fbpxΟ Φ. Κουβέλης για το θέμα του master plan του ΟΛΠ | Economistas.gr
Skip to main content

Ο Φ. Κουβέλης για το θέμα του master plan του ΟΛΠ

Ο Φ. Κουβέλης για το θέμα του master plan του ΟΛΠ
Φωτό: Eurokinissi

Απαντήσεις στις κατηγορίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης περί ιδεοληπτικής συμπεριφοράς εκ μέρους της κυβέρνησης που οδήγησε σε εμπλοκή στο θέμα του master plan του ΟΛΠ-Cosco, έδωσε από την Ολομέλεια ο υπουργός Ναυτιλίας, Φώτης Κουβέλης.

Ο κ. Κουβέλης εξήγησε ότι τη μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ στην Cosco και την κύρωση με τον νόμο της σχετικής σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ-Ανώνυμη Εταιρεία, η κινεζική εταιρεία ανέλαβε τη δέσμευση μέσω του σχετικού νόμου να υλοποιήσει σειρά υποχρεωτικών επενδύσεων, ενώ είχε τη δυνατότητα να υλοποιήσει και πρόσθετες επενδύσεις. Επισήμανε ότι η ΟΛΠ Α.Ε. είχε την υποχρέωση να εκπονήσει master plan, το οποίο θα περιελάμβανε τον συνολικό επενδυτικό σχεδιασμό, δηλαδή υποχρεωτικές και πρόσθετες ή προαιρετικές, όπως τις λένε, επενδύσεις του οργανισμού και να τον υποβάλει προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ). Σημείωσε ακόμη ότι η ΕΣΑΛ αποτελεί διυπουργική επιτροπή, της οποίας πρόεδρος είναι ο εκάστοτε γενικός γραμματέας Λιμένων και μέλη υπηρεσιακοί παράγοντες υπουργείων και φορέων του Δημοσίου. Προεδρεύεται, δηλαδή από τον γενικό γραμματέα Λιμένων, τον Χρήστο Λαμπρίδη. Σύμφωνα με την ενημέρωση του αρμόδιου υπουργού, στις 19 Φεβρουαρίου 2019 και πριν παρέλθει το τρίμηνο της προθεσμίας η ΕΣΑΛ ενέκρινε ομόφωνα τις επενδύσεις που ορίζονται ως υποχρεωτικές στο παράρτημα 7.2 της σύμβασης παραχώρησης.

Συγκεκριμένα, ενέκρινε την επέκταση του επιβατικού λιμένα, την επισκευή δαπέδων σιδηροτροχιών και γερανογεφυρών στοιβασίας στον Προβλήτα 1 του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, τη μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, την υπόγεια οδική σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον πρώην χώρο του ΟΔΔΥ, τη βελτίωση και συντήρηση υποδομών λιμένα, την προμήθεια εξοπλισμού λιμένα, τη βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα, την εκπόνηση μελετών, την κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών, την επέκταση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων, τη βελτίωση υποδομών ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.

Για τις επενδύσεις που η ΟΛΠ Α.Ε. προτείνει ως πρόσθετες επενδύσεις η ΕΣΑΛ αποφάσισε και εγκρίνει τις ακόλουθες: οικολογικά λεωφορεία, κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στην περιοχή της νότιας ζώνης του λιμένα μόνο κατά το σκέλος που αφορά αμιγώς στον επιβατικό σταθμό, ενώ απέρριψε την προτεινόμενη επένδυση του κέντρου αναψυχής, που περιλαμβάνει μη λιμενικές εμπορικές χρήσεις, δηλαδή mall, κινηματογράφους και άλλα παρόμοια.

