Τα ακριβά μεταφορικά «φρενάρουν» το ηλεκτρονικό εμπόριο

Φωτό: Shutterstock

Το υψηλό μεταφορικό κόστος αποτελεί τον βραχνά για τις ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, που φέτος αναμένεται να εμφανίσει τζίρο 4 δισ. ευρώ, έναντι 3,8 δισ. το 2018. Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Δημήτρη Αυλωνίτη, δρομολογείται σειρά πρωτοβουλιών που θα αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα, το οποίο φαίνεται να βρίσκεται σε φαύλο κύκλο. Όπως εξήγησε στη διάρκεια παρουσίασης του GRECA -που εκπροσωπεί 7.000 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα-, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, οι δημόσιες και ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών επισημαίνουν πως το κόστος μπορεί να μειωθεί με την αύξηση του όγκου των μεταφερόμενων αντικειμένων, όμως οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ανταπαντούν πως η αύξηση του όγκου δεν είναι εφικτή όταν το μεταφορικό κόστος παραμένει στα σημερινά επίπεδα.

Η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου ξεκίνησε χθες Δευτέρα και ολοκληρώνεται στις 11 Μαρτίου με τη συμμετοχή περισσότερων από 330 επιχειρήσεων έναντι 230 το 2017, καθώς και των συστημικών τραπεζών (Alpha Bank, Eurobank, Εθνική Τράπεζα, Τράπεζα Πειραιώς). Σύμφωνα με την πρόεδρο του GRECA, Κατερίνα Φραϊδάκη, το 2019 αναμένεται να κλείσει με τις ελληνικές online επιχειρήσεις να σημειώνουν συνολικές πωλήσεις 4 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με έρευνα του GRECA το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει σταδιακά έδαφος, με τακτικές online αγορές να πραγματοποιεί σήμερα το 85% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2016 ήταν 65%.

Η έρευνα διαπιστώνει ωστόσο πως η πλειονότητα των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιεί την αντικαταβολή σε ποσοστό 54%, έναντι 57% πέρυσι, με αποτέλεσμα οι ηλεκτρονικές μέθοδοι πληρωμής να αποτελούν για την ώρα μειονότητα.

Ο GRECA σημειώνει επίσης πως σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου θα παίξουν αφενός η εξοικείωση των μεγαλύτερων ηλικιών αλλά και η εμπέδωση της εμπιστοσύνης του κοινού απέναντι στα διαδικτυακά καταστήματα.

Ειδικότερα για το δεύτερο, ο οργανισμός προωθεί την πιστοποίηση των επιχειρήσεων με το ειδικό σήμα Trustmark, το οποίο δίνεται σε όσα online καταστήματα ικανοποιούν 120 σημεία που σχετίζονται με τη λειτουργία τους και τη διαδικασία της πώλησης. Μέχρι σήμερα, 160 επιχειρήσεις έχουν πιστοποιηθεί και λάβει τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το σχετικό σήμα. Αναφορικά με το θέμα της αξιοπιστίας, σύμφωνα με τον κ. Αυλωνίτη στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί πριν το Πάσχα για την αναμόρφωση του Γενικού Εμπορικού Μητρώου θα περιληφθούν διατάξεις για τη δημιουργία του μητρώου που θα περιλαμβάνει τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

ΣΧΕΤΙΚΑ