fbpxΚόλαφος η WSJ κατά της Google για «μαγείρεμα» αλγορίθμων | Economistas.gr Skip to main content

Κόλαφος η WSJ κατά της Google για «μαγείρεμα» αλγορίθμων

Κόλαφος η WSJ κατά της Google για «μαγείρεμα» αλγορίθμων
Shutterstock

Δημοσιογραφική έρευνα της αμερικανικής εφημερίδας «Γουόλ Στριτ Τζέρναλ» (WSJ) κατηγορεί την Google ότι έχει μια μυστική μαύρη λίστα με ιστοσελίδες, ότι μεροληπτεί σε βάρος των συντηρητικών ειδησεογραφικών μέσων ενημέρωσης και ότι έχει κάνει αλλαγές στους αλγόριθμους αναζήτησης που χρησιμοποιεί, έτσι ώστε να ευνοεί τις μεγάλες επιχειρήσεις σε βάρος των μικρών.

Εκπρόσωπος της Google αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι η εταιρεία «μαγειρεύει» τη σειρά των αποτελεσμάτων που παράγει η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης της.

Η μαύρη λίστα της Google

Το δημοσίευμα, που βασίστηκε σε εκτενή έρευνα με περισσότερες από 100 συνεντεύξεις και σε πειραματικές αναζητήσεις πάνω στη μηχανή αναζήτησης, υποστηρίζει ότι η Google, μυστικά από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, βάζει σε μαύρη λίστα ορισμένους διαδικτυακούς τόπους, έτσι ώστε να μην εμφανίζονται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων που κάνουν οι χρήστες. Μεταξύ άλλων, στη μαύρη λίστα μπαίνουν ιστοσελίδες που κάνουν παραβιάσεις των πνευματικών δικαιωμάτων, που προωθούν την κακοποίηση παιδιών ή τις διαφημίσεις «σπαμ».

Όμως παράλληλα, σύμφωνα με τη WSJ, που επικαλείται σχετικά έγγραφα, εκατοντάδες συντηρητικού πολιτικού προσανατολισμού ιστοσελίδες «κόβονται» από την υπηρεσία ειδήσεων Google News, ούτε προβάλλονται στα ειδικά πλαίσια που εμφανίζονται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Η Google έχει κατ' επανάληψη δηλώσει -και σε επιτροπή του Κογκρέσου- ότι δεν λαμβάνει αποφάσεις με πολιτικά κριτήρια, ούτε χρησιμοποιεί οποιουδήποτε είδους μαύρες λίστες για να επηρεάσει τα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Εκπρόσωπος της εταιρείας, αναφερόμενος στο νέο δημοσίευμα, δήλωσε στη βρετανική Daily Mail και στο CNBC ότι το άρθρο περιέχει παλιές ιστορίες «που δίνουν μια πολύ ανακριβή εντύπωση για το πώς προσεγγίζουμε τη δημιουργία και της βελτίωση της Αναζήτησης».

Η WSJ επικαλείται εσωτερικό έγγραφο της Google από τον Αύγουστο του 2018, σύμφωνα με το οποίο στόχος της μαύρης λίστας «είναι να απαγορεύσει σε διαδικτυακούς τόπους να κάνουν την εμφάνιση τους σε οποιοδήποτε εργαλείο της Αναζήτησης ή στα προϊόντα ειδήσεων της εταιρείας».

Οι όποιες αλλαγές ή προσθήκες στη μαύρη λίστα, οι οποίες -υποτίθεται ότι- είναι δουλειά μηχανικών γνωστών ως «συντηρητές», πρέπει να γίνονται από τουλάχιστον δύο ανθρώπους, έναν που θα κάνει την αλλαγή και έναν άλλο που θα την εγκρίνει, σύμφωνα με πρόσωπο σχετικό με την όλη διαδικασία, το οποίο επικαλείται το δημοσίευμα.

Αλγοριθμικές αλλαγές

Η WSJ ακόμη ισχυρίζεται ότι η Google έχει κάνει αλγοριθμικές αλλαγές στα αποτελέσματα των αναζητήσεων με τέτοιο τρόπο που να ευνοούνται ορισμένες μεγάλες εταιρείες, ώστε να «επιπλέουν» στην κορυφή των αποτελεσμάτων. Σε τουλάχιστον μία περίπτωση οι αλλαγές έγιναν προς όφελος του eBay, που αποτελεί μεγάλο διαφημιζόμενο στη μηχανή αναζήτησης της Google, ενώ η εταιρεία φέρεται επίσης να ευνοεί στις αναζητήσεις μεγάλα ονόματα όπως η Amazon και το Facebook.

