Οι τράπεζες κάνουν... ουρά για δάνεια στο Ελληνικό!

Στην ανάπτυξη των δύο εμπορικών κέντρων στο Ελληνικό αποσκοπεί η έκδοση του επταετούς ομολόγου της Lamda Development

Προτάσεις για την χρηματοδότηση των έργων, τα οποία θα υλοποιηθούν τα πρώτα πέντε έτη της εμβληματικής επένδυσης στο Ελληνικό και αναμένεται να απαιτήσουν κεφάλαια της τάξεως των 1,5 δισ. ευρώ, έχουν υποβάλει δύο από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, σύμφωνα με πληροφορίες του economistas.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι προτάσεις παρουσιάστηκαν σε ξεχωριστές συναντήσεις από στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς και της Eurobank σε μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Lamda Development, η οποία μαζί με την κινέζικη Fosun και την Eagle Hills, που ειδικεύεται στο real estate με έδρα το Άμπου Ντάμπι, έχουν αναλάβει να φέρουν εις πέρας τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στη χώρα.

Το ενδιαφέρον των συστημικών τραπεζών για το έργο στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού είναι έντονο, δεδομένου πως η χορήγηση δανείων αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για τα ελληνικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Μία από τις τράπεζες μάλιστα εμφανίζεται διατεθειμένη να χορηγήσει δάνεια ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ για τη χρηματοδότηση των έργων. Η πρόταση προβλέπει πως το επιπλέον 1 δισ. ευρώ που θα απαιτηθεί, μπορεί να καλυφθεί με σύμπραξη των υπόλοιπων 3 συστημικών τραπεζών, αλλά και από funds που επενδύουν σε σχέδια αστικής ανάπλασης και real estate.

Οι κυριότερες παρεμβάσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν την πρώτη πενταετία στην έκταση των 6.200 στρεμμάτων, αφορούν στη δημιουργία του μητροπολιτικού πάρκου, την ανέγερση εμπορικού κέντρου κοντά στο σταθμό Ελληνικό του μετρό και την κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου με καζίνο, κοντά στην μαρίνα του Αγίου Κοσμά.

Την ίδια χρονική περίοδο θα πρέπει να γίνουν έργα αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή βασικών υποδομών στο πρώην αεροδρόμιο, όπως δίκτυα κοινής ωφέλειας και δρόμοι.

Το μητροπολιτικό πάρκο θα έχει έκταση 2.000 στρεμμάτων και θα βρίσκεται στη μέση του ακινήτου του πρώην αεροδρομίου. Σύμφωνα με τα έως τώρα σχέδια, το πάρκο ουσιαστικά θα χωρίζεται στα δύο από πεζόδρομο, πλάτους πενήντα μέτρων, ο οποίος θα συνδέει τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με τη λεωφόρο Ποσειδώνος. Στη μέση του πεζόδρομου αναμένεται να κατασκευαστεί γραμμή ΤΡΑΜ, η οποία θα ξεκινάει από το παρακείμενο αμαξοστάσιο και θα διασχίζει το πάρκο.

Στην περίμετρο του πάρκου θα αναπτυχθούν ζώνες αμιγούς και γενικής κατοικίας, ενώ στο βόρειο τμήμα της έκτασης, κοντά στον σταθμό Αργυρούπολη του μετρό, θα υπάρχει η δυνατότητα ανέγερσης γραφείων.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση της επένδυσης είναι η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων, οι οποίες θα ορίζουν το πλαίσιο πολεοδόμησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από λίγες ημέρες το Γραφείο Ελληνικού του υπουργείου Οικονομικών έστειλε για έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος, μελέτες που αφορούν στο μητροπολιτικό πάρκο, τις ζώνες ανάπτυξης, την πολεοδόμηση και την κυκλοφορία στην περιοχή.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να κατατεθεί και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ορισμένες από τις μελέτες μάλιστα θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση, η οποία θα έχει διάρκεια περίπου 50 ημερών.

Η έγκριση των μελετών και η έκδοση των κοινών υπουργικών αποφάσεων που θα καθορίζουν ουσιαστικά τις χρήσεις γης, αποτελούν προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το καζίνο. Η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται να ξεκινήσει έως το τέλος Φεβρουαρίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