fbpxΤο λάθος που έφερε το «μπλακ άουτ» στο Facebook | Economistas.gr Skip to main content

Το λάθος που έφερε το «μπλακ άουτ» στο Facebook

Το λάθος που έφερε το «μπλακ άουτ» στο Facebook
Φωτο: Shutterstock

Μεγάλη αναστάτωση στους χρήστες του προκάλεσαν τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας που αντιμετώπισε το Facebook επί σχεδόν 24 ώρες, όπως και οι «αδελφές» πλατφόρμες Instagram, Whatsapp και Messenger.

Πρόκειται για το πιο μεγαλύτερο σε διάρκεια πρόβλημα στην ιστορία του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης και, όπως έγινε σήμερα γνωστό από το ίδιο το Facebook, οφειλόταν σε ένα ανθρώπινο λάθος προγραμματισμού σε έναν υπολογιστή-εξυπηρετητή (server) του δικτύου του, κάτι που είχε αλυσιδωτές επιπτώσεις τύπου «ντόμινο».

Οι αναλυτές, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης» και το BBC, επεσήμαναν ότι το συμβάν αποτελεί μια υπενθύμιση πως ακόμη και οι πιο ισχυρές εταιρείες του διαδικτύου, οι οποίες απασχολούν τους καλύτερους ειδικούς των υπολογιστών και διαθέτουν τεχνολογίες αιχμής, τελικά δεν μπορούν να αποφύγουν το ανθρώπινο λάθος και τις συνέπειες του.

Το πρόβλημα πυροδοτήθηκε από «αλλαγές στις ρυθμίσεις ενός server», σύμφωνα με εκπρόσωπο του Facebook. Το αρχικό λάθος γιγαντώθηκε σταδιακά και δημιούργησε ένα ολοένα επεκτεινόμενο πλέγμα προβλημάτων στο δίκτυο του Facebook, που ήταν αδύνατο να διορθωθεί γρήγορα, σύμφωνα με έναν νυν και έναν πρώην εργαζόμενο που διατήρησαν την ανωνυμία τους, καθώς δεν επιτρεπόταν να μιλήσουν σε δημοσιογράφους.

Σύμφωνα με την επίσημη δήλωση του Facebook, «πολλοί άνθρωποι είχαν δυσκολία πρόσβασης στις εφαρμογές και στις υπηρεσίες μας. Επιλύσαμε τα προβλήματα και τα συστήματα μας έχουν επανέλθει. Λυπούμαστε πολύ για την ενόχληση και εκτιμούμε την υπομονή του καθενός».

Όμως μερικοί αναλυτές σχολίασαν αρνητικά ότι το Facebook χρειάστηκε τόσο χρόνο για να δώσει μια εξήγηση. Από την άλλη, η ιστοσελίδα Downdetector, που καταγράφει τα προβλήματα στο διαδίκτυο, ανακοίνωσε ότι έλαβε 7,5 εκατομμύρια παράπονα σχετικά με διάφορα προβλήματα στο Facebook και στις άλλες εφαρμογές. Όπως είπε ο συνιδρυτής της ιστοσελίδας Τομ Σάντερς, «ποτέ στο παρελθόν δεν είχαμε δει μπλακ-άουτ τέτοιας κλίμακας».

Το Facebook προσπαθεί ακόμη να καταλάβει πώς το αρχικό πρόβλημα απέκτησε τέτοιες διαστάσεις μέσα σε λίγες ώρες. Όπως και άλλες διαδικτυακοί γίγαντες, περηφανεύεται ότι ποτέ δεν βγαίνει offline, αλλά τελικά φαίνεται πως αρκεί ένα μικρό ανθρώπινο λάθος για να κινδυνεύσει. Κάτι που είναι ανησυχητικό, καθώς όπως είπε ο Σάντερς, «η ανοχή για τέτοια μπλακ-άουτ έχει μειωθεί και οι άνθρωποι περιμένουν ότι οι online υπηρεσίες θα λειτουργούν άψογα επί 365 μέρες το χρόνο».

Πέρα από τους ιδιώτες χρήστες, ενοχλητικά είναι τέτοια προβλήματα επίσης για τις διαφημιστικές εταιρείες και τους διαφημιζόμενους, που χάνουν πρόσκαιρα την επαφή με το κοινό τους. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η σκοτεινή πλευρά του Facebook: Τι λένε εργαζόμενοι
Η σκοτεινή πλευρά του Facebook: Τι λένε εργαζόμενοι
Κακές συνθήκες εργασίας για τους χαμηλόβαθμους εργαζόμενους, καταγγελίες για χρήση ναρκωτικών και σεξουαλικές περιπτύξεις στο γραφείο.
Η σκοτεινή πλευρά του Facebook: Τι λένε εργαζόμενοι
Απειλή προστίμων σε Facebook και Google
Απειλή προστίμων σε Facebook και Google
Τα κοινωνικά δίκτυα καλούνται να προστατεύσουν τους χρήστες από βλαπτικό περιεχόμενο, αλλιώς θα επιβληθούν κυρώσεις από τις βρετανικές αρχές.
Απειλή προστίμων σε Facebook και Google
Κατέρρευσαν τα social media
Κατέρρευσαν τα social media
Από το απόγευμα της Τετάρτης παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα στις σελίδες του Facebook και του Insagram. Τι είπε η εταιρεία για το πρόβλημα.
Κατέρρευσαν τα social media
Συγγνώμη από το Facebook χωρίς αιτιολόγηση
Συγγνώμη από το Facebook χωρίς αιτιολόγηση
Το Facebook ανακοίνωσε ότι αποκατέστησε τις υπηρεσίες του, ζήτησε συγγνώμη, αλλά δεν διευκρίνισε την αιτία ή την έκταση των διακοπών.
Συγγνώμη από το Facebook χωρίς αιτιολόγηση
Κ. Χιουζ: Είναι καιρός να διαλύσουμε το Facebook
Κ. Χιουζ: Είναι καιρός να διαλύσουμε το Facebook
Ο Κρις Χιουζ, ο ένας εκ των συνιδρυτών του Facebook, τάχθηκε σήμερα υπέρ της διάσπασης του κολοσσού στα τρία, δηλώνοντας: «Είναι καιρός να διαλύσουμε το Facebook».
Κ. Χιουζ: Είναι καιρός να διαλύσουμε το Facebook