Το ΥΠΟΙΚ απαντά για το «σκάνδαλο Ελ. Βενιζέλος»

NEWSROOM
Το ΥΠΟΙΚ απαντά για το «σκάνδαλο Ελ. Βενιζέλος»
Φωτο: Eurokinissi

Η πραγματικότητα ξεπερνά και την πιο αχαλίνωτη φαντασία σε σχέση με τις θέσεις κύκλων του ΚΙΝΑΛ για την παράταση της σύμβασης του Αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ανέφεραν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών, καταλογίζοντας και άγνοια στις αιτιάσεις των στελεχών του κόμματος αυτού.

Το Κίνημα Αλλαγής είχε υποστηρίξει χθες σε άτυπη ενημήρωσή του ότι "ο τρόπος με τον οποίο καταρτίστηκε, εγκρίθηκε και κυρώθηκε η Σύμβαση για το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της Μεταπολίτευσης".

Σύμφωνα με τους παράγοντες του υπουργείου, το μόνο που απομένει είναι να επιτεθούν στην κυβέρνηση του… ΠΑΣΟΚ, η οποία το 2011 μεταβίβασε τόσο το 30% των μετοχών της Εταιρίας Αεροδρομίου στο ΤΑΙΠΕΔ όσο και το δικαίωμα παράτασης της σύμβασης. Αναμένουμε, επίσης, να καταγγείλουν και τον κ. Β. Βενιζέλο, τότε υπουργό Οικονομικών που εισηγήθηκε στην αρμόδια διϋπουργική επιτροπή τη σχετική απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 2061/16.09.2011). Μπορούν, επίσης, προσθέτουν, να καταγγείλουν την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που δημιούργησε το ΤΑΙΠΕΔ και το θεσμικό πλαίσιο που το διέπει, με βάση το οποίο κάθε περιουσιακό στοιχείο που περνά στο ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να αξιοποιηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης, σύμβασης παραχώρησης κλπ. (Ν.3986/2011).

Επίσης, οι ίδιοι παράγοντες του υπουργείου επεσήμαναν τα εξής:

«Πέραν των άλλων, οι αιτιάσεις του ΚΙΝΑΛ δείχνουν και άγνοια πραγματικών δεδομένων. Ειδικότερα:

Το ΚΙΝΑΛ τάσσεται υπέρ της προκήρυξης ανοιχτού διαγωνισμού για την παράταση. Τώρα, πώς μια υφιστάμενη σύμβαση μεταξύ δύο μερών μπορεί να παραταθεί με προκήρυξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού από το ένα μέρος, είναι κάτι που μόνο το ΚΙΝΑΛ μπορεί να εξηγήσει.

Αναφέρεται το ΚΙΝΑΛ στις «επιπτώσεις που θα έχει στην αξία του 30% των μετοχών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίες προβλέπεται να βγουν άμεσα προς πώληση, όταν οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος υποψήφιος αγοραστής των μετοχών, θα γνωρίζει ήδη ότι έχει εκχωρηθεί το management του ΔΑΑ για 20 χρόνια». Δεν χρειάζεται καν να είναι κάποιος πρωτοετής σε οικονομική σχολή για να καταλάβει ότι η αξία μιας εταιρείας με διάρκεια ζωής έως το 2046 είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη μιας εταιρείας με διάρκεια ζωής έως το 2026.

Για τα υπόλοιπα ζητήματα έχουν δοθεί, επανειλημμένως, απαντήσεις σε όλα τα επίπεδα. Παραπέμπουμε στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, στο δελτίο τύπου του υπουργείου Οικονομικών, αλλά κυρίως στη συζήτηση που διεξήχθη στη Βουλή για το σχετικό νομοσχέδιο και στα έγγραφα που κατέθεσε στα πρακτικά ο υπουργός Οικονομικών.

Είναι προφανές ότι το ΚΙΝΑΛ ακόμα δεν έχει εξοικειωθεί με τη λειτουργία της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρ. Επιτροπής όταν κατηγορεί τον υπουργό Οικονομικών ότι ενήργησε «πραξικοπιματικά» (sic) σχετικά με την κατάθεση της απόφασης της Ευρ. Επιτροπής στη Βουλή. Πώς θα μπορούσε άλλωστε όταν η χώρα έχει ακόμα ανοιχτές υποθέσεις και πληρώνει πρόστιμα για παραβιάσεις ανταγωνισμού επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. Μπορεί όμως για να ενημερωθεί να επισκεφθεί την παρακάτω ιστοσελίδα: http://ec.europa.eu/competition/elojade/isef/case_details.cfm?proc_code=3_SA_48509 Εκεί θα διαπιστώσουν ότι η σχετική απόφαση θα δημοσιευτεί σύντομα.

Το ΚΙΝΑΛ θεωρεί την παράταση της σύμβασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών ως ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της Μεταπολίτευσης. Έτσι θα είναι όταν έχουν δώσει έγκριση δύο γενικές διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής - που επαναλαμβάνουμε ότι η κυβέρνηση έθεσε ως προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της σύμβασης - αλλά και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Τελικώς, το πραγματικό σκάνδαλο για το ΚΙΝΑΛ είναι το γεγονός ότι ένα τόσο μεγάλο έργο υλοποιήθηκε σύμφωνα με όλες τις διαδικασίες κι όχι όπως είχαν οι ίδιοι μάθει να κλείνουν τις δουλειές...».

Το ΚΙΝΑΛ καταγγέλλει ότι "συνεδρίαζαν ταυτόχρονα δύο (!!!) Ολομέλειες της Βουλής, μία προβεβλημένη για τη Συνταγματική Αναθεώρηση και μία συγκεκαλυμμένη, για την Κύρωση της Παράτασης". Σύμφωνα με το Κίνημα Αλλαγής, το σκάνδαλο έγινε σε δύο φάσεις.


Το πρώτο στάδιο του σκανδάλου είναι η υπό κοστολόγηση του δικαιώματος παράτασης της σύμβασης από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, κατά τουλάχιστον 630 εκατ. ευρώ.

Το δεύτερο στάδιο του σκανδάλου είναι τελικά ότι ένα πολύ σημαντικό περιουσιακό στοιχείο της δημόσιας περιουσίας, πουλήθηκε χωρίς οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που την κύρωσαν και οι πρόθυμοι ακόλουθοί τους, αλλά πολύ περισσότερο οι έλληνες πολίτες, να έχουν στη διάθεσή τους οποιοδήποτε χειροπιαστό στοιχείο που να τεκμηριώνει πόσο πραγματικά έπρεπε να είναι το τίμημα της 20ετούς αυτής παραχώρησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