Θεσσαλονίκη: Την τουριστική ταυτότητά της ανέδειξε έρευνα της Marketing Greece

NEWSROOM
Ο Λευκός Πύργος στη Θεσσαλονίκη
Ο Λευκός Πύργος στη Θεσσαλονίκη/ Φωτογραφία Eurokinissi

Στα σημαντικότερα προβλήματα της πόλης περιλαμβάνονται οι συγκοινωνίες, η καθαριότητα, το κυκλοφοριακό και οι χώροι στάθμευσης.

Η Θεσσαλονίκη είναι οι άνθρωποί της, ένα σπίτι για όλους, μια πατρίδα, ένας τουριστικός προορισμός για όλους, ενώ ο ίδιος ο άνθρωπος βρίσκεται στο επίκεντρο της τουριστικής ταυτότητας της πόλης, όπως αυτή προέκυψε από έρευνα που πραγματοποίησε η Marketing Greece και παρουσιάστηκε σήμερα Πέμπτη σε ειδική εκδήλωση.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που έγινε από τον Οκτώβριο του 2023 ως τον Ιανουάριο του 2024, σε δείγμα 1013 κατοίκων, σε δείγμα ειδικού κοινού που αποτελείται από φορείς του τουρισμού και σε ομάδες ατόμων που εργάζονται στο χώρο, στα χαρακτηριστικά της Θεσσαλονίκης που θεωρούνται σημαντικά για την τουριστική της προβολή περιλαμβάνονται ακόμη η πολιτιστική της κληρονομιά, η γαστρονομία, η αρχιτεκτονική της, οι κοντινές παραλίες και οι δυνατότητες του συνεδριακού τουρισμού.

Παρουσιάζοντας στοιχεία της έρευνας, ο διευθυντής της About People Πέτρος Ιωαννίδης επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι εννέα στους δέκα ανθρώπους από όσους ερωτήθηκαν, θεωρούν θετικό τον αντίκτυπο του τουρισμού στην πόλη καθώς εκτιμούν ότι βελτιώνει την οικονομία και φέρνει θέσεις εργασίας.

Από την άλλη πλευρά, οι πολίτες εκφράζουν ανησυχία για την αύξηση των τιμών στις κατοικίες λόγω της αύξησης του τουρισμού ενώ στα σημαντικότερα προβλήματα της πόλης περιλαμβάνονται οι συγκοινωνίες, η καθαριότητα, το κυκλοφοριακό και οι χώροι στάθμευσης. Παράλληλα η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να αναδείξει την πολιτιστική της κληρονομιά ενώ σημαντικότερα πολιτιστικά σύμβολά της θεωρούνται ο Λευκός Πύργος, το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

Ο σύμβουλος Στρατηγικής και Επικοινωνίας της About People Ηλίας Τσαουσάκης, παρουσιάζοντας τα συμπεράσματα της έρευνας, ανέφερε ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα συνεκτικό σχέδιο για την πόλη, με όρους βιωσιμότητας, να συναφθούν συμμαχίες, να αναδειχθεί η πολυπολιτισμική της ταυτότητα και να προβληθούν οι ιστορίες των ανθρώπων της.

Στις δυνατότητες της Θεσσαλονίκης στον συνεδριακό τουρισμό αναφέρθηκε ο Άρης Ίκκος, επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ. Όπως επισήμανε, διαπιστώνεται αύξηση του αριθμού των υβριδικών εκδηλώσεων, υψηλή χρήση νέων και έξυπνων τεχνολογιών και συνδυασμός επαγγελματικών ταξιδιών με ταξίδια αναψυχής ενώ υπάρχουν καινοτόμοι χώροι με σύγχρονες τεχνολογικές υποδομές. Επιπλέον τόνισε ότι η βαθμολογία που δίνουν οι τουρίστες για τη Θεσσαλονίκη είναι 9,2 στα 10, έκανε λόγο για υψηλές αξιολογήσεις της πόλης για πολιτισμό, προσωπικό και γαστρονομία και μίλησε για την εγγύτητα της Θεσσαλονίκης σε αρχαιολογικούς χώρους όπως οι Αιγές, το Δίον, η Αμφίπολη και η Πέλλα.

Η πρόεδρος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα υπογράμμισε ότι η πόλη έχει όλα τα εφόδια αλλά πρέπει να οργανώσει την τουριστική εμπειρία με ανταγωνιστικό τρόπο ενώ ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Παράσχης εκτίμησε ότι το 2024 θα είναι το νέο ορόσημο στον τομέα του τουρισμού.

ΣΧΕΤΙΚΑ