εκατ.
Πρότυπες προτάσεις: Ο νέος τρόπος υλοποίησης μεγάλων έργων