Η ΕΣΑΛ απέρριψε όμως τις επενδύσεις: Νέα αποθήκη στην πρώην περιοχή του ΟΔΔΥ, κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τετραγωνικών μέτρων στην περιοχή Γ2, διότι - όπως είπε ο κ. Κουβέλης - η σχετική μελέτη είχε λάθη, ασάφειες αναφορικά με τα αριθμητικά μεγέθη της επένδυσης. Έκρινε, επίσης, η ΕΣΑΛ ότι δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθούν οι επενδύσεις: κατασκευή ναυπηγοεπισκευαστικής για mega yachts στην περιοχή Γ1, επειδή εκκρεμεί η έκδοση απόφασης από το Συμβούλιο της Επικρατείας επί προσφυγής του ΟΛΠ για το σχετικό θέμα και κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων στο Πόρτο Λεόνε, επειδή εκκρεμεί η εξέταση της πρότασης από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Τέλος, υπογραμμίστηκε από την ΕΣΑΛ ότι οι εγκρίσεις για υποχρεωτικές και πρόσθετες επενδύσεις τελούν υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα προκύψουν αντιρρήσεις τόσο κατά την έγκριση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όσο και κατά την εξέταση από το ΚΑΣ.

Κατόπιν αυτών, ο κ. Κουβέλης απευθύνθηκε προς την πτέρυγα της ΝΔ, θέτοντας το ερώτημα: "Δηλαδή ποια ιδεοληψία μάς οδηγεί στο να μην υπάρξουν αυτές οι επενδύσεις; Βεβαίως να υπάρξουν. Ποιος, όμως, δεν είναι σύμφωνος ότι η οποιαδήποτε μελέτη, η οποιαδήποτε επένδυση -και αναφέρομαι στις επιμέρους επενδύσεις- πρέπει να εξασφαλίζουν τη νομιμότητα;". Όπως προσέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας, νομιμότητα είναι η απόφαση-κρίση του υπουργείου Περιβάλλοντος, νομιμότητα είναι και η κρίση, αξιολόγηση και απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού από τα συμβούλιά του, ενώ κάλεσε: "Εάν υπάρχει αντίρρηση επ' αυτού, να κατατεθεί, διότι στον βαθμό που δεν κατατίθεται και αναδεικνύεται ο λόγος ότι ιδεοληπτικά ενεργεί η κυβέρνηση για τις επενδύσεις, τότε αυτός ο λόγος δεν είναι μόνο αβάσιμος, είναι και πρόχειρος και θα έλεγα είναι και προσβλητικός της ίδιας της αλήθειας και της πραγματικότητας".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κουβέλης: Προ των πυλών οι υποπαραχωρήσεις σε 10 λιμάνια
Κουβέλης: Προ των πυλών οι υποπαραχωρήσεις σε 10 λιμάνια
Στην τελική ευθεία βρίσκεται το νομοθετικό πλαίσιο για τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα 10 λιμάνια της χώρας, βασικός μέτοχος των οποίων είναι το ΤΑΙΠΕΔ.
Κουβέλης: Προ των πυλών οι υποπαραχωρήσεις σε 10 λιμάνια
Κουβέλης: Αλληλένδετες εθνική οικονομία και ναυτιλία
Κουβέλης: Αλληλένδετες εθνική οικονομία και ναυτιλία
Τι δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, στο πλαίσιο της διαδικασίας οικειοθελούς παροχής της ναυτιλιακής κοινότητας.
Κουβέλης: Αλληλένδετες εθνική οικονομία και ναυτιλία
«Πράσινο φως» στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ
«Πράσινο φως» στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ
Τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ορισμένες εκ των οποίων ήδη έχουν ολοκληρωθεί, ενέκρινε, υπό όρους, η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).
«Πράσινο φως» στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ
Η θέση του Γ. Μώραλη για το master plan του ΟΛΠ
Η θέση του Γ. Μώραλη για το master plan του ΟΛΠ
Τα θετικά σημεία, αλλά και τις επιμέρους αντιρρήσεις για συγκεκριμένα ζητήματα που αναφέρονται στο επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ για το κομμάτι του λιμανιού που αφορά στα γεωγραφικά όρια του Δήμου Πειραιά, επισήμανε ο δήμαρχος Πειραιά
Η θέση του Γ. Μώραλη για το master plan του ΟΛΠ