Άντι Τζέισι: Ο CEO της Amazon εκμυστηρεύτηκε το τρίπτυχο της εταιρείας για τη μείωση της γραφειοκρατίας
Στόχο να μετατρέψει την Amazon στη «μεγαλύτερη startup στον κόσμο» έχει θέσει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άντι Τζέισι, σύμφωνα με όσα δήλωσε σε ομιλία του στο Harvard Business Review Leadership Summit.
Όπως τόνισε ο CEO του κολοσσού του ηλεκτρονικού εμπορίου, η Amazon στοχεύει να απλοποιήσει την οργανωτική της δομή, να επιταχύνει τη λήψη αποφάσεων και να δώσει μεγαλύτερη αίσθηση ιδιοκτησίας στους εργαζόμενους.
Στο πλαίσιο αυτό, εφαρμόζεται ήδη υποχρεωτική πενθήμερη επιστροφή στο γραφείο και ένα ευρύ σχέδιο για την αύξηση του ποσοστού εργαζομένων πρώτης γραμμής (individual contributors) σε σχέση με τους μάνατζερ κατά τουλάχιστον 15%. Ο Τζέισι ανέφερε πως ο στόχος αυτός έχει ήδη ξεπεραστεί στο πρώτο τρίμηνο του έτους!
Διαβάστε επίσης: Η αγαπημένη ερώτηση συνέντευξης του Τζεφ Μπέζος σε υποψηφίους για δουλειά -Πώς την ερμηνεύουν οι ειδικοί
Το τρίπτυχο για τη μείωση της γραφειοκρατίας
Ο ίδιος αποκάλυψε επίσης τα τρία βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι εταιρείες για να μειώσουν τη γραφειοκρατία και να ενισχύσουν την ευελιξία τους:
1. Απόφαση για αλλαγή
«Το πρώτο βήμα είναι η ηγετική ομάδα να αποφασίσει ότι θέλει πραγματικά την αλλαγή και να δεσμευτεί να προχωρήσει», ανέφερε. Στην περίπτωση της Amazon, αυτή η απόφαση οδήγησε στη σταδιακή «ισοπέδωση» των ιεραρχιών.
2. Εντοπισμός των εμποδίων
Για να κινηθεί γρηγορότερα, μια εταιρεία πρέπει να αναγνωρίσει τι την καθυστερεί. Η Amazon δημιούργησε ένα ειδικό email alias (μια εναλλακτική διεύθυνση email που προωθεί τα εισερχόμενα μηνύματα σε έναν κύριο λογαριασμό email) κατά της γραφειοκρατίας, στο οποίο οι εργαζόμενοι μπορούσαν να αναφέρουν εμπόδια. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο CEO της Amazon έλαβε πάνω από 1.000 email σε έξι μήνες – αρκετά εκ των οποίων οδήγησαν σε αλλαγή 375 εσωτερικών διαδικασιών.
Διαβάστε επίσης: Η τελευταία επιστολή του Τζεφ Μπέζος ως CEO της Amazon -«Η διατήρηση της μοναδικότητας έχει κόστος…»
3. Διαρκής προσπάθεια
Ο CEO της Amazon παραδέχτηκε ότι η εταιρεία δεν έχει φτάσει ακόμη στο ιδανικό σημείο. Όπως είπε, «υπάρχουν πολλοί φυσικοί τρόποι με τους οποίους οι οργανισμοί δυσκολεύονται όσο μεγαλώνουν» και η διατήρηση μιας ισχυρής εταιρικής κουλτούρας απαιτεί συνεχή προσπάθεια.
«Η κουλτούρα δεν είναι εγγυημένη. Πρέπει να συνεχίσεις να ενισχύεις τα στοιχεία της που δοκιμάζονται», σημείωσε χαρακτηριστικά.