fbpxΈκθεση Deloitte: Οι παγκόσμιες τάσεις του marketing το 2023 | Economistas.gr
Skip to main content

Έκθεση Deloitte: Οι παγκόσμιες τάσεις του marketing το 2023

Έκθεση Deloitte: Οι παγκόσμιες τάσεις του marketing το 2023
Φωτο: Shutterstock

Νέες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες φέρνει το 2023 για τον κλάδο του marketing, σύμφωνα με την έκθεση «2023 Global Marketing Trends» της Deloitte, που βασίζεται σε έρευνα με αναλυτικές συνεντεύξεις σε περισσότερα από 1.000 C-suite στελέχη παγκοσμίως.

Αναλυτικότερα, οι εταιρείες που εξετάστηκαν στην έρευνα συνεχίζουν να θεωρούν την οικονομική αστάθεια και τον πληθωρισμό ως κύρια ανησυχία τους. Ωστόσο, διαφαίνεται ότι είναι καλά προετοιμασμένες να απαντούν σε αυτές τις προκλήσεις με επενδυτική νοοτροπία αυξάνοντας τις ικανότητες του οργανισμού τους αλλά και την ανθεκτικότητά τους απέναντι στις ταχέως μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες.

Στις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες των Chief Marketing Officers (CMOs) ενόψει μιας πιθανής οικονομικής ύφεσης, περιλαμβάνονται η επιτάχυνση της μετάβασης σε νέες ψηφιακές τεχνολογίες ή πλατφόρμες (Metaverse, AI, κοινωνικές πλατφόρμες, AR και ψηφιακά νομίσματα), η επέκταση σε νέες αγορές, κατηγορίες ή γεωγραφίες, καθώς και η εφαρμογή συστημάτων ή αλγορίθμων για τη βελτίωση της εξατομίκευσης των πελατών.

Με το ενδιαφέρον των καταναλωτών να αυξάνεται σχετικά με ζητήματα βιωσιμότητας, τα brands που συμμετείχαν στην έρευνα επικεντρώνουν τώρα τις προσπάθειές τους στην υποστήριξη των δικών τους εσωτερικών πρακτικών βιωσιμότητας. Αυτή η εστίαση προς τα μέσα είναι μία σημαντική ένδειξη ότι τα brands προσπαθούν να έχουν πιο αυθεντικό αντίκτυπο μακροπρόθεσμα, προκειμένου να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές. Οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες των brands για τις προσπάθειες για βιωσιμότητα φέτος περιλαμβάνουν βελτίωση της βιωσιμότητας των πρακτικών εσωτερικού μάρκετινγκ (51%), προώθηση πιο βιώσιμων προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών (47%) και θέσπιση μακροπρόθεσμων δεσμεύσεων για βιωσιμότητα.

Όπως σημειώθηκε στη μελέτη «Creative Business Transformation» του 2022, που συντάχθηκε σε συνεργασία με την Deloitte Digital και το Cannes LIONS, υπάρχει ένα αυξανόμενο χάσμα δημιουργικότητας στην ηγεσία. Τα C-suite στελέχη και οι CMOs καθώς και οι ομάδες τους αντιμετωπίζουν μια μείωση των δεξιοτήτων σε δημιουργικότητα στο marketing. Το 2023 τα brands έχουν την ευκαιρία να υπερισχύσουν έναντι του ανταγωνισμού, αφήνοντας περισσότερο χώρο για δημιουργικότητα. Η έρευνα δείχνει ότι τα brands με υψηλή ανάπτυξη (ορίζονται ως εκείνα με ετήσια αύξηση εσόδων 10% ή περισσότερο) είναι πιο πιθανό να έχουν τη νοοτροπία και τις διαδικασίες που επιτρέπουν άνθηση της δημιουργικότητας. Οι ενδεδειγμένες στρατηγικές προκειμένου να γίνει ο CMO ένας δημιουργικός ηγέτης στον οργανισμό του είναι να επαναπροσδιορίσουν τι μπορεί να προσφέρει η δημιουργικότητα, να μεταφέρουν τη δημιουργικότητα και στον υπόλοιπο οργανισμό και να εμπνεύσουν τον οργανισμό να σκέφτεται διαφορετικά.

Οι marketers καλούνται, σύμφωνα με την έρευνα, να πάρουν μεγάλες αποφάσεις σχετικά με το πότε και πώς να επενδύσουν στην υιοθέτηση πρωτοποριακών πρακτικών marketing. Οι νέες τεχνολογίες βρίσκονται στο επίκεντρο ως κορυφαίες τάσεις και οφείλουν να τις παρακολουθούν και να επιλέγουν.

