Γιατί το 2019 θα είναι ενδιαφέρουσα χρονιά για τον τουρισμό

NEWSROOM
Γιατί το 2019 θα είναι ενδιαφέρουσα χρονιά για τον τουρισμό
Φωτο: Shutterstock

Ο ελληνικός τουρισμός την τελευταία 4ετία συνεχίζει να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο επιβεβαιώνοντας πως αποτελεί την «χρυσή ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας. Το 2019 αναμένεται να είναι το ίδιο επιτυχημένο σε επίπεδο αφίξεων και εσόδων, όπως σημειώνει και η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά.

Όπως δήλωσε η υπουργός: «Κεντρικός μας στόχος είναι να διατηρήσουμε τον υψηλό ρυθμό ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού για πέμπτη συνεχή χρονιά, και το 2019. Είναι η χρονιά που θέτουμε σε εφαρμογή το νέο αναπτυξιακό μας σχέδιο για τον τουρισμό που καταρτίσαμε και έχει συμπεριληφθεί στην εθνική αναπτυξιακή στρατηγική της κυβέρνησης. Πετύχαμε τουριστική δραστηριότητα 365 ημέρες τον χρόνο σε ώριμους προορισμούς, και επιδιώκουμε να την επεκτείνουμε σε λιγότερο ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές, ενθαρρύνοντας νέες επενδύσεις».

Για τη νέα στρατηγική ανάπτυξης του τουρισμού στην Ελλάδα, η κα Έλενα Κουντουρά σημείωσε: «Σε αυτό το πλαίσιο το 2019 έχουμε θέση στρατηγική μας προτεραιότητα τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την εφαρμογή της καινοτομίας στον ελληνικό τουρισμό. Μία μεγάλη πρόκληση για τον τουρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο. Μόνο μέσα από την εφαρμογή της καινοτομίας και την προώθηση των νέων τεχνολογιών μπορούμε να εξασφαλίσουμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης για τον ελληνικό τουρισμό τα επόμενα χρόνια με βιώσιμο και υπεύθυνο τρόπο. Επιπλέον, επενδύουμε ακόμη πιο δυναμικά στη συνολική αναβάθμιση της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης, με ένα νέο ολοκληρωμένο νομοθετικό πλαίσιο που θα κατατεθεί το προσεχές διάστημα προς ψήφιση στη Βουλή και επιλύει οριστικά όλες τις παθογένειες και τις ελλείψεις που κληρονομήσαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις».

Το ανθρώπινο κεφάλαιο του τουρισμού απασχολεί επίσης τη κυβέρνηση που επενδύει στις σχολές τουριστικών επαγγελμάτων, και όπως σημειώνει η υπουργός Τουρισμού: «Δεδομένου ότι υπάρχει τα τελευταία χρόνια κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης για σπουδές σε τουριστικά επαγγέλματα, λόγω της μεγάλης ανόδου του τουρισμού που πετύχαμε, ενισχύουμε το ρόλο και το έργο των Ανώτερων Σχολών Τουρισμού ΑΣΤΕ Ροδου και Κρήτης και των 8 ΔΙΕΚ Τουρισμού και προχωράμε στο άνοιγμα και της Σχολή Ξεναγών της Θεσσαλονίκης, μετά από εκείνης της Αθήνας. Η διαρκής και υψηλού επιπέδου κατάρτιση του στελεχιακού δυναμικού του ελληνικού τουρισμού είναι στρατηγικός πυλώνας της τουριστικής μας πολιτικής. Το ανθρώπινο κεφάλαιο προσδίδει προστιθέμενη αξία στο τουριστικό μας προϊόν και κυρίως αντιπροσωπεύει το σύγχρονο πρόσωπο της φιλόξενης και αυθεντικής Ελλάδας».

Κοινή πεποίθηση όλων των εμπλεκομένων του κλάδου είναι, ότι η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός προορισμός για την διεθνή τουριστική σκηνή και πλέον, όπως τονίζεται, οι πολιτικές για την ανάπτυξη του κλάδου, δεν θα πρέπει να εστιάζουν μόνο στην αύξηση του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος, αλλά και στην διαχείριση αυτού. Άλλωστε οι φωνές του "υπερ-τουρισμού" πλήθυναν αυτή την περίοδο συνηγορώντας προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης του φαινομένου. Μάλιστα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος, σε πρόσφατη συνέντευξη είχε τονίσει ότι το μεγάλο στοίχημα και συνάμα πρόκληση για την τουριστική βιομηχανία, είναι η διαχείριση των ελληνικών τουριστικών προορισμών, απόρροια των αυξημένων τουριστικών ροών που δέχονται. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 30 εκατομμύρια ξένων επισκεπτών που φιλοξένησε η Ελλάδα, το 80% αυτών κατευθύνονται σε 5 από τις 13 περιφέρειες της χώρας, όπως ανέφερε ο κ. Ρέτσος, συμπληρώνοντας ότι εδώ είναι και η μεγάλη πρόκληση: πώς και οι υπόλοιπες περιφέρειες θα έχουν μέρισμα σε αυτή την υφιστάμενη τουριστική κίνηση.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος επεσήμανε ότι το 2019 αναμένεται να είναι χρονιά-ορόσημο, καθώς συμπληρώνονται τέσσερα χρόνια σταθερής ανόδου και έχουμε μπροστά μας αφενός το Brexit και αφετέρου τις αγορές της Αιγύπτου και της Τουρκίας που μπαίνουν ξανά δυναμικά στον ανταγωνισμό. «Συνεχίζουμε να επιμένουμε στα βασικά ζητήματα για την ανταγωνιστικότητα, εκ των οποίων τα δύο πιο σημαντικά είναι η μείωση του ΦΠΑ και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των εργοδοτών».

Με το βλέμμα στραμμένο στο 2019 και οι εν Ελλάδι τουριστικοί πράκτορες (FedHatta) τονίζουν ότι το υπ’ αριθμόν ένα συστατικό, για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού είναι η εξωστρέφεια και οι συνέργειες. «Το 2018 μετρήσαμε τις δυνατότητες του ελληνικού τουρισμού με αριθμούς, όπως κάθε χρόνο – με τα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέφθηκαν την χώρα μας, τις αφίξεις κ.λπ. Οι μετρήσεις αυτές, αν και αναγκαίες να γίνονται κάθε χρόνο, δεν είναι παρά η μία όψη του νομίσματος, και θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να μελετηθεί σοβαρά και η άλλη όψη: Η σταθερή στρατηγική για τον τουρισμό μας, που θα του δώσει την ισχύ και θέση που του αξίζει, στην ελληνική πραγματικότητα».

ΣΧΕΤΙΚΑ