Πήραν «φωτιά» οι εξαγωγές στη Γερμανία

Shutterstock: MISTER DIN

Η γερμανική αγορά είναι λίαν απαιτητική όσον αφορά στις προδιαγραφές ποιότητας, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τα είδη διατροφής, ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν ότι οι Έλληνες παραγωγοί και οι επιχειρήσεις τροφίμων έχουν πάρει ψήφο εμπιστοσύνης.

Συνολικά, οι ελληνικές εξαγωγές στη Γερμανία σημείωσαν αύξηση κατά 4,6% το 2020, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Κεντρικής Ομοσπονδιακής Στατιστικής Αρχής (DESTATIS), φθάνοντας στα 2,4 δισ. ευρώ. Από τα ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα κυριαρχούν τα τρόφιμα, τα οποία είδαν, πάντως, το μερίδιό τους να μειώνεται, φθάνοντας από 34,5% το 2019 και σε 33,1% το 2020, έτος της κρίσης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, κορυφαία κατηγορία τροφίμων ήταν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, κυρίως η φέτα, καθώς οι ελληνικές εξαγωγές εκτοξεύθηκαν σημειώνοντας για το 2020 αύξηση 18,8% έναντι του 2019. Η Γερμανία παραδοσιακά αποτελεί τη πρώτη αγορά προορισμού των ελληνικών εξαγωγών της εν λόγω κατηγορίας, με μερίδιο το οποίο ανήλθε για το 2020 στο 23,4% περίπου. Η αξία των εξαγωγών φέτας, ειδικότερα, ανήλθε σε 137,11 εκατ. €, σημειώνοντας άνοδο 6,6% έναντι του 2019.

Παρομοίως εντυπωσιακή ήταν και η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών φρούτων σε ποσοστό 26,7%, φθάνοντας τα 187,1 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η αγορά της Γερμανίας απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών εξαγωγών φρούτων το 2020 με μερίδιο 16,5%. Τα ελληνικά σταφύλια βρέθηκαν στη πρώτη θέση της εν λόγω κατηγορίας συνολικής αξίας 43,7 εκατ. ευρώ και άνοδο 37,4%, ακολουθούμενα από τα κεράσια συνολικής αξίας 31,64 εκατ. € και άνοδο 119,8%, τα ροδάκινα συνολικής αξίας 24,33 εκατ. € και άνοδο 9,6% και τις φράουλες συνολικής αξίας 20 εκατ. ευρώ και άνοδο 77,7%. Σε υψηλή θέση, την 6η, βρίσκουμε και τα παρασκευάσματα λαχανικών, καρπών και φρούτων, οι εξαγωγές των οποίων ανήλθαν σε 178,6 εκατ. ευρώ και άνοδο 11,3% έναντι του 2019. Η Γερμανία αποτέλεσε τον δεύτερο σημαντικότερο προορισμό, μετά τις ΗΠΑ, με ποσοστό 15,9%.

Πολύ μικρή μείωση, της τάξεως του 1%, κατέγραψαν οι ελληνικές εξαγωγές ποτών φθάνοντας στα 70,8 εκατ. ευρώ. Ενίσχυση παρουσιάζουν και οι εξαγωγές ούζου σε ποσοστό 15,7%, φθάνοντας στα 24,19 εκατ. ευρώ. Τα παρασκευάσματα με βάση τα δημητριακά ενίσχυσαν επίσης τις εξαγωγές τους κατά 14,9%, φθάνοντας στα 57,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα νωπά λαχανικά επίσης κατέγραψαν βελτιωμένες επιδόσεις, φθάνοντας στα 44 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά στις ελληνικές εξαγωγές ελαιολάδου αυξήθηκαν κατά 23,4% φθάνοντας στα 70,6 εκατ. ευρώ, με την Γερμανία να αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για το ελληνικό ελαιόλαδο, μετά την Ιταλία, με μερίδιο 12%.

excel για εξαγωγές
excel για εξαγωγές
excel για εξαγωγές
excel για εξαγωγές

Τα αγροτικά προϊόντα αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία εξαγομένων προϊόντων (αφαιρουμένων των πετρελαιοειδών) με εξαγωγές ύψους 1,8 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021, δηλαδή ποσοστό 21% του συνόλου των εξαγωγών, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ.

Η μεγαλύτερη κατηγορία είναι τα βιομηχανικά προϊόντα: 4,26 δισ. ευρώ ή 48,6%, και ακολουθούν τα πετρελαιοειδή-καύσιμα 2,13 δισ. ευρώ ή 24,3%. Έπονται οι πρώτες ύλες με εξαγωγές 456,7 εκατ. ευρώ ή 5,2% και τα εμπιστευτικά προϊόντα με εξαγωγές 109,9 εκατ. ευρώ ή 1,3%. Τα αγροτικά προϊόντα περιλαμβάνουν τις κατηγορίες τρόφιμα και ζώντα ζώα, ποτά και καπνός και λάδια - λίπη ζωικής ή φυτικής προέλευσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