fbpx30 εκατ. για την οδική ασφάλεια στην Πατρών - Πύργου | Economistas.gr
Skip to main content

30 εκατ. για την οδική ασφάλεια στην Πατρών - Πύργου

30 εκατ. για την οδική ασφάλεια στην Πατρών - Πύργου
Shutterstock

Έργα ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην Εθνική Οδό Πατρών Πύργου, η οποία είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους στη χώρα, προγραμματίζει το υπουργείο Υποδομών.

Η διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού προκηρύχθηκε σήμερα, δεδομένου ότι το απόγευμα της Δευτέρας το έργο εγκρίθηκε από τον υπουργό Υποδομών.

Οι εργασίες για τη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού άξονα Πατρών Πύργου θα καλύψουν το σύνολο των 85 χιλιομέτρων της Εθνικής Οδού, από το τέλος της παράκαμψης Πατρών μέχρι την αρχή της παράκαμψης Πύργου.

Πρόκειται για σημαντικό έργο, δεδομένου ότι για τα επόμενα τουλάχιστον τρία χρόνια ο υφιστάμενος άξονας θα αποτελέσει τη μοναδική οδική σύνδεση μεταξύ των δύο πόλεων, ενώ μετά από την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου, θα διατηρηθεί ως παλαιά Εθνική Οδός με χαμηλότερα όρια ταχύτητας.

Περισσότεροι από 10 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους και δεκάδες τραυματίζονται λόγω των τροχαίων ατυχημάτων που σημειώνονται στον οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου.

Σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας, από το 2015 έως το τέλος Αυγούστου του 2020, έχουν σημειωθεί 129 τροχαία ατυχήματα με τον μακάβριο απολογισμό να ανέρχεται σε 60 νεκρούς και σε 188 τραυματίες εκ των οποίων οι 17 σοβαρά.

Μέσα στο 2021 αναμένεται να δημοπρατηθεί η κατασκευή του νέου οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου, ο οποίος θα κοστίσει 304 εκατομμύρια ευρώ και θα αναβαθμίσει αισθητά το επίπεδο οδικής ασφάλειας στην περιοχή.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, ο οποίος θα ενταχθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε τρία χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Δημοσίου και του παραχωρησιούχου.

Στη συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και Ολυμπίας Οδού προβλέπεται η ανάληψη ρίσκου από τους ιδιώτες, με συμμετοχή ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ στη χρηματοδότηση του έργου. Από αυτά, 10 εκατομμύρια ευρώ θα προέλθουν από ίδια κεφάλαια των μετόχων της Ολυμπίας Οδού και τα υπόλοιπα θα εξασφαλιστούν μέσω τραπεζικού δανεισμού.

Υπ. Υποδομών: Ξεκινά ο διαγωνισμός 

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκηρύσσει σήμερα το έργο «Επείγουσες Παρεμβάσεις Αναβάθμισης Οδικής Ασφάλειας στην Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου» και ξεκινάει επίσημα ο διαγωνισμός των έργων οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος.

Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, πρόκειται για ένα πρόγραμμα στοχευμένων σημειακών παρεμβάσεων στον υφιστάμενο οδικό άξονα, μήκους 80 χλμ., με προϋπολογισμό 30 εκ. € και στόχο τη δραστική μείωση των ατυχημάτων έως να ολοκληρωθεί ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δήλωσε σχετικά: «Δεσμευτήκαμε να προχωρήσουμε ταυτόχρονα προς δύο κατευθύνσεις: την κατασκευή του νέου, σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, αλλά και την υλοποίηση άμεσων παρεμβάσεων για να γίνει πολύ πιο ασφαλής ο υφιστάμενος. Προχωράμε με συνέπεια. Καλύπτουμε τον χαμένο χρόνο 2015-2019. Κι αυτό το έργο είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους μας. Η Δυτική Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει άλλο και η οδική ασφάλεια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητά μας.»

Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι ένας χρόνος από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Μεταξύ άλλων παρεμβάσεων, περιλαμβάνει:

  •  Διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού.
  •  Διαχωρισμό κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα κολωνάκια σήμανσης.
  •  Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος 45 χλμ και στις δύο κατευθύνσεις.
  •  Διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού.
  •  Εκσκαφή – φρεαζάρισμα του υφιστάμενου οδοστρώματος.
  •  Καθαρισμό των τάφρων και κλαδοκοπές στην παράπλευρη βλάστηση.
  •  Φωτεινή Σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους.
  •  Κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους.
  •  Κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών.

Με τις παρεμβάσεις αυτές, θα επιτευχθεί η άμεση αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, ενώ παράλληλα προχωρούν με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα οι ενέργειες για να κατασκευαστεί ο νέος. Σημειώνεται ότι από το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, μόνο το αρχικό τμήμα μήκους 12,80 χλμ είναι κοινό με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο.

Σχετικά με τον νέο αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί, υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έλαβε την πρώτη επίσημη θετική απάντηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εκ νέου ενσωμάτωσή του στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς να παραβιάζεται το κοινοτικό δίκαιο. Έτσι, η ΕΕ έδωσε το «πράσινο φως» στο Υπουργείο να προχωρήσει στο επόμενο και τελικό βήμα της διαδικασίας, που είναι η γνωστοποίηση στην Επιτροπή για τα θέματα ανταγωνισμού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει την κατασκευή του έργου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΒΟΑΚ: Προτάσεις-έκπληξη στο τραπέζι για τη χρηματοδότηση του 2ου μεγαλύτερου δημόσιου έργου
ΒΟΑΚ: Προτάσεις-έκπληξη στο τραπέζι για τη χρηματοδότηση του 2ου μεγαλύτερου δημόσιου έργου
Τη σύσταση εταιρείας ειδικού σκοπού για τη χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ εξετάζει το Υπουργείο Υποδομών.
ΒΟΑΚ: Προτάσεις-έκπληξη στο τραπέζι για τη χρηματοδότηση του 2ου μεγαλύτερου δημόσιου έργου
Κυβερνητική βούληση να «τρέξει» η Γραμμή 4 του Μετρό-Τα σχέδια για την Αττική Οδό
Κυβερνητική βούληση να «τρέξει» η Γραμμή 4 του Μετρό-Τα σχέδια για την Αττική Οδό
Να προχωρήσει ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό θέλει η κυβέρνηση. Η έκκληση που απευθύνει στα δύο σχήματα που διεκδικούν το έργο. Δημοπρατούνται τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Κυβερνητική βούληση να «τρέξει» η Γραμμή 4 του Μετρό-Τα σχέδια για την Αττική Οδό
Οι αλλαγές που εξετάζονται στο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις
Οι αλλαγές που εξετάζονται στο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις
Ετοιμάζεται νομοθετική πρωτοβουλία με στόχο να αντιμετωπισθούν οι μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση διαγωνισμών, οι ασυνήθιστα υψηλές εκπτώσεις και οι συχνές προσφυγές στη δικαιοσύνη.
Οι αλλαγές που εξετάζονται στο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις
«Τρέχουν» αντιπλημμυρικά έργα 350 εκατ. λόγω των ακραίων φαινομένων
«Τρέχουν» αντιπλημμυρικά έργα 350 εκατ. λόγω των ακραίων φαινομένων
Τα έργα θα γίνουν σε περιοχές οι οποίες βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τους πέντε μεγάλους οδικούς άξονες. Εχουν ήδη εγκριθεί τρεις συμβάσεις.
«Τρέχουν» αντιπλημμυρικά έργα 350 εκατ. λόγω των ακραίων φαινομένων
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Σύμφωνα με την Επίτροπος Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής, η αλλαγή του μοντέλου για τη σύναψη συμβάσεων, θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται τροποποίηση της απόφασης της Επιτροπής για τη χορήγηση χρηματοδότησης του έργου».
Πάτρα-Πύργος: Πιθανό ευρωπαϊκό «κώλημα» - Καθησυχάζει το Υπ. Υποδομών
Πρότυπες προτάσεις: Ο νέος τρόπος υλοποίησης μεγάλων έργων
Πρότυπες προτάσεις: Ο νέος τρόπος υλοποίησης μεγάλων έργων
Η κυβέρνηση επιθυμεί να αξιοποιήσει τη διαδικασία των πρότυπων προτάσεων για τη χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης μεγάλων έργων καθαρής αξίας άνω των 200 εκατ.
Πρότυπες προτάσεις: Ο νέος τρόπος υλοποίησης μεγάλων έργων