fbpxΕπιτέλους online αγορές στην Ε.Ε. χωρίς περιορισμούς | Economistas.gr
Skip to main content

Επιτέλους online αγορές στην Ε.Ε. χωρίς περιορισμούς

Επιτέλους online αγορές στην Ε.Ε. χωρίς περιορισμούς

Ελεύθερη είναι πλέον η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου στην Ε.Ε. και χωρίς κανένα γεωγραφικό περιορισμό, καθώς έχει τεθεί σε ισχύ από τις 3 Δεκεμβρίου ο νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για άρση όλων των εμποδίων και τον οποίο είχε υιοθετήσει τον περασμένο Φεβρουάριο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. 

Στην πράξη αυτό σημαίνει για τους καταναλωτές πως μπορούν να πραγματοποιοήσουν οποιαδήποτε αγορά επιθυμούν από οποιοδήποτε διαδικτυακό κατάστημα της Ε.Ε. χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις μόνο και μόνο επειδή ζουν σε μια άλλη χώρα.  

Οι Έλληνες καταναλωτές θα μπορούν πλέον να κάνουν αγορές με ακόμα λιγότερους περιορισμούς από άλλες χώρες της Ε.Ε. όπου πιθανόν οι τιμές των προϊόντων που αναζητούν να είναι χαμηλότερες λόγω μικρότερων συντελεστών ΦΠΑ ή, πιο απλά, επειδή η τοπική διαδικτυακή αγορά είναι περισσότερο ανταγωνιστική. Βεβαίως για όσους θέλουν να αγοράσουν τα δώρα των γιορτών online θα πρέπει να έχουν υπόψιν τους την πολιτική κάθε διαδικτυακού καταστήματος για τις αλλαγές και ποιο είναι το κόστος μεταφορικών σε περίπτωση αντικατάστασης. Ένα ακόμα σημείο που πρέπει να έχουν στον νου τους όσοι θέλουν να κάνουν χρήση των νέων online δυνατοτήτων είναι τι συμβαίνει στην περίπτωση που το προϊόν χρειαστεί επισκευή ή συντήρηση και, βεβαίως, ποιο είναι το κόστος αποστολής του σε κάποιον εξουσιοδοτημένο επισκευαστή.

Σύμφωνα με τον επίτροπο για την ψηφιακή αγορά Άντρους Άνσιπ, το 63% των online  καταστημάτων στην Ε.Ε. το 2015 δεν επέτρεπαν την πώληση προϊόντων σε άλλη χώρα της Ε.Ε. με αποτέλεσμα τα 2/3 των καταναλωτών να μην έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών. «Θέλουμε μια Ευρώπη χωρίς σύνορα πράγμα που σημαίνει πως θέλουμε την απομάκρυνση των συνόρων στο online  εμπόριο» δήλωσε ο Άνσιπ. Σχετικά στοιχεία αναφέρουν πως οι γεωγραφικοί περιορισμοί ήταν πιο έντονοι σε ηλεκτρικές συσκευές και σε δραστηριότητες που σχετίζονται με τις διακοπές και τον ελεύθερο χρόνο (όπως κρατήσεις, αγορά εισιτηρίων κ.τ.λ).

Στο σημείο αυτό ωστόσο η Κομισιόν κάνει μια απαραίτητη διευκρίνιση. Ο καταστηματάρχης δεν μπορεί μεν να αρνηθεί την πώληση ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας επειδή ο πελάτης προέρχεται από μια άλλη χώρα Μπορεί όμως να αρνηθεί την παράδοση του προϊόντος επειδή η εταιρεία μεταφορών με την οποία συνεργάζεται δεν έχει δραστηριότητα στη χώρα του πελάτη. Σε αυτή την περίπτωση, ο αγοραστής πρέπει να διερευνήσει τη δυνατότητα παραλαβής του προϊόντος μέσω άλλου μεταφορέα.

Αν λοιπόν έχετε βάλει στο μάτι ένα ψυγείο που πωλείται από ένα online κατάστημα στη Δανία ή ένα παντελόνι που πωλείται στην Ιταλία ή ένα μίξερ που πωλείται στην Ισπανία, μπορείτε να κάνετε την αγορά αλλά αν ο πωλητής σας ενημερώσει πως δεν έχει τη δυνατότητα αποστολής του προϊόντος στην Ελλάδα θα πρέπει αν βρείτε μόνοι σας μια εναλλακτική λύση. 

Για την ώρα, από τον νέο κανονισμό εξαιρούνται οι υπηρεσίες streaming, δηλαδή η online πώληση και προβολή ταινιών και μουσικής και γενικότερα περιεχομένου που προστατεύεται από τις διατάξεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Για το συγκεκριμένο θέμα, η Ε.Ε. υπόσχεται πως θα επανέλθει σε δύο χρόνια. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανεβαίνουν οι online αγορές στην Ελλάδα
Ανεβαίνουν οι online αγορές στην Ελλάδα
Όλο και πιο οικείες γίνονται στους Έλληνες καταναλωτές οι online αγορές, καθώς το τελευταίο εξάμηνο 6 στους 10 έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία online αγορά.
Ανεβαίνουν οι online αγορές στην Ελλάδα
Τα ακριβά μεταφορικά «φρενάρουν» το ηλεκτρονικό εμπόριο
Τα ακριβά μεταφορικά «φρενάρουν» το ηλεκτρονικό εμπόριο
Το αυξημένο κόστος μεταφοράς εμποδίζει την ανάπτυξη του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου, ο τζίρος του οποίου αναμένεται να διαμορφωθεί φέτος στα 4 δισ. ευρώ.
Τα ακριβά μεταφορικά «φρενάρουν» το ηλεκτρονικό εμπόριο
Νέα κανονικότητα το ηλεκτρονικό εμπόριο μετά την καραντίνα
Νέα κανονικότητα το ηλεκτρονικό εμπόριο μετά την καραντίνα
Σε σχέση με πέρυσι έχει υπερ-διπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά σε 50% τον Αύγουστο 2020, με το ποσοστό να είναι σταθερό σε σχέση και με τις δύο μετρήσεις του Μαΐου.
Νέα κανονικότητα το ηλεκτρονικό εμπόριο μετά την καραντίνα
ΕΒΕΠ: Τι είναι το «click away», το «e-shop» και το «e-commerce»
ΕΒΕΠ: Τι είναι το «click away», το «e-shop» και το «e-commerce»
Η μέθοδος του «click away» είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών χωρίς να μεσολαβεί courier.
ΕΒΕΠ: Τι είναι το «click away», το «e-shop» και το «e-commerce»
Αύξηση 42,7% στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2020
Αύξηση 42,7% στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2020
Τον Μάρτιο του 2020 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα έτρεξε με +307% στους τομείς τροφίμων και φαρμάκων.
Αύξηση 42,7% στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2020
«Χρυσωρυχείο» οι on line αγορές
«Χρυσωρυχείο» οι on line αγορές
Χαμηλά στην ευρωπαϊκή βαθμολογία η Ελλάδα παρά την αύξηση ελέω πανδημίας- «Μπουμ» στις αγορές από super markets.
«Χρυσωρυχείο» οι on line αγορές