fbpxTest drive βουλευτών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα | Economistas.gr Skip to main content

Test drive βουλευτών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Test drive βουλευτών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Εικόνα αρχείου από την Ολομέλεια της Βουλής / Φωτογραφία: Eurokinissi

Την ευκαιρία να διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι τις δυνατότητες που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν τις επόμενες τρεις ημέρες οι βουλευτές των κομμάτων.

Θέλοντας να δώσει το καλό παράδειγμα σε ό,τι αφορά την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η Βουλή έχει απευθύνει πρόσκληση σε τρεις εταιρείες εισαγωγής και διανομής αυτοκινήτων να μεταφέρουν από ένα ηλεκτρικό όχημα στους χώρους στάθμευσης του κτηρίου των παλαιών ανακτόρων.

Ως εκ τούτου, οι βουλευτές θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά πως λειτουργούν τα ηλεκτρικά μοντέλα και να ενημερωθούν για την αυτονομία που διαθέτουν, ενώ όσοι θέλουν θα μπορούν να κάνουν και test drive. Τα αυτοκίνητα που θα μεταφερθούν σήμερα το πρωί στη Βουλή είναι ένα Nissan Leaf, ένα BMW i3 και ένα e-Golf.

Πωλητές «λανσάρουν» τα αυτοκίνητα στους βουλευτές

Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Βουλής είχαν απευθύνει πρόσκληση και στην αντιπροσωπεία της Peugeot για την αποστολή ενός ηλεκτρικού μοντέλου e 208, ωστόσο αυτό δεν ήταν εφικτό δεδομένου ότι το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα σε λίγους μήνες.

Όπως τονίζουν πηγές που ανέλαβαν την πρωτοβουλία, στόχος είναι μέσα στο 2020 ικανοποιητικός αριθμός βουλευτών να κάνει τη μετάβαση σε αυτοκίνητα χαμηλής και μηδενικής εκπομπής ρύπων. Για την πληρέστερη ενημέρωση της εθνικής αντιπροσωπείας τα αυτοκίνητα θα συνοδεύονται από εκπαιδευμένους πωλητές.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν οι βουλευτές από όλες τις περιφέρειες της ηπειρωτικής Ελλάδας και όχι μόνο εκείνοι που εκλέγονται στην Αττική. Στον προϋπολογισμό της Βουλής για το 2020 προβλέπονται πιστώσεις για τη χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) αυτοκινήτων ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι 2,6 εκατομμυρίων ευρώ το 2019. Η αύξηση οφείλεται στην αναμενόμενη χρήση μη ρυπογόνων και τεχνολογικά καινοτόμων αυτοκινήτων, όπως υβριδικών και ηλεκτρικών. 

Οι συμβάσεις για το σύνολο των οχημάτων που χρησιμοποιείται τώρα από βουλευτές λήγουν στις 31 Δεκεμβρίου, ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα χρήσης των υφιστάμενων αυτοκινήτων για τρεις επιπλέον μήνες, έως το τέλος Μαρτίου 2020.

Εμπόδιο η έλλειψη σταθμών φόρτισης

Το βασικό εμπόδιο για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος τώρα είναι η έλλειψη δικτύου υποδομών με σταθμούς φόρτισης, δεδομένου ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό διαθέτουν αυτονομία που ανέρχεται σε περίπου 250 χιλιόμετρα.

Για να αντιμετωπιστεί το εμπόδιο αυτό η Βουλή έχει συνάψει συμφωνία με τη ΔΕΗ προκειμένου να τοποθετηθούν πέντε ταχυφορτιστές για τις ανάγκες των βουλευτών, ενώ τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ξεκινήσουν εργασίες για την αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτρισμού στο κτήριο, προκειμένου οι φορτιστές των αυτοκινήτων να λειτουργούν απρόσκοπτα.

Η κυβέρνηση έχει βάλει ψηλά τον πήχη σε ό,τι αφορά την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στις επιβατικές μεταφορές. Σύμφωνα με το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), στόχος είναι το μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις να έχει ανέλθει στο 30% μέχρι το έτος 2030.

Για το σκοπό αυτό, η διυπουργική επιτροπή για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης έχει αναλάβει την εκπόνηση εθνικού σχεδίου για την ηλεκτρική κινητικότητα το οποίο θα πρέπει να είναι έτοιμο έως τις 30 Ιουνίου 2020.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ευρω-αισιοδοξία για χρυσή τομή στις συντάξεις
Ευρω-αισιοδοξία για χρυσή τομή στις συντάξεις
Αισιοδοξία εκφράζουν Ευρωπαίοι αξιωματούχοι για χρυσή τομή στο θέμα των συντάξεων και τονίζουν παράλληλα πως σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να διαταραχθεί η οικονομική σταθερότητα.
Ευρω-αισιοδοξία για χρυσή τομή στις συντάξεις
Στο μικροσκόπιο της Ε.Ε. τα κονδύλια για το μεταναστευτικό
Στο μικροσκόπιο της Ε.Ε. τα κονδύλια για το μεταναστευτικό
Έκτακτη βοήθεια ύψους 820 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει εισπράξει η Ελλάδα από το 2015 έως το Μάρτιο του 2018, σύμφωνα με τον αρμόδιο επίτροπο Χρήστο Στυλιανίδη.
Στο μικροσκόπιο της Ε.Ε. τα κονδύλια για το μεταναστευτικό
Ρύθμιση - δώρο στις εγχώριες φαρμακοβιομηχανίες
Ρύθμιση - δώρο στις εγχώριες φαρμακοβιομηχανίες
Παρέμβαση του υπουργού Υγείας Ανδρέα Ξανθού ευνοεί τις ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες αλλάζοντας τον τρόπο τιμολόγησης των γενόσημων φαρμάκων.
Ρύθμιση - δώρο στις εγχώριες φαρμακοβιομηχανίες
Σύστημα επιτήρησης θαλασσίων συνόρων δρομολογεί η κυβέρνηση -Το κόστος των έργων
Σύστημα επιτήρησης θαλασσίων συνόρων δρομολογεί η κυβέρνηση -Το κόστος των έργων
Το έργο έχει προϋπολογισμό 62 εκατομμύρια ευρώ και αναμένεται να χρηματοδοθεί πρωτίστως από ευρωπαϊκά κονδύλια μέσω του ταμείου εσωτερικής ασφάλειας, ενώ θα επιστρατευθούν και εθνικοί πόροι.
Σύστημα επιτήρησης θαλασσίων συνόρων δρομολογεί η κυβέρνηση -Το κόστος των έργων
Τα μέτρα που εξετάζουν για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Τα μέτρα που εξετάζουν για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Το πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση θα βασιστεί στο ανταγωνιστικό μοντέλο της ελεύθερης αγοράς. Φορολογικά κίνητρα σε επιχειρήσεις για την χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα μέτρα που εξετάζουν για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ο απολογισμός των επαφών Μητσοτάκη στο Νταβός
Ο απολογισμός των επαφών Μητσοτάκη στο Νταβός
Περισσότερες από 17 διμερείς επαφές, με σημαντικούς πολιτικούς και επιχειρηματικούς παράγοντες που βρέθηκαν στο Νταβός στο πλαίσιο του 50ου Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.
Ο απολογισμός των επαφών Μητσοτάκη στο Νταβός