fbpxΟλοκληρώνεται το Φράγμα της Πάτρας - Διαγωνισμός και ενδιαφερόμενοι όμιλοι | Economistas.gr
Skip to main content

Ολοκληρώνεται το Φράγμα της Πάτρας - Διαγωνισμός και ενδιαφερόμενοι όμιλοι

Ολοκληρώνεται το Φράγμα της Πάτρας - Διαγωνισμός και ενδιαφερόμενοι όμιλοι
Το φράγμα Αστερίου / Φωτογραφία: Eurokinissi

Τον επόμενο μήνα αναμένεται να δημοπρατηθούν οι υπολειπόμενες εργασίες στο φράγμα Πείρου – Παραπείρου, οι οποίες όταν ολοκληρωθούν σε περίπου τέσσερα χρόνια από τώρα θα επιτρέψουν τη λειτουργία του εμβληματικού έργου για την Αχαΐα σε πλήρη δυναμικότητα.

Πρόκειται για έργο με προϋπολογισμό ύψους 24,3 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο αναμένεται να προσελκύσει έντονο ενδιαφέρον από κατασκευαστικούς ομίλους.

Εκτός από τις υπολειπόμενες εργασίες ο ανάδοχος θα πρέπει να αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού, των υδραγωγείων και των φραγμάτων Αστερίου και Βαλμαδούρας για χρονικό διάστημα έως και 60 μήνες.

Οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι

Όπως εκτιμούν πηγές της αγοράς, στο διαγωνισμό θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η συμμετοχή της Μηχανικής, συμφερόντων της οικογένειας Εμφιετζόγλου, η οποία κατασκεύασε το φράγμα για την υδροδότηση της Πάτρας και των δήμων Ερυμάνθου και Δυτικής Αχαΐας.

Έντονο ενδιαφέρον για το έργο δείχνει και η Intrakat, η οποία κατασκεύασε και έχει αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του διυλιστηρίου και των αγωγών υδροδότησης στο φράγμα Αστερίου.  

Πριν από λίγες ημέρες εγκρίθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης του επένδυσης και σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του υπουργείου Υποδομών, η σύμβαση με τον ανάδοχο θα υπογραφεί μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2021, ενώ ο χρόνος υλοποίησης θα ανέλθει σε 720 ημέρες.

Οι υπολειπόμενες εργασίες

Οι υπολειπόμενες εργασίες χωρίζονται σε τρία τμήματα και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • Τοποθέτηση κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης στα φράγματα Αστερίου και Βαλμαδούρας.
  • Κατασκευή αγωγών υδροδότησης στο φράγμα Αστερίου για το πολεοδομικό συγκρότημα της Πάτρας, τη βιομηχανική περιοχή της πόλης και των οικισμών βορειοδυτικής Αχαΐας (δήμοι Ερυμάνθου και Δυτικής Αχαΐας).
  • Κατασκευή των επεκτάσεων των έργων ύδρευσης των υπόλοιπων οικισμών της βορειοδυτικής Αχαΐας με την ανέγερση ενιαίου υδραγωγείου και αγωγών μεταφοράς των υδάτων στους οικισμούς.
  • Κατασκευή νέων δεξαμενών χωρητικότητας 100 και 250 κυβικών μέτρων καθώς οι υφιστάμενες δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες υδροδότησης των οικισμών.
  • Λειτουργία και συντήρηση όλων των έργων για διάστημα 42 μηνών με πρόβλεψη επέκτασης 18 μηνών.

Η χρηματοδότηση του έργου εξασφαλίστηκε τον περασμένο Αύγουστο όταν με απόφαση του υπουργού Υποδομών δεσμεύτηκε ποσό 24,3 εκατομμυρίων ευρώ.

Το έργο θα συγχρηματοδοτηθεί με 16 εκατομμύρια ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και με περίπου 8,5 εκατομμύρια ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Πότε ξεκίνησαν τα έργα

Η κατασκευή του φράγματος υδροδότησης της Πάτρας με προϋπολογισμό 96 εκατομμυρίων ευρώ ξεκίνησε από την Μηχανική το 2006 και χρειάστηκαν περισσότερα από 14 έτη για να ολοκληρωθεί.

Με μεγάλη καθυστέρηση ολοκληρώθηκαν και τα έργα της Intrakat τα οποία ξεκίνησαν πριν από 10 χρόνια. Οι εργασίες για την κατασκευή του διυλιστηρίου και των αγωγών στο φράγμα Αστερίου, με συνολικό κόστος 50 εκατομμυρίων ευρώ, σταμάτησαν για χρονικό διάστημα πέντε ετών λόγω έλλειψης πόρων.

Η ιδέα για την κατασκευή φράγματος στους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο για την υδροδότηση της Πάτρας έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι το 1963 από τον Γεώργιο Παπανδρέου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από την αρχή ο διαγωνισμός για το Πάτρα - Πύργος
Από την αρχή ο διαγωνισμός για το Πάτρα - Πύργος
Νέα δημοπράτηση ως ενιαίο έργο, καθώς θεωρείται ότι η κατασκευή του 70 χλμ. αυτοκινητόδρομου είναι εξαιρετικά δύσκολο να ολοκληρωθεί απρόσκοπτα μέσω των οκτώ διαφορετικών εργολαβιών.
Από την αρχή ο διαγωνισμός για το Πάτρα - Πύργος
Κοντά σε συμφωνία για την ένταξη του Πάτρα - Πύργος στην Ολυμπία Οδό
Κοντά σε συμφωνία για την ένταξη του Πάτρα - Πύργος στην Ολυμπία Οδό
Πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας με τους μετόχους της Ολυμπίας Οδού για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών σύμφωνα με πληροφορίες.
Κοντά σε συμφωνία για την ένταξη του Πάτρα - Πύργος στην Ολυμπία Οδό
Οι εκκρεμότητες της δύσκολης διαπραγμάτευσης για το Πάτρα - Πύργος
Οι εκκρεμότητες της δύσκολης διαπραγμάτευσης για το Πάτρα - Πύργος
Προς ολοκλήρωση οδεύει η δύσκολη διαπραγμάτευση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και των μετόχων της Ολυμπίας Οδού για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος.
Οι εκκρεμότητες της δύσκολης διαπραγμάτευσης για το Πάτρα - Πύργος
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Σύμφωνα με το σχέδιο του υπ. Υποδομών, όταν θα ολοκληρωθεί η νέα γραμμή, η υπερταχεία αμαξοστοιχία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, μία ώρα και 40 λεπτά.
Θετική η Κομισιόν στην πρόταση του υπ. Υποδομών για το τρένο στην Πάτρα
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Σύμφωνα με την Επίτροπος Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής, η αλλαγή του μοντέλου για τη σύναψη συμβάσεων, θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται τροποποίηση της απόφασης της Επιτροπής για τη χορήγηση χρηματοδότησης του έργου».
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών