Το «τεστ της ρεσεψιόν»: Το... μυστικό της Netflix για να μην πέφτει ποτέ έξω στις προσλήψεις

NEWSROOM
netflix
Φωτογραφία αρχείου: Shutterstock

Το «τεστ της ρεσεψιόν». Τι είναι το απλό κόλπο που χρησιμοποιούσε πρώην
Chief Talent Officer της Netflix για να ξεχωρίζει τους λάθος υποψηφίους για εργασία;

Σε πρόσφατο άρθρο της στο CNBC, η Τζέσικα Νιλ παρέθεσε την ασυνήθιστη, αλλά ιδιαίτερα αποτελεσματική μέθοδο που είχε ενσωματώσει στη διαδικασία προσλήψεων της εταιρείας: ένα «τεστ ρεσεψιόν» που αποκάλυπτε πτυχές χαρακτήρα που καμία συνέντευξη δεν μπορούσε να εντοπίσει.

Όπως γράφει, ζητούσε από τη ρεσεψιονίστ της μια και μόνο πληροφορία: «Ποιος σου φέρθηκε άσχημα;» Και αυτό, με τον καιρό, έγινε ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία στην επιλογή προσωπικού.

Πώς λειτουργούσε το «τεστ της ρεσεψιόν»

Η Νιλ σημειώνει ότι οι υποψήφιοι μέσα στην αίθουσα συνεντεύξεων είναι πάντα προετοιμασμένοι. Έχουν έτοιμες απαντήσεις, προσεγμένες ιστορίες, σωστή στάση. Στο λόμπι όμως όχι. Εκεί η συμπεριφορά τους είναι αυθόρμητη και συχνά αποκαλυπτική.

Οι ρεσεψιονίστ έβλεπαν ποιος ήταν ευγενικός, ποιος έδειχνε ανυπομονησία ή εκνευρισμό. Μετά από κάθε συνέντευξη, η Νιλ ρωτούσε: «Πώς σου φέρθηκαν;»

Θυμάται υποψηφίους που εκνευρίστηκαν επειδή το πάσο άργησε να εκτυπωθεί ή που διαμαρτυρήθηκαν για το πάρκινγκ, άτομα που, όπως γράφει, ήταν έξυπνα αλλά θα ήταν προβληματικές προσθήκες στην ομάδα. Αντίθετα, εκείνοι που έδειχναν απλή ευγένεια και ενδιαφέρον αποδείκνυαν συχνά ενσυναίσθηση και αυτογνωσία.

Το πραγματικό ζητούμενο

Με τον καιρό, η Νιλ διαπίστωσε -σύμφωνα με όσα περιγράφει στο άρθρο της- ότι αυτό το τεστ δεν εντόπιζε απλώς αγενείς ανθρώπους, αλλά εκείνους που δεν είχαν επίγνωση της επίδρασής τους στους άλλους. Αυτή η έλλειψη αυτογνωσίας, όπως επισημαίνει, δεν μένει στην υποδοχή, μεταφέρεται στις συναντήσεις, επηρεάζει τις ομάδες και διαβρώνει την κουλτούρα.

«Δεν μπορείς να διορθώσεις αυτό που δεν βλέπεις»

Για την ίδια, ο τρόπος που κάποιος φέρεται σε άτομα που θεωρεί «μη σημαντικά» φανερώνει πώς θα συμπεριφέρεται όταν δεν τον βλέπει κανείς. Η αγενής ή ασυνείδητη στάση μπορεί να δημιουργήσει τοξικό κλίμα και άτυπες ιεραρχίες που διώχνουν τα καλύτερα στελέχη. Αντίθετα, όσοι διαθέτουν αυτογνωσία αντιλαμβάνονται το αποτύπωμά τους, προσαρμόζονται και αντιμετωπίζουν όλους με σεβασμό, από τον CEO μέχρι τη ρεσεψιονίστ.

Η Νιλ καταλήγει ότι οι πιο αποτελεσματικοί ηγέτες που έχει γνωρίσει είναι όσοι αναγνωρίζουν τα τυφλά τους σημεία, καταλαβαίνουν πότε κάποιος νιώθει παραμερισμένος και αναλαμβάνουν ευθύνη όταν σφάλουν. Για εκείνη, όλα ξεκινούν από μικρές πράξεις σεβασμού και γι' αυτό και τις παρατηρούσε σε κάθε υποψήφιο.

TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