fbpxΕΡΓΟΣΕ: «Τρέχει» έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων το επόμενο τρίμηνο | Economistas.gr
Skip to main content

ΕΡΓΟΣΕ: «Τρέχει» έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων το επόμενο τρίμηνο

ΕΡΓΟΣΕ: «Τρέχει» έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων το επόμενο τρίμηνο
Shutterstock

Τη δημοπράτηση έργων με προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 250 εκατομμύρια ευρώ και την υπογραφή συμβάσεων για σιδηροδρομικές εργασίες άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ προγραμματίζει η ΕΡΓΟΣΕ τους επόμενους τρεις μήνες.

Το μεγαλύτερο από τα έργα που θα δημοπρατήσει η εταιρεία αφορά στην κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από τη Ροδοδάφνη έως το Ρίο, προϋπολογισμού 110 εκατομμυρίων ευρώ. Εκτός από την κατασκευή της επιδομής, ο ανάδοχος που θα προκύψει από το διαγωνισμό θα αναλάβει και την εγκατάσταση των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών και τηλεδιοίκησης. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρείας, η διαγωνιστική διαδικασία για την επιλογή αναδόχου θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του επόμενου έτους.

Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο που θα δημοπρατήσει η εταιρεία τις επόμενες 100 ημέρες αφορά στην αναβάθμιση της γραμμής Λάρισα – Βόλος, με την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών. Το έργο με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 66 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα επιτρέψει την κυκλοφορία περισσότερων τρένων με μεγαλύτερη ασφάλεια στη γραμμή μήκους 61 χιλιομέτρων, αναμένεται να δημοπρατηθεί έως το τέλος του μήνα.

Μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου για το έργο της εγκατάστασης συστήματος σηματοδότησης στη γραμμή Ειδομένη – Θεσσαλονίκη με προϋπολογισμό 46 εκατομμυρίων ευρώ.

«Λίφτινγκ» στον σταθμό Λαρίσης

Το Νοέμβριο θα ξεκινήσει η δημοπράτηση του πρώτου από τα συνολικά δύο έργα τα οποία θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας (σταθμός Λαρίσης). Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου που θα κοστίσει περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ, θα κατασκευαστούν τρεις νέες αποβάθρες για την εξυπηρέτηση των επιβατών. 

Προβλέπεται επίσης και η κατασκευή μίας μεγάλης υπόγειας διάβασης πεζών, η οποία θα συνδέει τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό με τον σταθμό Λαρίσης του μετρό. Η νέα υπόγεια διάβαση πεζών θα συνδέει με κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες τις συνολικά έξι αποβάθρες που θα υπάρχουν στο σταθμό όταν ολοκληρωθεί το έργο, ενώ προβλέπεται στον ίδιο χώρο να κατασκευαστούν και 20 εμπορικά καταστήματα. 

Η εργολαβία περιλαμβάνει και την τοποθέτηση νέας σήμανσης στις εισόδους και εξόδους του σταθμού, στις τρεις νέες αποβάθρες, στις υπόγειες πεζοδιαβάσεις, στις σκάλες και στους ανελκυστήρες. Ο ανάδοχος του έργου θα πρέπει επίσης να κατασκευάσει και αποχετευτικό δίκτυο ομβρίων των σιδηροδρομικών γραμμών αλλά και στις νέες αποβάθρες. 

Συμβάσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ έως το τέλος του 2020

Μεταξύ των συμβάσεων που θα ενεργοποιηθούν τις επόμενες εβδομάδες είναι και εκείνη για το πολύπαθο έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, η οποία έπειτα από απόφαση του ΣτΕ θα αναταθεί στην εταιρεία Μυτιληναίος.

Για την κήρυξη προσωρινού αναδόχου, η οποία αναμένεται εντός του επόμενου μήνα, θα πρέπει η εταιρεία να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά προκειμένου στη συνέχεια να δρομολογηθούν τα επόμενα βήματα με την αποστολή της σύμβασης αξίας 30 εκατομμυρίων ευρώ στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ περιμένει τη δημοσίευση του σκεπτικού της απόφασης του ΣτΕ πριν προχωρήσει στις επόμενες ενέργειες για τη δρομολόγηση του έργου, το οποίο έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης περίπου 36 μηνών.

Έως το τέλος του μήνα θα υπογραφεί και η σύμβαση αξίας 27 εκατομμυρίων ευρώ για τις υπολειπόμενες εργασίας στο ίδιο τμήμα (Κιάτο – Ροδοδάφνη), οι οποίες αφορούν στην ολοκλήρωση κατασκευής της γραμμής, σε έργα στις σήραγγες και στην εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών.

Τον επόμενο μήνα αναμένεται να ενεργοποιηθεί η σύμβαση για την ολοκλήρωση της σύγχρονης γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός με αξία 21 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και να υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση 15 εκατομμυρίων ευρώ για το σημαντικό έργο της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος των Σεπολίων.

Όταν ολοκληρωθεί το έργο στα Σεπόλια, το οποίο είναι σε εξέλιξη, θα τεθεί σε λειτουργία νέα, τετραπλή σιδηροδρομική γραμμή σε μήκος 2,4 χιλιομέτρων.

Η νέα γραμμή θα ξεκινήσει από την έξοδο του Σταθμού Λαρίσης και θα φτάσει έως τις Τρεις Γέφυρες, ενώ περίπου 1.500 μέτρα του αναβαθμισμένου δικτύου θα είναι υπόγεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέα γενιά έργων 2 δισ. ετοιμάζει η ΕΡΓΟΣΕ με ανταγωνιστικό διάλογο
Νέα γενιά έργων 2 δισ. ετοιμάζει η ΕΡΓΟΣΕ με ανταγωνιστικό διάλογο
H μέθοδος του ανταγωνιστικού διαλόγου μπορεί να οδηγήσει σε σύντμηση του χρόνου που απαιτείται για τη δημοπράτηση και κατασκευή μεγάλων έργων, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Νέα γενιά έργων 2 δισ. ετοιμάζει η ΕΡΓΟΣΕ με ανταγωνιστικό διάλογο
Αλλάζει ο σταθμός Λαρίσης με έργα 65 εκατ. ευρώ
Αλλάζει ο σταθμός Λαρίσης με έργα 65 εκατ. ευρώ
Το πρώτο έργο που θα δημοπρατηθεί, προβλέπει την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση των επιβατών και την υπόγεια σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού με τον παρακείμενο σταθμό Λαρίσης της γραμμής 2 του μετρό.
Αλλάζει ο σταθμός Λαρίσης με έργα 65 εκατ. ευρώ
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Σύμφωνα με το σχέδιο του υπ. Υποδομών, όταν θα ολοκληρωθεί η νέα γραμμή, η υπερταχεία αμαξοστοιχία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, μία ώρα και 40 λεπτά.
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Πώς μπορεί να επεκταθεί το μετρό βόρεια, στη Ν. Ερυθραία και το Καστρί
Πώς μπορεί να επεκταθεί το μετρό βόρεια, στη Ν. Ερυθραία και το Καστρί
Πρόταση που θα παρουσιαστεί στον υπουργό Υποδομών προβλέπει την υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιάς και την επέκταση της γραμμής κατά 4,75 χιλιόμετρα και την κατασκευή δύο νέων σταθμών στη Νέα Ερυθραία και το Καστρί
Πώς μπορεί να επεκταθεί το μετρό βόρεια, στη Ν. Ερυθραία και το Καστρί
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Σημαντική εξέλιξη στον διαγωνισμό για την κατασκευή των 15 νέων σταθμών με προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ, οι οποίοι θα αποτελέσουν το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό.
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Σύμφωνα με την Επίτροπος Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής, η αλλαγή του μοντέλου για τη σύναψη συμβάσεων, θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται τροποποίηση της απόφασης της Επιτροπής για τη χορήγηση χρηματοδότησης του έργου».
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών