fbpxΠλήγμα για την Boeing - Η United Airlines παρήγγειλε 50 Airbus | Economistas.gr Skip to main content

Πλήγμα για την Boeing - Η United Airlines παρήγγειλε 50 Airbus

Πλήγμα για την Boeing - Η United Airlines παρήγγειλε 50 Airbus
Shutterstock

Η αμερικανική αεροπορική εταιρεία United Airlines ανακοίνωσε χθες Τρίτη ότι παρήγγειλε πενήντα αεροσκάφη A321 XLR της Airbus, έναντι τιμήματος περίπου 6,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για να αντικαταστήσει τα αεροσκάφη Boeing 757-200 του στόλου της.

Τα αεροσκάφη της Airbus, που θα αρχίσουν να της παραδίδονται το 2024, θα αντικαταστήσουν τον γηράσκοντα στόλο των 757, διευκρίνισε η UA, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς στις ΗΠΑ και στον κόσμο, που κατάφερε με την κίνηση αυτό βαρύ πλήγμα στην Boeing, τον αμερικανικό κολοσσό της αεροναυπηγικής.

Η Boeing, η οποία το τρέχον διάστημα εργάζεται για να εξασφαλίσει την επαναφορά στην υπηρεσία των 737 MAX, που καθηλώθηκαν στο έδαφος από τα μέσα του Μαρτίου, έπειτα από δύο τραγικά δυστυχήματα με συνολικά 346 νεκρούς, δεν έχει αυτή τη στιγμή νέο αεροσκάφος για να ανταγωνιστεί την Airbus στον τομέα που χαρακτηρίζεται ο σημαντικότερος της αγοράς, αυτόν των πτήσεων μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, που εξυπηρετεί το A321 XLR.

Το νέο αεροσκάφος A320

Το νέο αεροσκάφος της οικογένειας A320, που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Μπουρζέ, προσφέρει στους αερομεταφορείς τη δυνατότητα να εκτελούν πτήσεις μακρών αποστάσεων ακόμα και σε μικρότερες πόλεις, καθώς έχει μόνο μια καμπίνα, έχει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων ανά επιβάτη, είναι ευκολότερο να γεμίσει (χωρά έως και 169 επιβάτες ανάλογα με τη διαμόρφωση) και άρα δυνητικά πιο προσοδοφόρο.

Η United σκοπεύει έτσι να εξυπηρετεί ευρωπαϊκούς προορισμούς από την ανατολική ακτή των ΗΠΑ με τα αεροσκάφη του τύπου, ειδικά από τα αεροδρόμια του Νούαρκ, του Νιού Τζέρσι, κοντά στη Νέα Υόρκη, και από το αεροδρόμιο Ντάλες της Ουάσινγκτον.

Το A321 XLR «θα επιτρέψει στη United Airlines να εξετάσει το ενδεχόμενο να εξυπηρετεί επιπλέον προορισμούς στην Ευρώπη από τους κόμβους της στην ανατολική ακτή, το Νούαρκ/Νέα Υόρκη και το Ντάλες στην Ουάσινγκτον», εξήγησε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Η UA στράφηκε στην Airbus διότι η Boeing δεν διαθέτει το τρέχον διάστημα κανένα διαθέσιμο ή υπό ανάπτυξη αεροσκάφος για τον τομέα των πτήσεων μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων που την ενδιέφερε, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο πηγή ενημερωμένη για τη διαδικασία λήψης της απόφασης υπό τον όρο να μην κατονομαστεί. «Η Μπόινγκ δεν προτείνει αυτή τη στιγμή κανένα αεροσκάφος προς αντικατάσταση του 757», διευκρίνισε και πρόσθεσε ότι οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην αμερικανική εταιρεία και την ευρωπαϊκή κατασκευάστρια άρχισαν πριν από «πολλούς μήνες».

Καθώς η Μπόινγκ αφιερώνει όλη την προσοχή της στην προσπάθεια επαναφοράς των MAX σε υπηρεσία, ανέβαλε για την επόμενη χρονιά την παρουσίαση του νέου της αεροσκάφους που θα ανταγωνίζεται το A321 XLR, το NMA.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέα βουτιά στη μετοχή της Boeing
Νέα βουτιά στη μετοχή της Boeing
Μετά την απόφαση της Μαλαισίας, της Σιγκαπούρης, του Ομάν, της Αυστραλίας και άλλων χωρών να αναστείλουν τις πτήσεις με αεροσκάφη τύπου Boeing 737 MAX 8.
Νέα βουτιά στη μετοχή της Boeing
Αίγυπτος: Ο πιλότος ζητούσε πανικόβλητος να επιστρέψει
Αίγυπτος: Ο πιλότος ζητούσε πανικόβλητος να επιστρέψει
Ο πιλότος του αεροπλάνου Boeing 737 MAX 8 των Αιθιοπικών Αερογραμμών που συνετρίβη την Κυριακή αντιμετώπισε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης αμέσως μετά την απογείωση.
Αίγυπτος: Ο πιλότος ζητούσε πανικόβλητος να επιστρέψει
«Πυροσβεστική» παρέμβαση Γαλλίας για Airbus και Boeing
«Πυροσβεστική» παρέμβαση Γαλλίας για Airbus και Boeing
Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Μπρουνό Λε Μερ προειδοποίησε την Ουάσινγκτον για απαντήσεις από την ΕΕ αλλά σημείωσε πως πρέπει να αποφευχθεί ένας εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης.
«Πυροσβεστική» παρέμβαση Γαλλίας για Airbus και Boeing
Η Κίνα αναπτύσσει τον ανταγωνιστή των Airbus και Boeing
Η Κίνα αναπτύσσει τον ανταγωνιστή των Airbus και Boeing
Η δοκιμαστική πτήση του αεροσκάφους με στενή άτρακτο, που προβλέπεται να έχει χωρητικότητα 190 επιβατών, έγινε στη Σαγκάη και διήρκεσε 1 ώρα και 25 λεπτά, ανέφερε η κρατική εφημερίδα Λαϊκή Ημερησία μέσω Twitter.
Η Κίνα αναπτύσσει τον ανταγωνιστή των Airbus και Boeing