Αναφορικά με τις κορυφαίες τάσεις του 2023 περίπου το 80% των στελεχών marketing που ερωτήθηκαν στους κλάδους ενέργειας, πόρων και βιομηχανίας (ER&I), βιοεπιστημών και υγειονομικής περίθαλψης (LS&HC) θα στραφούν προς το metaverse μέσα στα επόμενα δύο χρόνια ενώ το 41% των CMOs που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζει να υποστηρίξει τη διαφημιστική τους στρατηγική με blockchain τους επόμενους 12 μήνες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς η Αστυπάλαια θα μπορούσε να γίνει νησί-πρότυπο παγκοσμίως
Πώς η Αστυπάλαια θα μπορούσε να γίνει νησί-πρότυπο παγκοσμίως
Η μελέτη που διενεργήθηκε για το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης «Αστυπάλαια 4.0» φιλοδοξεί να αποδείξει ότι ένα ακριτικό νησί του Αιγαίου μπορεί να αναδειχθεί ως ένα νησί «πρότυπο» παγκοσμίως.
Πώς η Αστυπάλαια θα μπορούσε να γίνει νησί-πρότυπο παγκοσμίως
Deloitte European CFO Survey Spring 2022: Νεφελώδες το οικονομικό κλίμα στην Ευρώπη
Deloitte European CFO Survey Spring 2022: Νεφελώδες το οικονομικό κλίμα στην Ευρώπη
Ιδιαίτερα ανήσυχοι δηλώνουν οι περισσότεροι επικεφαλής των οικονομικών επιτελείων των εταιρειών στην Ευρώπη, όπως αποτυπώνεται στη φετινή έκδοση της έρευνας European CFO Survey, της Deloitte.
Deloitte European CFO Survey Spring 2022: Νεφελώδες το οικονομικό κλίμα στην Ευρώπη
‘Έρευνα Deloitte: Το πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0» αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις
‘Έρευνα Deloitte: Το πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0» αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις
Το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα επενδύσεων Next Generation EU (NGEU) και το Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0» στοχεύουν στην ενίσχυση της μετάβασης σε μια πιο ανθεκτική και ανταγωνιστική οικονομία στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στην Ελλάδα, μέσω της ψηφιοποίησης και της καινοτομίας. Παράλληλα θα αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής, δημιουργώντας μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς.
‘Έρευνα Deloitte: Το πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0» αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις
BEYOND 2023: Κενό 7.000 θέσεων εργασίας ειδικών στην πληροφορική τα επόμενα πέντε χρόνια
BEYOND 2023: Κενό 7.000 θέσεων εργασίας ειδικών στην πληροφορική τα επόμενα πέντε χρόνια
Κενό 7.000 θέσεων εργασίας ειδικών στον τομέα της πληροφορικής τα επόμενα πέντε χρόνια διαπιστώνουν στοιχεία μελέτης της Deloitte για το ΣΕΠΕ
BEYOND 2023: Κενό 7.000 θέσεων εργασίας ειδικών στην πληροφορική τα επόμενα πέντε χρόνια
Οι αλλαγές στο λιανεμπόριο στο επίκεντρο παγκόσμιας έκθεσης της Deloitte
Οι αλλαγές στο λιανεμπόριο στο επίκεντρο παγκόσμιας έκθεσης της Deloitte
Στις αλλαγές στο λιανεμπόριο, μέσα από νέες τεχνολογίες, πολιτικές βιωσιμότητας και ανθρωποκεντρικές καινοτομίες εστιάζει η ετήσια έκθεση της Deloitte για το λιανικό εμπόριο «Global Powers of Retailing 2023» που αναλύει και κατατάσσει τις 250 μεγαλύτερες εταιρείες λιανικού εμπορίου σε όλο τον κόσμο.
Οι αλλαγές στο λιανεμπόριο στο επίκεντρο παγκόσμιας έκθεσης της Deloitte
Deloitte- ΙΝΣΕΤΕ: Γιατί οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν κάνουν βήματα προς την πράσινη μετάβαση
Deloitte- ΙΝΣΕΤΕ: Γιατί οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν κάνουν βήματα προς την πράσινη μετάβαση
Η συντριπτική πλειονότητα των τουριστικών επιχειρήσεων δήλωσε ότι εφαρμόζει ήδη ή προτίθεται να υιοθετήσει άμεσα τουλάχιστον ένα μέτρο περιβαλλοντικής (80%) και κοινωνικοοικονομικής (77%) βιωσιμότητας.
Deloitte- ΙΝΣΕΤΕ: Γιατί οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν κάνουν βήματα προς την πράσινη μετάβαση