Επιστρέφει το τραμ στο Σύνταγμα μετά από δύο χρόνια

Θέμα χρόνου και η λειτουργία του τραμ στον Πειραιά / Eurokinissi

Έως το τέλος της εβδομάδας θα ξεκινήσουν ξανά τα δρομολόγια του ΤΡΑΜ στο τμήμα Σύνταγμα – Κασομούλη που διακόπηκαν τον Οκτώβριο του 2018, έπειτα από ανησυχία για την κατάσταση της πλάκας που καλύπτει την υπόγεια κοίτη του Ιλισού ποταμού πάνω στην οποία έχουν κατασκευαστεί οι γραμμές.

Όπως αναφέρουν πηγές της ΣΤΑΣΥ, από τους σχολαστικούς ελέγχους που έχουν γίνει τους τελευταίους μήνες στο κλειστό τμήμα προκύπτει ότι η πλάκα οροφής δεν έχει παραμορφωθεί ούτε παρουσιάζει ανησυχητική διάβρωση.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο ξεκίνησαν δοκιμές προκειμένου να διαπιστωθεί η κατάσταση της γραμμής. Ένα μήνα νωρίτερα η ΣΤΑΣΥ εγκατέστησε σύστημα μέτρησης παραμορφώσεων της πλάκας η οποία καλύπτει την υπόγεια κοίτη του Ιλισού.

Όλες οι ενδείξεις του συστήματος είναι έως τώρα θετικές, ενώ από τα δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα Κασομούλη – Βουλιαγμένης φαίνεται ότι οι συρμοί του ΤΡΑΜ μπορούν να ξεκινήσουν να κινούνται ξανά με ασφάλεια.

Για την επανέναρξη των δρομολογίων θα πρέπει να ολοκληρωθούν από το δήμο Αθηναίων οι εργασίες αποκατάστασης στο κομμάτι που του είχε προσωρινά διατεθεί (Βασιλίσσης Όλγας – Βασιλίσσης Αμαλίας).

Οι τέσσερις σταθμοί (Σύνταγμα, Ζάππειο, Λεωφόρος Βουλιαγμένης, Φιξ) έκλεισαν τον Οκτώβριο του 2018 με απόφαση του τότε υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη.

Είχε προηγηθεί επικοινωνία με την πρώην περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου, η οποία ζήτησε να γίνει καταγραφή της κατάστασης στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού, μετά από υποχώρηση του οδοστρώματος σε δημοτικό χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων στην Καλλιθέα το Μάιο του 2018.

Μετά από το περιστατικό στην Καλλιθέα πραγματοποιήθηκαν αυτοψίες στην κοίτη του ποταμού, από τις οποίες – όπως είχε ανακοινώσει σε συνέντευξη τύπου ο κ. Σπίρτζης – διαπιστώθηκαν προβλήματα από τη σχολή της αστυνομίας επί της Λεωφόρου Μεσογείων έως τις εκβολές του Ιλισού στο Φάληρο.

Πηγές που συμμετείχαν στους πρόσφατους ελέγχους για να αξιολογήσουν την έκταση των ζημιών στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού, τονίζουν ότι η απόφαση να κλείσει το τμήμα Σύνταγμα – Κασομούλη ελήφθη με μεγάλη προχειρότητα.

Όπως επισημαίνουν, οι φθορές, οι οποίες αφορούν κυρίως σε διάβρωση από το νερό, αντιμετωπίζονται με τις προβλεπόμενες εργασίες συντήρησης.

Ο Νοέμβριος θα είναι σημαντικός μήνας για τους επιβάτες του ΤΡΑΜ, καθώς μέσα στις επόμενες τέσσερις εβδομάδες αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα μετατόπισης της γραμμής στο πλαίσιο της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου.

Η κυκλοφορία των συρμών του ΤΡΑΜ διεκόπη στις 16 Μαρτίου στο τμήμα από τη στάση του Μπάτη στο Παλαιό Φάληρο έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, τα δρομολόγια επρόκειτο να διακοπούν για διάστημα δύο μηνών.

Θέμα χρόνου θεωρείται και η έναρξη δρομολογίων στους 12 νέους σταθμούς που αποτελούν την επέκταση του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά. Τα έργα για τη νέα γραμμή με μήκος 5,4 χιλιόμετρα έχουν ολοκληρωθεί εδώ και περίπου ένα έτος.

Ωστόσο, η παράδοση του έργου δεν είναι εφικτή λόγω ενός ετοιμόρροπου κτηρίου σε απόσταση αναπνοής από τη γραμμή του ΤΡΑΜ, στη συμβολή των οδών Ομηρίδου Σκυλίτση και Δεληγιώργη.

Το διατηρητέο κτήριο υπέστη σοβαρές ζημιές στο σεισμό του Ιουλίου του 2019 ενώ τα προβλήματα στατικότητας επιδεινώθηκαν ακόμα περισσότερο από πυρκαγιά που ξέσπασε τον περασμένο Ιανουάριο.

Για να επιλυθεί το πρόβλημα χρειάστηκε να εκπονηθεί μελέτη κατεδάφισης του παλιού εργοστασίου υφαντουργίας και να εγκριθεί από το υπουργείο Πολιτισμού.

Η μελέτη εκπονήθηκε από την Αττικό Μετρό με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Πολιτισμού και του δήμου Πειραιά, καθώς η ιδιοκτήτρια εταιρεία του κτηρίου υποστήριξε ότι δε διαθέτει τους πόρους για να κάνει τις απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης.

Τα έργα για την κατεδάφιση τμήματος της πρόσοψης του διατηρητέου κτηρίου, στα οποία θα συμμετάσχει η Αττικό Μετρό σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα.

ΣΧΕΤΙΚΑ