fbpxΜικρομεσαίες επιχειρήσεις: Τι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη στη χάραξη της στρατηγικής τους | Economistas.gr
Skip to main content

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Τι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη στη χάραξη της στρατηγικής τους

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Τι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη στη χάραξη της στρατηγικής τους
Επιχειρήσεις στο κέντρο της Αθήνας/ Φωτογραφία Δήμος Αθηναίων

Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων ετών, σε συνδυασμό με τις μεγάλες νέες προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω διεθνών γεγονότων, όπως η πανδημία, ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά και άλλων παραγόντων όπως ο καθοριστικός ρόλος των κριτηρίων ESG, οι αυξανόμενες απαιτήσεις οικονομικής διαχείρισης, η ενεργειακή κρίση, έχουν αλλάξει τη δομή λειτουργίας μιας μικρομεσαίας επιχείρησης.

Τι θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη χάραξη της στρατηγικής τους, με βάση τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται; Όπως αναφέρει η κ. Μαρία Θεμελή, Communications Strategist, η χάραξη μιας ολιστικής στρατηγικής και από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις καθίσταται σήμερα πιο αναγκαία από ποτέ. Μια στρατηγική που θα περιλαμβάνει και αλλαγές στον μέχρι σήμερα τρόπο λειτουργίας τους, με στόχο εφαρμόζοντας και διορθώνοντας τακτικές που ακολουθούσαν μέχρι σήμερα, να τις καταστήσει άκρως ανταγωνιστικές στην αγορά.

Η διαφορά μεταξύ των εννοιών «τακτική» και «στρατηγική» συχνά συνίσταται στο γεγονός ότι η στρατηγική έχει σχεδιαστεί για μια μακροπρόθεσμη προοπτική ενώ η τακτική για μια βραχυπρόθεσμη.

Για πρώτη φορά η μικρομεσαία επιχείρηση, που στην χώρα μας συνήθως είναι και οικογενειακή, όπως αναφέρει η κ. Θεμελή, αντιλαμβάνεται τη σημασία εκπόνησης ενός επιχειρηματικού σχεδίου (business plan), ταυτόχρονα, σε αρκετές περιπτώσεις και με τη δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ. Ακόμη και μια μικρομεσαία επιχείρηση, οφείλει πλέον να λειτουργήσει όπως ένας μεγάλος επιχειρηματικός όμιλος, για να καταφέρει να αναπτυχθεί.

Ειδικότερα, στη χάραξη της νέας στρατηγικής, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη μια σειρά ζητημάτων που μόλις πριν μερικά χρόνια ήταν εκτός πλάνου, όπως:

