Skip to main content

Αυστρία: Έσοδα εως και 200 εκατ. από τον ψηφιακό φόρο

Αυστρία: Έσοδα εως και 200 εκατ. από τον ψηφιακό φόρο

Μετά την αποτυχία της επιβολής ψηφιακού φόρου σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, η Αυστρία έχει προχωρήσει στη θέσπιση ενός εθνικού ψηφιακού φόρου που αναμένεται να αποφέρει στο αυστριακό κράτος έσοδα έως και 200 εκατομμύρια ευρώ, όπως δήλωσε σήμερα στη Βιέννη ο Αυστριακός υπουργός Οικονομικών Χάρτβιγκ Λέγκερ.

Όπως τόνισε ο ίδιος, στόχος του ψηφιακού φόρου που αναμένεται να εφαρμοστεί από τον Ιανουάριο 2020, ενώ παραμένει ακόμη άγνωστο το ύψος του, είναι η δημιουργία δίκαιου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος ανάμεσα στην εθνική και τη διεθνή οικονομία, γι αυτό και θα θεσπιστεί ένα τέλος διαδικτυακής διαφήμισης για διεθνείς μεγάλες επιχειρήσεις.

Συνεπώς, οι εισφορές των κολοσσών του Διαδικτύου δεν θα υπολογίζονται πλέον όπως μέχρι τώρα στη βάση των κερδών που απέκτησαν στην Αυστρία, αλλά στη βάση των εσόδων τους από τη διαδικτυακή διαφήμιση.

Το ύψος του φόρου δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Όμως, όπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών, ως βάση θα ληφθεί το 3% που είχε προταθεί στο πλαίσιο των συζητήσεων για τον σχεδιαζόμενο στο παρελθόν ψηφιακό φόρο σε επίπεδο ΕΕ. Ωστόσο η ομάδα εμπειρογνωμόνων που ασχολείται με την προετοιμασία του σχετικού νομοσχεδίου και που θα συνεδριάσει για πρώτη φορά την ερχόμενη Τρίτη, δεν δεσμεύεται από αυτή την πρόταση.

Αυτό το τέλος διαφήμισης ύψους 3% θα ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις μέσων ενημέρωσης, πράγμα που σημαίνει ότι το ισχύον σήμερα διαφημιστικό τέλος του 5% για παραδοσιακά ΜΜΕ, όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, οι εφημερίδες και τα περιοδικά, θα μειωθεί στο 3%, δημιουργώντας ένα δίκαιο περιβάλλον φορολόγησης, όπως σημείωσε ο Χάρτβιγκ Λέγκερ, παρατηρώντας ταυτόχρονα πως προς το παρόν δεν μπορεί κανείς να υπολογίσει τις απώλειες σε έσοδα για την κυβέρνηση από αυτή τη μείωση κατά δύο μονάδες.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, η ομάδα εμπειρογνωμόνων αποτελείται από εκπροσώπους του υπουργείου Οικονομικών, της Ομοσπονδιακής Καγκελαρίας, από εκπροσώπους των διαφόρων ομάδων συμφερόντων, όπως η Ένωση των Αυστριακών Εφημερίδων, η Ένωση των Αυστριακών Ιδιωτικών Ραδιοτηλεοπτικών Σταθμών και η Δημόσια Αυστριακή Ραδιοτηλεόραση, ενώ τα πρώτα αποτελέσματα θα είναι διαθέσιμα τις επόμενες εβδομάδες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΗΠΑ: Στα ύψη η διαδικτυακή διαφήμιση
ΗΠΑ: Στα ύψη η διαδικτυακή διαφήμιση
Για πρώτη φορά, το ποσό που δαπανάται στη διαδικτυακή διαφήμιση στις ΗΠΑ θα ξεπεράσει φέτος εκείνο των παραδοσιακών μέσων και η τάση αυτή αναμένεται να ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια.
ΗΠΑ: Στα ύψη η διαδικτυακή διαφήμιση
Αυστριακή δημοσκόπηση: Ορθώς μπήκαμε στην Ε.Ε.
Αυστριακή δημοσκόπηση: Ορθώς μπήκαμε στην Ε.Ε.
Την άποψη πως δεν ήταν λάθος η απόφαση που πήραν οι Αυστριακοί στο δημοψήφισμα της 12ης Ιουνίου 1994 υπέρ της ένταξης, εκπροσωπούν οι ερωτηθέντες στη δημοσκόπηση σε ποσοστό 63%.
Αυστριακή δημοσκόπηση: Ορθώς μπήκαμε στην Ε.Ε.
Huawei: Συμφωνία με... αυστριακό σιδηρόδρομο
Huawei: Συμφωνία με... αυστριακό σιδηρόδρομο
Η κινεζική εταιρία σύγχρονης τεχνολογίας Huawei και οι Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι της Αυστρίας, ανακοίνωσαν την ενίσχυση της συνεργασίας τους για την προώθηση της ψηφιοποίησης στον τομέα των σιδηροδρόμων.
Huawei: Συμφωνία με... αυστριακό σιδηρόδρομο