Κιάρα Φερράνι: H ινφλουένσερ – φαινόμενο που βλέπει την αυτοκρατορία της να καταρρέει

Η chiara ferragni

Το 2009, η Κιάρα Φερράνι ξεκίνησε το μπλογκ «The Blonde Salad» ή αλλιώς «η ξανθιά σαλάτα» με αντικείμενο τη μόδα και το lifestyle.

Τότε, η Κιάρα Φερράνι σπούδαζε διεθνές δίκαιο στο Πανεπιστήμιο Bocconi του Μιλάνου, αλλά εγκατέλειψε τις σπουδές της πριν πάρει πτυχία, καθώς η καριέρα της στα κοινωνικά δίκτυα είχε εκτοξευτεί, αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times.

Το 2011 ανακηρύχθηκε «μπλόγκερ της χρονιάς» σε άρθρο της Teen Vogue. Στη συνέντευξή της στο περιοδικό, η Φερράνι δήλωσε ότι ξεκίνησε το μπλογκ ως ένα χώρα συζήτησης για τη μόδα, τα ταξίδια και το φαγητό και για να εμπνεύσει άλλους νέους ανθρώπους.

Στη συνέχεια, το μπλογκ εξελίχθηκε σε μία υπηρεσία ταλέντων και μάρκετινγκ, ενώ αργότερα η ίδια ξεκίνησε μία φίρμα με παπούτσια και ρούχα που έφεραν το όνομά της.

Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη λίστα του Forbes 30 για των κάτω των 30 ετών όταν ήταν 27 ετών.

Η ινφλουένσερ, που πλέον είναι 36 ετών, έχει εμφανιστεί στην κατηγορία για την τέχνη και το στυλ στο Forbes το 2015, σχετικά με τη μεγάλη επιτυχία της εταιρείας παπουτσιών της, η οποία πωλούνται προϊόντα σε 200 καταστήματα σε 25 χώρες εκείνη την εποχή.

Την ίδια χρονιά, η Φερράνι έγινε case study στο οικονομικό τμήμα του Χάρβαρντ, όπου μελετούσαν την επιτυχία του μπλογκ της. Η ανοδική της πορεία συνεχίστηκε και τα επόμενα χρόνια φιγουράροντας συχνά πυκνά στις σελίδες του Forbes, ενώ συνεχίστηκε η επιτυχία της στο λανσάρισμα μεγάλων ονομάτων, μεταξύ τους της Louis Vuitton, της Gucci και της Prada.

Το 2017 έγινε και το θέμα αφιερωμάτων στην τηλεόραση και σε ντοκιμαντέρ.

Το 2019, το ντοκιμαντέρ με τίτλο «Chiara Ferragni: Unposted» που παρακολούθησε το ταξί της από μπλόγκερ σε επιχειρηματία του διαδικτύου έκανε πρεμιέρα στο 76ο Φεστιβάλ της Βενετίας.

Δύο χρόνια μετά, η πλατφόρμα Prime Video έβγαλε μία σειρά ριάλιτι οκτώ επεισοδίων, το The Ferragnez, που παρακολουθούσε τη ζωή της ίδιας, του συζύγου της, Federico Leonardo Lucia (διάσημος Ιταλός μουσικός, γνωστός και ως Fedez) και του γιου τους, Λεόνι.

Ο Fedez είναι και ο ίδιος σταρ των κοινωνικών δικτύων με 14,7 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram. Η δεύτερη σεζόν της σειράς βγήκε στον αέρα πέρυσι.

Όμως, μετά ήρθε η πτώση, καθώς πριν από μερικές ημέρες η εισαγγελία του Μιλάνου ανακοίνωσε ότι ερευνά την Φερράνι για διακεκριμένη απάτη.

Η υπόθεση αφορά την πώληση ενός Χριστουγεννιάτικου κέικ σε συνεργασία με τη γνωστή εταιρεία, Balocco. Το κέικ – τύπου πανεττόνε – πωλούνταν στη σελίδα της για περισσότερα από 9 ευρώ όταν ένα πανεττόνε δεν ξεπερνά στην Ιταλία τα 3,70 ευρώ.

Η διαφορά των χρημάτων θα πήγαινε σε ένα νοσοκομείο για παιδιά με καρκίνο, όμως δεν έγινε καμία δωρεά, εκτός από 50 χιλιάδες ευρώ το περασμένο καλοκαίρι, πριν ξεκινήσει η διαφημιστική καμπάνια.

Στην Φερράνι έχει ήδη επιβληθεί πρόστιμο 1,4 εκατομμυρίων ευρώ από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, όμως το χειρότερο για την ίδια μοιάζει να είναι το γεγονός ότι την εγκαταλείπουν ο ένας μετά τον άλλον οι διάσημοι πελάτες υπό το βάρος του σκανδάλου…

Να θυμίσουμε ότι η Φερράνι έχει 30 εκατ. ακολούθους στο Instagram, 6,4 εκατ. ακολούθους στο Tik Tok και 1,2 εκατ. ακολούθους στο Facebook.

ΣΧΕΤΙΚΑ