Πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθήσει την επιχείρησή σας

Φώτο: Shutterstock

Στις περισσότερες ταινίες βλέπουμε πως η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτυπώνεται συνήθως ως κάτι το σατανικό που θέλει να ανατρέψει τον τρόπο ζωής μας. Όταν αναφερόμαστε στη Τεχνητή Νοημοσύνη στην αγορά εργασίας την συνδέουμε συνήθως με την αυτοματοποίηση και την απώλεια θέσεων εργασίας. Αλλά μήπως μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να αλλάξει τις επιχειρήσεις και την οικονομία με τέτοιο τρόπο ώστε να μην έχουμε τέτοιες δυστοπικές προβλέψεις;

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Tata Consultancy Services, οι εταιρείες χρησιμοποιούν πλέον περισσότερο την Τεχνητή Νοημοσύνη από τους υπολογιστές για την αυτοματοποίηση των ανθρώπινων εργασιών. Για παράδειγμα οι κυβερνο- επιθέσεις έχουν κάνει πλέον απαραίτητο το προσωπικό που εργάζεται στο τμήμα υπολογιστών μιας εταιρείας με την Τεχνητή Νοημοσύνη να αποτελεί χρήσιμο βοηθό και όχι σατανικό αντικαταστάτη.

«Κάθε εργασία μπορεί να γίνει καλύτερη με την βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης» σημειώνει ο συγγραφέας του βιβλίου “Ο Μεγάλος Αλγόριθμος” Πέδρο Ντομίνγκος, και συμπληρώνει πως «η τεχνητή νοημοσύνη αντικαθιστά τα βαρετά κομμάτια της δουλειάς που είναι συνήθως μέρος της εργασιακής μας ρουτίνας. Για παράδειγμα αν κάνετε έρευνα μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να ψάχνει ανάμεσα σε χιλιάδες βιβλία και συγγράμματα και να γλιτώσετε πολύ χρόνο που δεν θα είχατε αλλιώς».

Καλύτερες πρακτικές προσλήψεων

Υπάρχουν προγράμματα Τεχνητής Νοημοσύνης που αναλύουν και βελτιστοποιούν τα μέιλ που έρχονται ανάλογα με το θέμα τους και μειώνουν το χρόνο που χρειάζονται για να διαβαστούν. Η εταιρεία Phrasee στη Βρετανία υποστηρίζει πως το πρόγραμμα της μπορεί να ξεπεράσει την ανθρώπινη επίδοση κατά 10% στο άνοιγμα και διάβασμα της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Αυτό μπορεί να σημαίνει εκατομμύρια σε έσοδα. Υπάρχουν επίσης προγράμματα τα οποία μέσα από έρευνα χιλιάδων σελίδων σε διαδίκτυο και κοινωνικά δίκτυα μπορούν να βρουν που θα είναι πιο αποδοτικά τα έξοδα για διαφήμιση. Ο Πατρικ Γουίνστον καθηγητής Τεχνητής Νοημοσύνης και Υπολογιστών στο MIT υποστηρίζει πως «αυτά τα εργαλεία είναι για να βοηθούν τους ανθρώπους, όχι να τους αντικαθιστούν».

Καλύτερη εμπειρία για τους πελάτες

Σε μεγάλες εταιρείες που λαμβάνουν εκατομμύρια ή ακόμα και δισεκατομμύρια κλήσεις κάθε χρόνο, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να μειώσει την συχνότητα των κλήσεων που καταλήγουν στους υπαλλήλους. Συνήθως οι καταναλωτές καλούν και κάνουν παρόμοιες ερωτήσεις, αλλά με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε περισσότερα κανάλια επικοινωνίας μέσω εφαρμογών που δρουν προληπτικά και απαντούν αυτές τις κοινότυπες ερωτήσεις.

Με την παροχή ενός καλύτερου τρόπου να απαντώνται αυτές οι ερωτήσεις πριν από μια κλήση, η εταιρεία φροντίζει να μειωθεί η συχνότητα των κλήσεων που δέχεται. «Χρησιμοποιούμε την τεχνολογία για να καταλάβουμε όλες αυτές τις ηχογραφήσεις κλήσεων και δοκιμάζουμε την λειτουργία τεχνολογιών ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στον πελάτη ενώ ταυτόχρονα γινόμαστε πιο αποδοτικοί στις εργασίες μας» σημειώνει ο Γενικός Διευθυντής του τμήματος Παγκόσμιας τεχνολογικής στρατηγικής και συνεργασίας στη JPMorgan Chase. « Δίνουμε επίσης στους καταναλωτές περισσότερους τρόπους επικοινωνίας από το να σηκώσουν απλά το τηλέφωνο για να επιτύχουν κάτι πέρα από το ανθρώπινο δυνατό».

Εξοικονόμηση χρημάτων για τους πελάτες

Οι επιχειρήσεις ενέργειας μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσουν τους πελάτες τους να μειώσουν τους λογαριασμούς ηλεκτρικού και να εξοικονομήσουν χρήματα ενώ ταυτόχρονα βοηθούν το περιβάλλον. Οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να βασίσουν τα premium προγράμματά τους σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να υπολογίσουν ακόμα πιο ακριβές το ρίσκο που λαμβάνεται. «Παλιότερα μπορεί να μην ασφάλιζαν κάποιους που ένιωθαν οτι υπάρχει μεγάλο ρίσκο ή μπορεί να τον χρεώναν πολύ λίγα και μετά να στοίχιζαν περισσότερα χρήματα στην εταιρεία».

Βελτιώνουν την ακρίβεια

«Η εκμάθηση των μηχανών συνήθως προσφέρει μια πολύ ασφαλή μέθοδο στατιστικών που κάνει τα δεδομένα πιο απαραίτητα» σημειώνει ο καθηγητής Γουίνστον και συμπληρώνει οτι «Βοηθάει τους ανθρώπους να παίρνουν πιο έξυπνες αποφάσεις». Η EY χρησιμοποιεί συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που την βοηθούν να ελέγχει τα συμβόλαια κατά την διάρκεια ενός ελέγχου. Αυτή η διαδικασία σε συνδυασμό με τον έλεγχο των υπαλλήλων κάνει πιο γρήγορη και πιο ακριβής την δουλειά τους.

Προστασία και διατήρηση των υποδομών

Αρκετές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στις μεταφορές και την ενέργεια χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη για να ελέγχουν τις υποδομές και να προλαμβάνουν τυχόν βλάβες ή διαρροές πριν ακόμα αυτές συμβούν. Όπως υπογραμμίζει και ο συγγραφέας Ντομίνγκος, «Κοστίζει περισσότερο κάτι να το φτιάξεις αφού χαλάσει. Θέλεις να μπορείς να προβλέψεις αν κάτι χρειάζεται άμεσα προσοχή και να υποδείξεις στους εργαζόμενους που πρέπει να πάνε ακριβώς για να λύσουν το πρόβλημα πριν αυτό δημιουργηθεί».

ΣΧΕΤΙΚΑ