Επίσης, σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι μηχανικοί της Google έχουν δημιουργήσει μια μαύρη λίστα ειδικά για το «έξυπνο» εργαλείο αυτόματης συμπλήρωσης λέξεων κατά την αναζήτηση (auto-complete), ώστε να αποφεύγεται η πρόταση στο χρήστη συγκεκριμένων λέξεων πάνω σε επίμαχα θέματα που «καίνε», όπως η μετανάστευση και οι αμβλώσεις.

Η Google αρνείται ότι οι όποιες αλλαγές κάνει κατά καιρούς στον τρόπο αναζήτησης, γίνονται προς όφελος επιχειρηματικών ή πολιτικών συμφερόντων και επιμένει ότι τις κάνει με διαφανή και υπεύθυνο τρόπο, με βάση συγκεκριμένες αρχές και προς όφελος πάντα των χρηστών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι ΗΠΑ βάζουν στο στόχαστρο τους τεχνολογικούς κολοσσούς
Οι ΗΠΑ βάζουν στο στόχαστρο τους τεχνολογικούς κολοσσούς
Το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης ανακοίνωσε χθες Τρίτη ότι ξεκινά έρευνα για τις πρακτικές των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών και των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης για να ελέγξει αν περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό.
Οι ΗΠΑ βάζουν στο στόχαστρο τους τεχνολογικούς κολοσσούς
Νέες ευκαιρίες για τον ελληνικό τουρισμό στην Google Search
Νέες ευκαιρίες για τον ελληνικό τουρισμό στην Google Search
Άρθρο του Δημ. Κόσσυφα, Sector Lead Travel and Tech για την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Κύπρο και τη Μάλτα που αφορά στις αναζητήσεις των καταναλωτών σε σχέση με τον Ελληνικό τουρισμό.
Νέες ευκαιρίες για τον ελληνικό τουρισμό στην Google Search
Νέα υπηρεσία streaming βιντεοπαιχνιδιών από την Google
Νέα υπηρεσία streaming βιντεοπαιχνιδιών από την Google
Στις 19 Νοεμβρίου τέθηκε σε λειτουργία από τη Google η νέα πλατφόρμα game-streaming Stadia, η οποία θα βρίσκεται στο υπολογιστικό «νέφος» και θα είναι προσβάσιμη μέσω διαδικτύου από τους χρήστες.
Νέα υπηρεσία streaming βιντεοπαιχνιδιών από την Google
Η Google περιορίζει τις πολιτικές διαφημίσεις σε όλο τον κόσμο
Η Google περιορίζει τις πολιτικές διαφημίσεις σε όλο τον κόσμο
Η Google ανακοίνωσε ότι δεν θα επιτρέπει πλέον πολιτικές διαφημίσεις που στοχεύουν ανθρώπους με βάση τις (υποτιθέμενες) πολιτικές προτιμήσεις τους.
Η Google περιορίζει τις πολιτικές διαφημίσεις σε όλο τον κόσμο
Google: Υποστηρίζει ότι πέτυχε την «κβαντική υπεροχή»
Google: Υποστηρίζει ότι πέτυχε την «κβαντική υπεροχή»
Κβαντικός υπολογιστής έκανε σε 200 δευτερόλεπτα υπολογισμούς που οι πιο ισχυροί συμβατικοί υπερυπολογιστές θα χρειάζονταν 10.000 χρόνια για να εκτελέσουν.
Google: Υποστηρίζει ότι πέτυχε την «κβαντική υπεροχή»
Τι ψάξαμε στο Google το 2019
Τι ψάξαμε στο Google το 2019
Διασημότητες, Εκλιπούσες Διασημότητες, Τηλεοπτικές εκπομπές, ερωτήσεις Τι είναι, Συνταγές, Εισιτήρια, Σημαντικά Γεγονότα και Αθλητικά και Ταχύτερα Αυξανόμενες Αναζητήσεις στις 9 λίστες της Google.
Τι ψάξαμε στο Google το 2019