Skip to main content

Φ. Κουβέλης: Προτεραιότητα η προσέλκυση πλοίων στο νηολόγιο

Φ. Κουβέλης: Προτεραιότητα η προσέλκυση πλοίων στο νηολόγιο
Φωτό: INTIME

Τον ρόλο της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης, με αφορμή την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των μικροοικονομικών μεγεθών για το  2017 σχετικά με τα εγκατεστημένα στην Ελλάδα γραφεία διαχείρισης πλοίων. 

«Η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, με ιδιαίτερη σημασία για τα μακροοικονομικά μεγέθη της χώρας, αναδεικνύοντας τη συνεισφορά της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας και τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις της στην απασχόληση και στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν της χώρας μας και θέτοντας ως στρατηγική προτεραιότητα για το υπουργείο Ναυτιλίας την προσέλκυση πλοίων στο εθνικό νηολόγιο καθώς επίσης και ναυτιλιακών επιχειρήσεων στη χώρα», τόνισε ο κ. Κουβέλης. Ο υπουργός Ναυτιλίας επισημαίνει ότι «ο υψηλός αριθμός εγκατεστημένων γραφείων διαχείρισης πλοίων αλλά και το εύρος της χωρητικότητας του διαχειριζόμενου στόλου, καθιστούν την ευρύτερη περιοχή της Αττικής ένα από τα σημαντικότερα κέντρα πλοιοδιαχείρισης παγκοσμίως, με προφανή οφέλη για την εθνική οικονομία, την απασχόληση αλλά και τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, που αποτελεί έναν από τους πλέον εξωστρεφείς πυλώνες της εθνικής οικονομίας.

Σύμφωνα με μελέτη του «Oxford Economics» για την οικονομική σημασία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στις εθνικές οικονομίες, για κάθε 1 εκατ. ευρώ που συνεισφέρει ο κλάδος της ναυτιλίας στο ΑΕΠ της Ε.Ε. δημιουργείται επιπλέον άλλο 1,6 εκατ. ευρώ στην ευρύτερη οικονομία της. Σημαντικό ρόλο στη διαχείριση αυτού του ναυτιλιακού κεφαλαίου, διαδραματίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες του Ν. 27/1975, οι οποίες διαθέτουν εγκατεστημένα γραφεία στην Ελλάδα και διαχειρίζονται πλοία ελληνικής ή ξένης σημαίας άνω των 500 κ.ο.χ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου Ναυτιλίας, παρατηρείται αύξηση κατά 6,04% του συνολικού ποσού εισαγωγής συναλλάγματος από τα εγκατεστημένα ναυτιλιακά γραφεία του Ν. 27/75 για το έτος 2017 (2,98 δισ.  δολάρια) σε σχέση με το έτος 2016 (2,81 δισ. δολάρια).

Από τη συνολική στατιστική ανάλυση των οικονομικών στοιχείων και συγκεκριμένα από το συνολικό ποσό του εισαχθέντος συναλλάγματος διαπιστώνεται το «ειδικό οικονομικό βάρος» των γραφείων που έχουν ως αντικείμενο τη διαχείριση πλοίων. Συγκεκριμένα, το 70 % του ναυτιλιακού συναλλάγματος για κάλυψη των δαπανών των εγκατεστημένων γραφείων (από το συνολικό ποσό των 2,98 δισ. δολαρίων), δηλαδή 2,1 δισ. δολάρια, εισάγεται από 110 εγκατεστημένα γραφεία, ήτοι 8,14% του συνόλου των γραφείων, τα οποία δραστηριοποιούνται στον τομέα της διαχείρισης πλοίων.

Αύξηση  3,63% σε σχέση με το 2016 παρουσιάζει και ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού στα εγκατεστημένα ναυτιλιακά γραφεία το έτος 2017 που έφτασε τους 14.163 εργαζόμενους, ενώ ο  συνολικός αριθμός των εγκατεστημένων ναυτιλιακών εταιρειών εμφανίζει οριακή αύξηση κατά 0,36% σε σχέση με το 2016 και έφτασε τις 1.387. Οι εταιρείες διαχειρίζονταν το 2017 4.353 πλοία, αριθμός αυξημένος κατά 4,09% σε σχέση με το 2016.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καινοτομία made in Greece για την παγκόσμια ναυτιλία
Καινοτομία made in Greece για την παγκόσμια ναυτιλία
Ελληνικής κατασκευής ευφυείς συλλέκτες δεδομένων τοποθετούνται στα πλοία και καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο τις συνθήκες λειτουργίας και την κατανάλωση καυσίμων.
Καινοτομία made in Greece για την παγκόσμια ναυτιλία
Μεγάλες ευκαιρίες στη ναυτιλία το 2019
Μεγάλες ευκαιρίες στη ναυτιλία το 2019
Αύξηση τιμών έως και 50% για τους επόμενους 12 μήνες σε επιλεγμένες κατηγορίες πλοίων διαβλέπει η VesselsValue.
Μεγάλες ευκαιρίες στη ναυτιλία το 2019
Σημαία Κύπρου σηκώνει η ναυτιλιακή P&O λόγω Brexit
Σημαία Κύπρου σηκώνει η ναυτιλιακή P&O λόγω Brexit
Η βρετανική ναυτιλιακή εταιρία οχηματαγωγών και φορτηγών πλοίων P&O θα θέσει υπό σημαία Κύπρου ολόκληρο τον στόλο της που είναι καταχωρισμένος στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Σημαία Κύπρου σηκώνει η ναυτιλιακή P&O λόγω Brexit
Κυριαρχία Ελλήνων εφοπλιστών στη μεταφορά LNG
Κυριαρχία Ελλήνων εφοπλιστών στη μεταφορά LNG
Μεγάλες επενδύσεις σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. Έσπασαν τα... κοντέρ παραγγελιών τον Ιανουάριο, ποιοι όμιλοι έχουν τα μεγαλύτερα μερίδια.
Κυριαρχία Ελλήνων εφοπλιστών στη μεταφορά LNG