fbpxΗ μετοχή της Meta παίρνει ανοδική πορεία μετά την πρώτη αύξηση των εσόδων της εδώ και ένα χρόνο | Economistas.gr
Skip to main content

Η μετοχή της Meta παίρνει ανοδική πορεία μετά την πρώτη αύξηση των εσόδων της εδώ και ένα χρόνο

Η μετοχή της Meta παίρνει ανοδική πορεία μετά την πρώτη αύξηση των εσόδων της εδώ και ένα χρόνο

Η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 3% τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, αντιστρέφοντας την τάση μείωσης των εσόδων της για τρία συνεχόμενα τρίμηνα ξεπερνώντας κατά πολύ τις προσδοκίες των αναλυτών της Wall Street.

Οι μετοχές της Meta σημείωσαν άλμα 12% στις μεταμεσονύκτιες συναλλαγές συνεχίζοντας την ισχυρή πορεία της εταιρείας από τότε που ο Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι το 2023 θα είναι «έτος αποτελεσματικότητας».

Η αύξηση των χρηστών ήταν σχετικά ισχυρή σε σύγκριση με τα τελευταία τρίμηνα. Ο αριθμός των μηνιαίως ενεργών ατόμων στην οικογένεια εφαρμογών της Meta αυξήθηκε κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε περισσότερους από 3,8 δισεκατομμύρια και καθημερινά οι ενεργοί χρήστες του Facebook αυξήθηκαν κατά 4% σε περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια.

«Έχουμε ένα καλό τρίμηνο και η κοινότητά μας συνεχίζει να μεγαλώνει», δήλωσε ο Ζούκερμπεργκ σε δήλωση του την Τετάρτη. «Γινόμαστε επίσης πιο αποτελεσματικοί, ώστε να μπορούμε να δημιουργούμε καλύτερα προϊόντα ταχύτερα και να βρισκόμαστε σε ισχυρότερη θέση για να υλοποιήσουμε το μακροπρόθεσμο όραμά μας».

Μείωση στα κέρδη

Η εταιρεία ενημέρωσε επίσης ότι τα κέρδη μειώθηκαν κατά σχεδόν ένα τέταρτο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, στα 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Η τιμή ανά διαφήμιση -δείκτης της υγείας της βασικής ψηφιακής διαφημιστικής δραστηριότητας της εταιρείας- μειώθηκε επίσης κατά 17% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η Meta βρίσκεται εν μέσω μιας μαζικής αναδιάρθρωσης, καθώς προσπαθεί να ανακάμψει από μια τέλεια καταιγίδα αυξημένου ανταγωνισμού, παρατεταμένων φόβων για ύφεση με αποτέλεσμα λιγότερα διαφημιστικά δολάρια και μια προσπάθεια πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την οικοδόμηση μιας μελλοντικής εκδοχής του διαδικτύου που αποτελεί metaverse. Η Meta δήλωσε τον Νοέμβριο ότι θα καταργήσει 11.000 θέσεις εργασίας, τον μεγαλύτερο γύρο περικοπών στην ιστορία της. Και τον Μάρτιο, ο Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι η Meta θα απολύσει άλλους 10.000 υπαλλήλους. Συνολικά οι περικοπές θα συρρικνώσουν το εργατικό δυναμικό της Meta κατά το ένα τέταρτο.

Η Meta δέχτηκε ένα πλήγμα άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίου που σχετίζεται με την αναδιάρθρωση στο τρίμηνο του Μαρτίου και δήλωσε ότι θα πραγματοποιήσει πρόσθετες δαπάνες ύψους περίπου 500 εκατομμυρίων δολαρίων που σχετίζονται με τις απολύσεις του 2023 μέχρι το τέλος του έτους.

Ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε την Τετάρτη ότι όταν η Meta ξεκίνησε το «έργο αποδοτικότητας» στα τέλη του περασμένου έτους, «η επιχείρηση μας δεν έχει τις επιδόσεις που θα ήθελα αλλά τώρα κάνουμε όλο και περισσότερο αυτό το έργο από μια θέση ισχύος».

Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει ότι τα έσοδα θα αυξηθούν και πάλι το τρέχον τρίμηνο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Και μείωσε ελαφρώς τις προσδοκίες της για τα έξοδα του έτους, ενισχύοντας ενδεχομένως την αισιοδοξία των επενδυτών.

