fbpxNASA: Το Juno έκανε το κοντινότερο πέρασμα από τον δορυφόρο Ευρώπη του Δία εδώ και 20 χρόνια -Εντυπωσιακές εικόνες | Economistas.gr

Ευρώπη Πηγή NASA-JPL-Caltech-SWRI-MSSS

Το σκάφος Juno της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) πέρασε στις 29 Σεπτεμβρίου σε απόσταση μόνο 352 χιλιομέτρων από τον δορυφόρο Ευρώπη του Δία, τραβώντας νέες λεπτομερείς φωτογραφίες από την επιφάνεια της, τις καλύτερες και κοντινότερες που έχουν τραβηχτεί από διαστημοσυσκευή εδώ και πάνω από 20 χρόνια.

Είναι συνολικά η τρίτη φορά που ένα διαστημικό σκάφος πλησιάζει την παγωμένη Ευρώπη σε απόσταση μικρότερη των 500 χιλιομέτρων. Η τελευταία φορά ήταν η προσέγγιση του Galileo το 2000. Κατά το πέρασμα του, το Juno εκινείτο με ταχύτητα περίπου 24 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο, είχε συνεπώς ένα χρονικό "παράθυρο" μόνο δύο ωρών για να συλλέξει δεδομένα και να φωτογραφίσει τον δορυφόρο.

Οι επιστήμονες της NASA θα συγκρίνουν τώρα αυτές τις φωτογραφίες με παλαιότερες πριν τουλάχιστον δύο δεκαετίες, για να δουν κατά πόσο η επιφάνεια της Ευρώπης έχει αλλάξει σε αυτό το διάστημα, καθώς είναι γνωστό ότι αποτελεί ένα δυναμικό γεωλογικό σώμα. Τα στοιχεία αυτά είναι χρήσιμα για την προετοιμασία της αμερικανικής αποστολής Europa Clipper που προγραμματίζεται να εκτοξευθεί το 2024 και να φθάσει εκεί το 2030. Θα επιχειρήσει να απαντήσει στο ερώτημα αν η Ευρώπη μπορεί να φιλοξενεί ζωή κάτω από την παγωμένη επιφάνεια της, όπου εκτιμάται ότι υπάρχει ένας τεράστιος και βαθύς ωκεανός.

Η Ευρώπη έχει διάμετρο περίπου 3.100 χιλιομέτρων και έχει το 90% του μεγέθους της Σελήνης. Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της είναι οι θεαματικοί και πανύψηλοι πίδακες νερού που εκτινάσσονται περιοδικά από ρωγμές στην επιφάνεια της.

Το Juno εκτοξεύθηκε το 2011 και έφθασε στο σύστημα του Δία το 2016, όπου βρίσκεται έκτοτε. Το σκάφος είχε το 2021 κάνει ένα κοντινό πέρασμα από έναν άλλο μεγάλο δορυφόρο, τον Γανυμήδη, ενώ αναμένεται να κάνει κάτι ανάλογο στον ηφαιστειακά ενεργό δορυφόρο Ιώ μεταξύ Δεκεμβρίου 2023-Ιανουαρίου 2024.

Images are coming back and being processed from our #JunoMission's early-morning flyby—the closest look at Jupiter's ice-encrusted moon in more than 20 years.

Here's what we're seeing so far. We'll be back with fully-processed images soon. https://t.co/NIUkiz2mTe pic.twitter.com/pPiK3cv5bL

— NASA (@NASA) September 29, 2022

Εγκρίθηκε για κατασκευή η νέα ευρωπαϊκή αποστολή μελέτης κομήτη και πλανητικής άμυνας Comet Interceptor της ESA
Προχωρά στη φάση της υλοποίησης η νέα φιλόδοξη αποστολή Comet Interceptor του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA).
Η καλύτερη μέχρι σήμερα φωτογραφία του μεγαλύτερου άστρου στο σύμπαν
Οι αστρονόμοι κατάφεραν να τραβήξουν την πιο καθαρή μέχρι σήμερα φωτογραφία του κολοσσιαίου άστρου R136a1, του μεγαλύτερου άστρου που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα στο σύμπαν.
Η καλύτερη μέχρι σήμερα φωτογραφία του μεγαλύτερου άστρου στο σύμπαν
Για πρώτη φορά μια Ευρωπαία αστροναύτης θα διοικήσει τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό
Η 45χρονη Ιταλίδα Σαμάνθα Κριστοφορέτι θα γράψει διαστημική ιστορία, καθώς σύντομα πρόκειται να γίνει η πρώτη γυναίκα αστροναύτης από την Ευρώπη που θα αναλάβει το ρόλο διοικητή στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ΔΣΣ).
Η NASA χτυπά αστεροειδή για να τον εκτρέψει από την πορεία του -Πρωτιά για την ανθρωπότητα
Η πρόσκρουση επιβεβαιώθηκε: διαστημόπλοιο της NASA, της υπηρεσίας διαστήματος των ΗΠΑ, έπεσε εσκεμμένα πάνω σε αστεροειδή με σκοπό να μεταβληθεί η πορεία του με τη δύναμη της κινητικής ενέργειας, κατά τη διάρκεια αποστολής άνευ προηγουμένου με σκοπό να η ανθρωπότητα να μάθει πώς θα προστατευτεί από δυνητική μελλοντική υπαρξιακή απειλή γι’ αυτή.