«Ναυμαχία» Ελλάδας- Τουρκίας στο πεδίο της κρουαζιέρας

Κρουαζιερόπλοιο/ Φωτογραφία INTIME NEWS

Το ότι το 2020 δεν πρόκειται να επαναληφθεί και θα μείνει στα χρονικά ως μια από τις χειρότερες χρονιές για τον Τουρισμό και την κρουαζιέρα ειδικότερα, είναι κοινή παραδοχή. Αυτό που δεν είναι ακόμα «καθαρό», είναι ο χρόνος που θα απαιτηθεί, προκειμένου ο κλάδος της κρουαζιέρας να καλύψει τις απώλειες και να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, όντας σαφώς επιβαρυμένος από τις πρωτοφανείς ζημιές του 2020.

Τα επίσημα στοιχεία λίγο ως πολύ μιλάνε μόνα τους. Στο επτάμηνο Ιανουαρίου- Ιουλίου το 2019, είχαν εισπραχθεί περίπου 239 εκατ. Ευρώ από τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας. Στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020 ήταν μόλις 2,5 εκατ. Ευρώ, ενώ φέτος από το παρατεταμένο σοκ του πρώτου εξαμήνου οι εισπράξεις έφτασαν στα 28,4 εκατ. Ευρώ. Τη διαφορά έκανε ο Ιούλιος, όταν μπήκαν στα ταμεία 13,9 εκατ. Ευρώ έναντι 0 (!) ευρώ το 2020 και 69,4 εκατ. Ευρώ.

Πλέον, η... μάχη της κρουαζιέρας πάει για το 2022 με τις ελπίδες αναπτερωμένες. Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, ο οποίος ανέφερε ότι ως το τέλος του έτους οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Ρόδο θα ξεπεράσουν τις 200, ενώ για το 2022 τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πάνω από 400, στις οποίες προφανώς μπορούν να προστεθούν κι άλλες. Οι προσδοκίες για μια χρονιά- ρεκόρ ανεβαίνουν, σαφώς αναπτερωμένες μετά την «έκρηξη» του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου.

Στην άλλη πλευρά του Αιγαίου, η κρουαζιέρα τη φετινή χρονιά, όπως και διεθνώς, άρχισε σταδιακά να επανακάμπτει. Ήδη, κατά το τρέχον έτος αφίχθησαν στην Τουρκία, συνολικά, 21 κρουαζιερόπλοια με 17 χιλ. επιβάτες. Σύμφωνα με το ειδικό ενημερωτικό σημείωμα της ελληνικής πρεσβείας στην Άγκυρα, ο εγχώριος Τύπος κάλυψε με εκτενή δημοσιεύματα την άφιξη του πρώτου κρουαζιερόπλοιου, μετά από 16 μήνες, στο Kusadasi. Αντίστοιχα, ένα μήνα αργότερα (1η Οκτωβρίου) ακολούθησε η άφιξη του πρώτου κρουαζιερόπλοιου στο λιμένα Galata Port, η ανάπλαση του οποίου συνεχίζεται στο πλαίσιο του μεγαλόπνοου κατασκευαστικού έργου.

Η πρόσφατη απόφαση άρσης της απαγόρευσης απόπλου - κατάπλου κρουαζιερόπλοιων ανάμεσα σε τουρκικούς και ελληνικούς λιμένες που ίσχυε μέχρι πρότινος (για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού), συγκεκριμένα για τους λιμένες Γαλατά (Κων/πολη) και Νέα Εφέσου (Kusadasi), σε συνδυασμό με την πρόοδο των εμβολιασμών έναντι του κορωνοϊού, ενίσχυσαν περαιτέρω τις προσδοκίες των στελεχών του κλάδου για τις επιδόσεις της κρουαζιέρας κατά το επόμενο διάστημα στην Τουρκία.

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Διευθυντή Ανατολικής Μεσογείου του ομίλου Global Ports και Γενικό Διευθυντή της Ege Ports που διαχειρίζεται το λιμένα Kusadasi, κ. Aziz Gungor, οι κρατήσεις για κρουαζιερόπλοια στο Kusadasi το 2022 ανέρχονται, μέχρι στιγμής, σε 650 (περίπου 250.000 επιβάτες). Επισημαίνει, ωστόσο, ότι ο κλάδος βρίσκεται ακόμη στο αρχικό στάδιο της ανάκαμψης, δεδομένου ότι αναμένεται, κατά το επόμενο διάστημα, να αξιοποιηθεί σταδιακά μόλις το 30% της παγκόσμιας δυναμικότητας στην κρουαζιέρα (περίπου 200 πλοία).

Ενδεικτικά, οι εταιρείες κρουαζιέρας όπως Costa Cruises και Celestyal Cruises, έχουν ήδη συμπεριλάβει στον προγραμματισμό του επομένου έτους δημοφιλή, όπως τα χαρακτηρίζουν, πακέτα κρουαζιέρας που συμπεριλαμβάνουν στα δρομολόγιά τους συνδυασμό ισραηλινών, κυπριακών, αιγυπτιακών, ιταλικών, ελληνικών και τουρκικών λιμένων.

ΣΧΕΤΙΚΑ