fbpxΜικρομεσαίες επιχειρήσεις: Τι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη στη χάραξη της στρατηγικής τους | Economistas.gr
Skip to main content

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Τι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη στη χάραξη της στρατηγικής τους

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Τι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη στη χάραξη της στρατηγικής τους
Επιχειρήσεις στο κέντρο της Αθήνας/ Φωτογραφία Δήμος Αθηναίων

Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων ετών, σε συνδυασμό με τις μεγάλες νέες προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω διεθνών γεγονότων, όπως η πανδημία, ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά και άλλων παραγόντων όπως ο καθοριστικός ρόλος των κριτηρίων ESG, οι αυξανόμενες απαιτήσεις οικονομικής διαχείρισης, η ενεργειακή κρίση, έχουν αλλάξει τη δομή λειτουργίας μιας μικρομεσαίας επιχείρησης.

Τι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη χάραξη της στρατηγικής τους, με βάση τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται; Όπως αναφέρει η κ. Μαρία Θεμελή, Communications Strategist, η χάραξη μιας ολιστικής στρατηγικής και από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις καθίσταται σήμερα πιο αναγκαία από ποτέ. Μια στρατηγική που θα περιλαμβάνει και αλλαγές στον μέχρι σήμερα τρόπο λειτουργίας τους, με στόχο εφαρμόζοντας και διορθώνοντας τακτικές που ακολουθούσαν μέχρι σήμερα, να τις καταστήσει άκρως ανταγωνιστικές στην αγορά.

Η διαφορά μεταξύ των εννοιών «τακτική» και «στρατηγική» συχνά συνίσταται στο γεγονός ότι η στρατηγική έχει σχεδιαστεί για μια μακροπρόθεσμη προοπτική ενώ η τακτική για μια βραχυπρόθεσμη.

Για πρώτη φορά η μικρομεσαία επιχείρηση, που στην χώρα μας συνήθως είναι και οικογενειακή, όπως αναφέρει η κ. Θεμελή, αντιλαμβάνεται τη σημασία εκπόνησης ενός επιχειρηματικού σχεδίου (business plan), ταυτόχρονα, σε αρκετές περιπτώσεις και με τη δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ. Ακόμη και μια μικρομεσαία επιχείρηση, οφείλει πλέον να λειτουργήσει όπως ένας μεγάλος επιχειρηματικός όμιλος, για να καταφέρει να αναπτυχθεί.

Ειδικότερα, στη χάραξη της νέας στρατηγικής, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη μια σειρά ζητημάτων που μόλις πριν μερικά χρόνια ήταν εκτός πλάνου, όπως:

  • Την εφαρμογή κριτηρίων ESG(θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης), καθώς εκτός από την μεγάλη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές με βάση διεθνείς έρευνες στην επιλογή προϊόντων από εταιρίες που τα υιοθετούν, αποτελεί και καθοριστικό παράγοντα για τη χρηματοδότησή τους.
  • Την ενδεχόμενη δραστηριοποίησή τους στα ηλεκτρονικά κανάλια (e- shops), καθώς η πανδημία έδωσε περαιτέρω ώθηση στην καταναλωτική συμπεριφορά που είχε αναπτυχθεί πριν το ξέσπασμά της, για αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα. Μια συμπεριφορά που εκτιμάται ότι ήρθε για να μείνει.
  • Την εφαρμογή της τηλεργασίας σε κάποιο βαθμό ανάλογα με την δομή λειτουργίας και το αντικείμενο δραστηριότητάς της.
  • Το μείγμα των τακτικών επικοινωνίας τόσο για εσωτερικό κοινό (εργαζόμενους) όσο και τους πελάτες, τους συνεργάτες και τα μέσα ενημέρωσης.
  • Την παρακολούθηση σε τακτά χρονικά διαστήματα της υλοποίησης της στρατηγικής που έχει χαραχθεί με μετρήσιμα εργαλεία και τον επαναπροσδιορισμό της, σε περίπτωση που κριθεί σκόπιμο, με άμεσα υλοποιήσιμες παρεμβάσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΤΕπ και ΤΕΑΕΠ: Πρόγραμμα χρηματοδότησης σε ΜμΕ
ΕΤΕπ και ΤΕΑΕΠ: Πρόγραμμα χρηματοδότησης σε ΜμΕ
Πρόγραμμα χρηματοδότησης ύψους 100 εκατ. ευρώ για επιχειρήσεις σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία εγκαινίασαν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και η Τράπεζα Εμπορίου και Ανάπτυξης Ευξείνου Πόντου.
ΕΤΕπ και ΤΕΑΕΠ: Πρόγραμμα χρηματοδότησης σε ΜμΕ
Ερευνα: Οι ΜμΕ υφίστανται το μεγαλύτερο πλήγμα από το lockdown
Ερευνα: Οι ΜμΕ υφίστανται το μεγαλύτερο πλήγμα από το lockdown
Περίπου το 1/5 των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είπαν ότι κινδυνεύουν να κλείσουν μόνιμα εντός τριών μηνών, σύμφωνα με έρευνα του Διεθνούς Κέντρου Εμπορίου.
Ερευνα: Οι ΜμΕ υφίστανται το μεγαλύτερο πλήγμα από το lockdown
Περιφέρεια: 200 εκατ. ευρώ στους μικρομεσαίους της Αττικής
Περιφέρεια: 200 εκατ. ευρώ στους μικρομεσαίους της Αττικής
Επιδοματικό πρόγραμμα ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ, που απευθύνεται στοχευμένα στις πραγματικά πληττόμενες επιχειρήσεις της Αττικής, ανακοίνωσε κατά την επίσκεψή του στον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών ο Γ. Πατούλης.
Περιφέρεια: 200 εκατ. ευρώ στους μικρομεσαίους της Αττικής
Κορκίδης: Το πρόβλημα βιωσιμότητας των ΜμΕ πρέπει να αντιμετωπισθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο
Κορκίδης: Το πρόβλημα βιωσιμότητας των ΜμΕ πρέπει να αντιμετωπισθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο
«Τα στοιχεία του Ευρωβαρομέτρου των ΜμΕ και οι μελλοντικές εκτιμήσεις επιβεβαιώνουν πως το πρόβλημα της βιωσιμότητας των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς και ο φόβος έκρηξης λουκέτων και ανεργίας δεν είναι ελληνικό θέμα, αλλά πανευρωπαϊκό ζήτημα, που πρέπει να αντιμετωπισθεί σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο». Αυτό δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης με αφορμή το δείκτη επιχειρηματικού κλίματος για τις ΜμΕ.
Κορκίδης: Το πρόβλημα βιωσιμότητας των ΜμΕ πρέπει να αντιμετωπισθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο
Τσακίρης: Οι εγγυήσεις βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
Τσακίρης: Οι εγγυήσεις βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
«Οι εγγυήσεις δανείων για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις είναι το πιο σημαντικό εργαλείο πρόσβασης στη χρηματοδότηση για αυτές τις επιχειρήσεις. Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μέσω της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (ΕΑΤ), δημιούργησε τέτοιου είδους χρηματοδοτικά εργαλεία, τα οποία απέδειξαν την αξία τους, ειδικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συμβάλλοντας στο να κρατηθεί όρθια η αγορά. Χρησιμοποιώντας εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους συνεχίζουμε με νέα πιο έξυπνα και πιο στοχευμένα χρηματοδοτικά προϊόντα εγγυήσεων δανείων για ΜΜΕ». Αυτό επεσήμανε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης
Τσακίρης: Οι εγγυήσεις βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων