Ο Μπιλ Γκέιτς πλήρωνε πρόστιμο 28 δολάρια την ημέρα για 13 ολόκληρα χρόνια -Και αυτός είναι ο απίστευτος λόγος

Ο Μπιλ Γκέιτς και η Porsche 959 που είχε αγοράσει στο παρελθόν / Φωτογραφίες: Shutterstock

Αν είσαι δισεκατομμυριούχος, πολλοί λένε ότι μπορείς να αγοράσεις σχεδόν τα πάντα. Όμως, ακόμη και ο Μπιλ Γκέιτς –ο άνθρωπος που άλλαξε τον κόσμο της τεχνολογίας ιδρύοντας τη Microsoft– βρέθηκε να πληρώνει καθημερινά πρόστιμο επί... 13 χρόνια για να αποκτήσει το αυτοκίνητο των ονείρων του.

Και δεν μιλάμε για οποιοδήποτε αυτοκίνητο, αλλά για ένα από τα πιο σπάνια και καινοτόμα supercars όλων των εποχών: την Porsche 959.

Η αγάπη του Μπιλ Γκέιτς για τα αυτοκίνητα

Ο Γκέιτς δεν είναι μόνο ένας από τους πιο πλούσιους ανθρώπους του πλανήτη, αλλά και φανατικός λάτρης των αυτοκινήτων. Από όλα τα μοντέλα της Porsche, η 959 ήταν εκείνη που τον μάγεψε. Ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε σε μόλις 337 κομμάτια και θεωρήθηκε, τη δεκαετία του ’80, το απόλυτο τεχνολογικό θαύμα.

Διαβάστε επίσης: Όταν ο Μπιλ Γκέιτς κλήθηκε να αγοράσει αυτοκίνητο για την οικογένειά του -Η αδιαπραγμάτευτη απαίτησή του

Η Porsche 959 Komfort που απέκτησε το 1988 διέθετε επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα 2,85 λίτρων με διπλό turbo, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και τετρακίνηση – και ήταν το ταχύτερο street-legal αυτοκίνητο της εποχής, φτάνοντας τα 317 χλμ/ώρα. Για τον Γκέιτς, δεν ήταν απλώς ένα μέσο μετακίνησης. Ήταν ένα σύμβολο τεχνολογίας και καινοτομίας, κάτι που αντανακλούσε την ίδια του τη φιλοσοφία.

Η κατάσχεση που κράτησε 13 χρόνια

Όμως, υπήρχε ένα τεράστιο εμπόδιο. Η Porsche 959 δεν πληρούσε τους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων της Environmental Protection Agency (EPA) και ούτε τα πρότυπα ασφαλείας της NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) στις ΗΠΑ. Η νομοθεσία ήταν ξεκάθαρη: τέτοια αυτοκίνητα είτε απαγορευόταν να εισαχθούν, είτε καταστρέφονταν.

Όταν το αυτοκίνητο έφτασε στο λιμάνι του Σιάτλ, κατασχέθηκε. Η τύχη της 959 του Γκέιτς κρεμόταν από μια κλωστή. Ευτυχώς, δεν καταστράφηκε, αλλά η τελωνειακή υπηρεσία το κρατούσε «φυλακισμένο», με τον ιδιοκτήτη να πληρώνει πρόστιμο... 28 δολαρίων για κάθε ημέρα που παρέμενε εκεί. Το ποσό αυξανόταν καθημερινά, αλλά ο Γκέιτς δεν σκεφτόταν να παραιτηθεί από το όνειρό του.

Για 13 χρόνια, η Porsche περίμενε σε αποθήκες του λιμανιού, ενώ τα πρόστιμα συσσωρεύονταν και έφτασαν τα 133.000 δολάρια – σχεδόν το μισό της αρχικής τιμής αγοράς της, που ήταν 225.000 δολάρια. Παρά το κόστος, ο Γκέιτς αρνήθηκε να τα παρατήσει και λίγα χρόνια αργότερα δικαιώθηκε!

Η νομοθετική αλλαγή που έσωσε την 959

Το 1999 ήρθε η μεγάλη ανατροπή. Οι ΗΠΑ θέσπισαν τη ρύθμιση «Show and Display», η οποία επέτρεπε την εισαγωγή αυτοκινήτων ιδιαίτερης ιστορικής ή τεχνολογικής αξίας, ακόμη κι αν δεν πληρούσαν τους τυπικούς κανονισμούς ασφάλειας και εκπομπών. Υπήρχε, βέβαια, περιορισμός: τα οχήματα αυτά μπορούσαν να διανύουν έως 2.500 μίλια τον χρόνο, και χρησιμοποιούνταν κυρίως για εκδηλώσεις ή συλλεκτικούς σκοπούς.

Έτσι, το 2001, ο Γκέιτς κατάφερε τελικά να αποκτήσει τη δική του Porsche 959. Το αυτοκίνητο που περίμενε 13 χρόνια και του κόστισε χιλιάδες δολάρια σε πρόστιμα, μπήκε επιτέλους στο γκαράζ του.

Ένα συλλεκτικό διαμάντι αξίας εκατομμυρίων

Σήμερα, η Porsche 959 θεωρείται ένα από τα πιο εμβληματικά και σπάνια supercars που κατασκευάστηκαν ποτέ. Οι τιμές της στις δημοπρασίες φτάνουν ακόμη και τα 1,5 εκατομμύρια δολάρια, κάνοντας την ιστορία του Γκέιτς ακόμα πιο εντυπωσιακή.

ΣΧΕΤΙΚΑ