«Η χρονία της αποτελεσματικότητας ξεκινάει πιο δυναμικά από ό,τι αναμενόταν για την Meta», δήλωσε η κύρια αναλύτρια της Insider Intelligence, Debra Aho Williamson. Αλλά πρόσθεσε ότι η εταιρεία «δεν έχει την πολυτέλεια να μείνει ακίνητη σε αυτό το περιβάλλον».

Στροφή και στο AI

Όπως και άλλες τεχνολογικές εταιρείες, η Meta βλέπει την τάση που επικρατεί και επικεντρώνεται στην τεχνητή νοημοσύνη και λιγότερο στο Metaverse. Η αλλαγή αυτή έρχεται καθώς η Meta αντιμετωπίζει την δημοτικότητα του AI από εταιρείες όπως η Microsoft και η OpenAI.

Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι «η δουλειά μας στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγεί σε καλά αποτελέσματα σε όλες τις εφαρμογές της επιχείρησής μας». Πρόσθεσε επίσης ότι το έργο του AI τομέα της εταιρείας περιλαμβάνει προσπάθειες για την δημιουργία συνομιλίας AI στο WhatsApp και το Messenger, καθώς και εργαλεία οπτικής δημιουργίας για αναρτήσεις στο Facebook και το Instagram και διαφημίσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μασκ: Το metaverse είναι περισσότερο τέχνασμα μάρκετινγκ στην παρούσα φάση
Μασκ: Το metaverse είναι περισσότερο τέχνασμα μάρκετινγκ στην παρούσα φάση
Ο Έλον Μασκ πιστεύει ότι στην παρούσα φάση το Metaverse είναι μια ιδέα μάρκετινγκ και όχι κάτι που βρίσκεται κοντά στην πραγματοποίηση του.
Μασκ: Το metaverse είναι περισσότερο τέχνασμα μάρκετινγκ στην παρούσα φάση
To VR της Meta βρίσκεται υπό έρευνα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου
To VR της Meta βρίσκεται υπό έρευνα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου
Το τμήμα VR της Meta βρίσκεται υπό έρευνα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου και πολλές πολιτείες των ΗΠΑ, ανέφερε το Bloomberg.
To VR της Meta βρίσκεται υπό έρευνα από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου
H Google ετοιμάζει αλλαγή απορρήτου παρόμοια με αυτή της Apple -Πως θα στριμώξει για τα καλά το Facebook
H Google ετοιμάζει αλλαγή απορρήτου παρόμοια με αυτή της Apple -Πως θα στριμώξει για τα καλά το Facebook
H Google ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι υιοθετεί νέους περιορισμούς στην προστασία απορρήτου, κάτι που θα επηρεάσει όλες τις συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android. Πρόκειται για μια κίνηση ανάλογη με αυτή που έκανε η Apple πέρυσι και προκάλεσε πολλά προβλήματα στις διαφημιστικές πρακτικές πολλών εταιριών.
H Google ετοιμάζει αλλαγή απορρήτου παρόμοια με αυτή της Apple -Πως θα στριμώξει για τα καλά το Facebook
WSJ: Η Meta θα αρχίσει να δίνει χαμηλότερα μπόνους σε ορισμένους υπαλλήλους
WSJ: Η Meta θα αρχίσει να δίνει χαμηλότερα μπόνους σε ορισμένους υπαλλήλους
Η μητρική εταιρεία του Facebook, η Meta, σχεδιάζει να μειώσει τις πληρωμές μπόνους για ορισμένους υπαλλήλους και να αξιολογεί συχνότερα την απόδοση του προσωπικού, ανέφερε η Wall Street Journal επικαλούμενη εσωτερικό σημείωμα.
WSJ: Η Meta θα αρχίσει να δίνει χαμηλότερα μπόνους σε ορισμένους υπαλλήλους
Ξεκινάει ο νέος κύκλος απολύσεων στο Facebook
Ξεκινάει ο νέος κύκλος απολύσεων στο Facebook
Η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook, άρχισε να ενημερώνει το προσωπικό που πρόκειται να χάσει τη δουλειά του στο νέο κύμα απολύσεων που έχει ανακοινωθεί από τον προηγούμενο μήνα.
Ξεκινάει ο νέος κύκλος απολύσεων στο Facebook