fbpxΤο Facebook θέλει να ξέρει πού θα πάμε μετά | Economistas.gr
Skip to main content

Το Facebook θέλει να ξέρει πού θα πάμε μετά

Το Facebook θέλει να ξέρει πού θα πάμε μετά
Φωτό: Shutterstock

Μέχρι σήμερα οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να γνωρίζουν πού βρισκόμαστε, κάνοντας χρήση των υπηρεσιών γεωγραφικού προσδιορισμού που διαθέτουν οι φορητές συσκευές μας. Φαίνεται όμως πως δεν σταματάνε εκεί, αφού θέλουν να μάθουν και πού θα πάμε μετά.

Σύμφωνα με το Buzzfeed, το Facebook έχει καταθέσει δύο αιτήσεις ευρεσιτεχνίας για ισάριθμες τεχνικές που χρησιμοποιούν ήδη διαθέσιμα δεδομένα για να «μαντέψουν» πού θα πάει κανείς μετά. 

Αν, για παράδειγμα, βγαίνοντας από το μετρό κάνετε μία σύντομη στάση σε μία καφετέρια που δεν έχει καλή κάλυψη δικτύου το Facebook θα λαμβάνει υπόψιν του προηγούμενες διαδρομές σας και όταν ξαναβγείτε από το μετρό μπορεί να φορτώσει στο κινητό σας τηλέφωνο δημοσιεύσεις φίλων σας ή διαφημίσεις σχετικές με τις υπηρεσίες της καφετέριας ή κάποιας άλλης επιχείρησης που βρίσκεται εκεί γύρω.

Μία άλλη τεχνική που έχει αναπτύξει το Facebook συνδυάζει το προφίλ ενός χρήστη με εκείνα άλλων χρηστών με τα οποία εκείνος μοιράζεται κάποια κοινά στοιχεία. Αν, για παράδειγμα, συνομήλικοί σας συνηθίζουν να πηγαίνουν σε ένα συγκεκριμένο εστιατόριο ή μπαρ μετά από μία θεατρική παράσταση, η εφαρμογή του Facebook θα σας προβάλει σχετικές πληροφορίες για τους εν λόγω χώρους. Φυσικά και εδώ τον πρώτο λόγο θα έχουν προσφορές και διαφημίσεις που θα επιχειρούν να σας «τραβήξουν» σε ένα συγκεκριμένο μέρος ή στο μπαρ που βρίσκεται στην απέναντι πλευρά του δρόμου. 

Δεν είναι ξεκάθαρο αν το Facebook πρόκειται να θέσει σε λειτουργία τις δύο νέες τεχνικές ή αν απλώς κατοχυρώνει τις δύο ευρεσιτεχνίες ώστε να προλάβει τυχόν κινήσεις από ανταγωνιστές. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η συχνότητα εκφοβισμού και παρενόχλησης στο Facebook είναι 0,15%, ενώ στο Instagram 0,05%
Η συχνότητα εκφοβισμού και παρενόχλησης στο Facebook είναι 0,15%, ενώ στο Instagram 0,05%
Το 0,14% έως 0,15% - ή 14 έως 15 φορές ανά 10.000 θεάσεις περιεχομένου - είναι η αναλογία που οι χρήστες του Facebook εκτέθηκαν στο τρίτο τρίμηνο του 2021 σε αναρτήσεις που αφορούν εκφοβισμό ή παρενόχληση.
Η συχνότητα εκφοβισμού και παρενόχλησης στο Facebook είναι 0,15%, ενώ στο Instagram 0,05%
Έρευνα: Αυξημένος ο κίνδυνος κατάθλιψης λόγω χρήσης των Social Media
Έρευνα: Αυξημένος ο κίνδυνος κατάθλιψης λόγω χρήσης των Social Media
Η χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης, ο οποίος ποικίλει ανάλογα με την ηλικία του χρήστη και το ποιό μέσο αυτός χρησιμοποιεί κυρίως (τη μεγαλύτερη επίπτωση φαίνεται να έχει το Snapchat και μετά το Facebook), σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.
Έρευνα: Αυξημένος ο κίνδυνος κατάθλιψης λόγω χρήσης των Social Media
Μασκ: Το metaverse είναι περισσότερο τέχνασμα μάρκετινγκ στην παρούσα φάση
Μασκ: Το metaverse είναι περισσότερο τέχνασμα μάρκετινγκ στην παρούσα φάση
Ο Έλον Μασκ πιστεύει ότι στην παρούσα φάση το Metaverse είναι μια ιδέα μάρκετινγκ και όχι κάτι που βρίσκεται κοντά στην πραγματοποίηση του.
Μασκ: Το metaverse είναι περισσότερο τέχνασμα μάρκετινγκ στην παρούσα φάση
To VR της Meta βρίσκεται υπό έρευνα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου
To VR της Meta βρίσκεται υπό έρευνα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου
Το τμήμα VR της Meta βρίσκεται υπό έρευνα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου και πολλές πολιτείες των ΗΠΑ, ανέφερε το Bloomberg.
To VR της Meta βρίσκεται υπό έρευνα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου
H Google ετοιμάζει αλλαγή απορρήτου παρόμοια με αυτή της Apple -Πως θα στριμώξει για τα καλά το Facebook
H Google ετοιμάζει αλλαγή απορρήτου παρόμοια με αυτή της Apple -Πως θα στριμώξει για τα καλά το Facebook
H Google ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι υιοθετεί νέους περιορισμούς στην προστασία απορρήτου, κάτι που θα επηρεάσει όλες τις συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android. Πρόκειται για μια κίνηση ανάλογη με αυτή που έκανε η Apple πέρυσι και προκάλεσε πολλά προβλήματα στις διαφημιστικές πρακτικές πολλών εταιριών.
H Google ετοιμάζει αλλαγή απορρήτου παρόμοια με αυτή της Apple -Πως θα στριμώξει για τα καλά το Facebook