Skip to main content

Που σερφάρουν οι Έλληνες στο ίντερνετ

Που σερφάρουν οι Έλληνες στο ίντερνετ

Με τους Έλληνες να περνούν όλο και περισσότερες ώρες στο διαδίκτυο, η devolo Hellas σε συνεργασία με το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά πραγματοποίησαν έρευνα για τις τάσεις στο ασύρματο ίντερνετ νέας γενιάς και τις απόψεις εκείνων που είναι εξοικειωμένοι με το ίντερνετ περισσότερο από κάθε άλλη ηλικιακή βαθμίδα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η συντριπτική πλειοψηφία των απαντήσεων στο ερώτημα «που χρησιμοποιείς περισσότερο το ίντερνετ», έδειξε ότι το σπίτι είναι ο χώρος που κατά βάση οι νέοι είναι online. Αν μάλιστα συνδυάσουμε ότι στην ερώτηση σχετικά με το λόγο που χρησιμοποιούν το ίντερνετ, η απάντηση «για έρευνα - διάβασμα», άγγιξε το 80% του συνόλου, τότε καταλαβαίνουμε ότι το ίντερνετ αποτελεί, έναν χρήσιμο βοηθό, μία σύγχρονη ψηφιακή εγκυκλοπαίδεια, ένα εργαλείο δουλειάς και εκμάθησης. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι μόλις το 2% των φοιτητών, το χρησιμοποιεί το διαδίκτυο στο εκπαιδευτικό ίδρυμα όπου σπουδάζει.

Σύμφωνα με την έρευνα η πλειοψηφία των φοιτητών έχει ως μεγαλύτερη απαίτηση από τη συσκευή παροχής του ίντερνετ (σε ποσοστό 59%), τις υψηλότερες ταχύτητες, ενώ το 17% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η πιο ουσιαστική παράμετρος είναι η ευκολία συγχρονισμού με άλλες συσκευές. Φαίνεται καθαρά ότι οι νέοι σήμερα είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, δεν τους ενδιαφέρει ο χρόνος εγκατάστασης ενός router, αλλά απαιτούν υψηλές ταχύτητες και υψηλά στάνταρ δυνατοτήτων από τις συσκευές παροχής. Η devolo με τη σειρά της, μέσα από την πείρα της αλλά και μελέτες όπως η συγκεκριμένη, αφουγκράζεται τις εν λόγω απαιτήσεις και τις κάνει πράξη. Η σειρά των devolo Magic, μέσω του ηλεκτρικού ρεύματος, είναι σε θέση να προσφέρει ταχύτητες 2.400Mbps σε Powerline adapters οι οποίοι είναι plug ‘n' play.

Οι νέοι δείχνουν έλλειψη εμπιστοσύνης στο ίντερνετ.

Η έρευνα δε θα μπορούσε να αφήσει εκτός το κομμάτι που αφορά στo privacy, σημείο αναφοράς ως προς την εποχή που διανύουμε, πόσο μάλλον μετά τον Μάιο του 2018, που βρίσκεται σε πλήρη εφαρμογή ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός GDPR για τα προσωπικά δεδομένα.

Με ποσοστά που ξεπερνούν το 40%, οι ερωτηθέντες έδειξαν ότι έχουν πλήρη επίγνωση των προσωπικών τους δικαιωμάτων. Στην ερώτηση σχετικά με το αν η «προστασία των δεδομένων πρέπει να εφαρμόζεται από κάθε εταιρεία ανεξάρτητα από το μέγεθός της» το 85% των ερωτηθέντων συμφωνεί απολύτως, ενώ το 44% έχει «πάντα επίγνωση των πληροφοριών που συλλέγει στο διαδίκτυο». Το 46% μάλιστα θεωρεί ότι γνωρίζει απολύτως το συσχετισμό Internet και προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Η γνώση των νέων σχετικά με τα προσωπικά τους δεδομένα, αλλά και η επιφύλαξή τους σε σχέση με τις «παγίδες του διαδικτύου», φαίνεται επίσης στην έλλειψη εμπιστοσύνης να δώσουν τα πραγματικά τους στοιχεία κατά το online (subscription / registration). Πιο συγκεκριμένα, μόνο το 25% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δίνει τα πραγματικά του στοιχεία «Όταν θέλει πληροφορίες που παρέχονται από ένα site το οποίο ζητά συνδρομή ή εγγραφή (subscription / registration)», ενώ το 27% δήλωσε ότι δίνει ψευδή.

Αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης αντικατοπτρίζεται και στην ερώτηση για το «ποιο είναι το πιο κρίσιμο ζήτημα που αντιμετωπίζει το διαδίκτυο». Το 57% των απαντήσεων αφορούσε στο απόρρητο (privacy), ενώ το 18% απάντησε ότι το μείζων πρόβλημα αφορά σε κυβερνο-επιθέσεις ή εγκλήματα που σχετίζονται με το Internet.

Οι φοιτητές των τμημάτων πληροφορικής είναι μάλλον μία μερίδα νέων ανθρώπων που μπορούν να απαντήσουν στο ερώτημα για το ποιο θεωρούν ότι είναι το μέλλον στο Internet. Όχι μόνο γιατί σπουδάζουν πάνω στο αντικείμενο, αλλά γιατί είναι το μέλλον. Το 43% απάντησε ότι το μέλλον βρίσκεται στο ΙοΤ (Internet of Things), ενώ το 30% θεωρεί ότι η «τεχνητή νοημοσύνη» θα πρωταγωνιστήσει. Μόλις το 13% πιστεύει ότι η «εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα» θα έχει το κύριο ρόλο ως προς το μέλλον του Internet.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Έλληνες αγκαλιάζουν το κινητό διαδίκτυο
Οι Έλληνες αγκαλιάζουν το κινητό διαδίκτυο
Ο κόσμος μας γίνεται κινητός και η τάση αυτή αποτυπώνεται και στην Ελλάδα σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών.
Οι Έλληνες αγκαλιάζουν το κινητό διαδίκτυο
Μέσω ίντερνετ η ενημέρωση για ασφάλειες οχήματος
Μέσω ίντερνετ η ενημέρωση για ασφάλειες οχήματος
Ένας στους δύο καταναλωτές στην Ελλάδα που είναι κάτοχοι ασφαλιστικού προγράμματος, προτίθενται να αγοράσουν online ασφάλεια οχήματος, σύμφωνα με έρευνα για λογαριασμό της COSMOTE.
Μέσω ίντερνετ η ενημέρωση για ασφάλειες οχήματος