L'Oreal: Εξαγόρασε την επιχείρηση καλλυντικών της Kering έναντι 4 δισ. ευρώ -Τι προβλέπει το deal
Ο όμιλος πολυτελείας Kering, ιδιοκτήτης των Gucci, Bottega Veneta και Balenciaga, ανακοίνωσε την ότι συμφώνησε να πουλήσει τη μονάδα καλλυντικών του στη L’Oréal έναντι 4 δισ. ευρώ, σε μία από τις μεγαλύτερες κινήσεις αναδιάρθρωσης της εταιρείας τα τελευταία χρόνια.
Η συμφωνία, που σηματοδοτεί σημαντική αλλαγή στρατηγικής από τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Luca de Meo, αποσκοπεί στη μείωση του υψηλού χρέους της Kering και στην επανεστίαση στη βασική της δραστηριότητα, τη μόδα πολυτελείας.
Τι προβλέπει το χρυσό deal;
Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, η L’Oréal θα αποκτήσει:
- τη γραμμή αρωμάτων Creed, που εξαγόρασε η Kering το 2023, και
- τα δικαιώματα ανάπτυξης και διανομής αρωμάτων και προϊόντων ομορφιάς για τις μάρκες Gucci, Bottega Veneta και Balenciaga, στο πλαίσιο αποκλειστικής άδειας 50 ετών.
Η τρέχουσα άδεια για τα αρώματα Gucci ανήκει στην Coty, και η νέα συνεργασία με τη L’Oréal θα ξεκινήσει όταν αυτή λήξει — πιθανότατα το 2028, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών.
Ο στόχος
Όπως μεταδίδει το Reuters, η πώληση αποτελεί κομβικό βήμα για τη μείωση του καθαρού χρέους της Kering, το οποίο στο τέλος Ιουνίου ανερχόταν σε 9,5 δισ. ευρώ, ενώ οι μακροπρόθεσμες μισθώσεις φτάνουν τα 6 δισ. ευρώ. Η επιβάρυνση αυτή έχει προκαλέσει ανησυχία στους επενδυτές και πίεση για απομόχλευση ώστε να αποφευχθούν υποβαθμίσεις της πιστοληπτικής ικανότητας του ομίλου.
Αλλαγή πορείας μετά τον Pinault
Η απόφαση του De Meo, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα τον Σεπτέμβριο, σηματοδοτεί σημαντική στροφή σε σχέση με τη στρατηγική του προκατόχου του François-Henri Pinault, του οποίου η οικογένεια ελέγχει την Kering. Ο Pinault είχε επιδιώξει τη διεύρυνση της παρουσίας της Kering στον χώρο των καλλυντικών, με την εξαγορά της Creed το 2023 για 3,5 δισ. ευρώ και τη δημιουργία της μονάδας Kering Beauté. Ωστόσο, η νέα δραστηριότητα δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, καταγράφοντας λειτουργική ζημία 60 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2025.
Η πίεση από τη Gucci και η κινεζική αγορά
Η Gucci, που παραμένει η πιο κερδοφόρα μάρκα του ομίλου, έχει επηρεαστεί από τη μείωση της ζήτησης στην κινεζική αγορά, με αποτέλεσμα πτώση εσόδων στο τελευταίο τρίμηνο. Η επιβράδυνση αυτή αύξησε την πίεση στον De Meo να λάβει δύσκολες αποφάσεις, μεταξύ των οποίων η αναβολή της πλήρους εξαγοράς της Valentino και η πώληση ακινήτων για ενίσχυση της ρευστότητας.
Τι λένε αναλυτές
«Η πώληση της Kering Beauté περίπου στην ίδια τιμή που είχε καταβληθεί για την Creed πριν δύο χρόνια είναι ένα πικρό αλλά αναγκαίο φάρμακο», σχολίασαν αναλυτές της Bernstein.
Από την άλλη, αναλυτές της RBC πρόσθεσαν ότι η επιστροφή στο μοντέλο αδειοδότησης θα είναι «λιγότερο κεφαλαιουχικά απαιτητική, λιγότερο επιχειρησιακά περίπλοκη και ενδεχομένως πιο κερδοφόρα».
Η L’Oréal, ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως, έχει ήδη μακροχρόνια συνεργασία με την Kering, καθώς παράγει τα αρώματα Yves Saint Laurent από το 2008, όταν απέκτησε τα δικαιώματα έναντι 1,15 δισ. ευρώ.
Η νέα εξαγορά θα είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία της L’Oréal, ξεπερνώντας εκείνη της αυστραλιανής μάρκας Aesop για 2,5 δισ. δολάρια το 2023.
Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026.