  • Την εφαρμογή κριτηρίων ESG(θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης), καθώς εκτός από την μεγάλη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές με βάση διεθνείς έρευνες στην επιλογή προϊόντων από εταιρίες που τα υιοθετούν, αποτελεί και καθοριστικό παράγοντα για τη χρηματοδότησή τους.
  • Την ενδεχόμενη δραστηριοποίησή τους στα ηλεκτρονικά κανάλια (e- shops), καθώς η πανδημία έδωσε περαιτέρω ώθηση στην καταναλωτική συμπεριφορά που είχε αναπτυχθεί πριν το ξέσπασμά της, για αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα. Μια συμπεριφορά που εκτιμάται ότι ήρθε για να μείνει.
  • Την εφαρμογή της τηλεργασίας σε κάποιο βαθμό ανάλογα με την δομή λειτουργίας και το αντικείμενο δραστηριότητάς της.
  • Το μείγμα των τακτικών επικοινωνίας τόσο για εσωτερικό κοινό (εργαζόμενους) όσο και τους πελάτες, τους συνεργάτες και τα μέσα ενημέρωσης.
  • Την παρακολούθηση σε τακτά χρονικά διαστήματα της υλοποίησης της στρατηγικής που έχει χαραχθεί με μετρήσιμα εργαλεία και τον επαναπροσδιορισμό της, σε περίπτωση που κριθεί σκόπιμο, με άμεσα υλοποιήσιμες παρεμβάσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κορκίδης: Το πρόβλημα βιωσιμότητας των ΜμΕ πρέπει να αντιμετωπισθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο
Κορκίδης: Το πρόβλημα βιωσιμότητας των ΜμΕ πρέπει να αντιμετωπισθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο
«Τα στοιχεία του Ευρωβαρομέτρου των ΜμΕ και οι μελλοντικές εκτιμήσεις επιβεβαιώνουν πως το πρόβλημα της βιωσιμότητας των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς και ο φόβος έκρηξης λουκέτων και ανεργίας δεν είναι ελληνικό θέμα, αλλά πανευρωπαϊκό ζήτημα, που πρέπει να αντιμετωπισθεί σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο». Αυτό δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης με αφορμή το δείκτη επιχειρηματικού κλίματος για τις ΜμΕ.
Κορκίδης: Το πρόβλημα βιωσιμότητας των ΜμΕ πρέπει να αντιμετωπισθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο
Τσακίρης: Οι εγγυήσεις βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
Τσακίρης: Οι εγγυήσεις βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
«Οι εγγυήσεις δανείων για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις είναι το πιο σημαντικό εργαλείο πρόσβασης στη χρηματοδότηση για αυτές τις επιχειρήσεις. Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μέσω της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (ΕΑΤ), δημιούργησε τέτοιου είδους χρηματοδοτικά εργαλεία, τα οποία απέδειξαν την αξία τους, ειδικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συμβάλλοντας στο να κρατηθεί όρθια η αγορά. Χρησιμοποιώντας εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους συνεχίζουμε με νέα πιο έξυπνα και πιο στοχευμένα χρηματοδοτικά προϊόντα εγγυήσεων δανείων για ΜΜΕ». Αυτό επεσήμανε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης
Τσακίρης: Οι εγγυήσεις βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
Το ΕΒΕΠ καταθέτει 7 προτεραιότητες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μετά τις εκλογές
Το ΕΒΕΠ καταθέτει 7 προτεραιότητες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μετά τις εκλογές
Οι επτά προτεραιότητες πολιτικής και οικονομικής προσέγγισης για τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις τις οποίες, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς θα καταθέσει στη νέα κυβέρνηση, μετά τις εκλογές, συζητήθηκαν στην επίσκεψη του τ. υπουργού Οικονομικών και επίτιμου μέλους του επιμελητηρίου, Χρήστου Σταϊκούρα, στο επιμελητήριο.
Το ΕΒΕΠ καταθέτει 7 προτεραιότητες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μετά τις εκλογές
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις – Ο οδικός χάρτης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις – Ο οδικός χάρτης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν
Μεγάλος αριθμός ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων έδειξε αξιοσημείωτη αντοχή στις μεγάλες προκλήσεις των τελευταίων ετών, τόσο με την οικονομική κρίση όσο και με την πανδημία που ακολούθησε και μετέπειτα με τις πληθωριστικές πιέσεις και την αύξηση του ενεργειακού κόστους και κατάφερε να παραμείνει με ανοικτά τα ρολά για ό,τι συνεπάγεται αυτό και για το κρίσιμο ζήτημα της διατήρησης θέσεων εργασίας; 
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις – Ο οδικός χάρτης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν
Έρευνα ΓΣΕΒΕΕ: Αυξάνεται η αισιοδοξία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Έρευνα ΓΣΕΒΕΕ: Αυξάνεται η αισιοδοξία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
 Πιο αισιόδοξες εμφανίζονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ για τα ευρήματα της εξαμηνιαίας έρευνας της ΓΣΕΒΕΕ, ενώ σε ό,τι αφορά στην ρευστότητα και τα ταμειακά διαθέσιμα, από την χαρτογράφηση προκύπτει ότι καλύτερη εικόνα παρουσιάζουν οι επιχειρήσεις σε νησιωτικές περιοχές, ενώ το πιο σοβαρό πρόβλημα φαίνεται να αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις εστίασης.
Έρευνα ΓΣΕΒΕΕ: Αυξάνεται η αισιοδοξία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων