fbpxΜε νέο «πράσινο» καύσιμο οι θαλάσσιες μεταφορές των Volkswagen | Economistas.gr
Skip to main content

Με νέο «πράσινο» καύσιμο οι θαλάσσιες μεταφορές των Volkswagen

Με νέο «πράσινο» καύσιμο οι θαλάσσιες μεταφορές των Volkswagen
Φωτογραφία: AP Images

Καύσιμα προερχόμενα από μεταχειρισμένα φυτικά έλαια από τις βιομηχανίες τροφοδοσίας και τροφίμων χρησιμοποιεί πλέον στα πλοία που μεταφέρουν αυτοκίνητά της, ο όμιλος Volkswagen. Με αυτό τον τρόπο δείχνει την πρόθεσή της για μείωση των εκπομπών ρύπων CO2, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή και στη μεταφορά των οχημάτων που παράγει σε ετήσια βάση, που μόνο το 2020 ήταν περισσότερα από 9,3 εκατ. σε όλο τον κόσμο.

Με στόχο να λειτουργήσει τον στόλο πλοίων που χρησιμοποιεί για τη μεταφορά τους με πιο φιλικό στο παγκόσμιο κλίμα τρόπο, το γκρουπ Volkswagen βασίζεται και σε καύσιμα προερχόμενα από μεταχειρισμένα φυτικά έλαια από τις βιομηχανίες τροφοδοσίας και τροφίμων.

Τα χρησιμοποιημένα φυτικά έλαια και άλλα υπολείμματα λαχανικών, άχρηστα απόβλητα πριν από μερικά χρόνια μετά από επεξεργασία μπορούν να κινήσουν πλοία. Το νέο καύσιμο είναι MR1-100, προερχόμενο κυρίως από μαγειρικά λάδια και λίπη. Αντίστοιχα με τη βενζίνη E10 για αυτοκίνητα, ο αριθμός αντιστοιχεί στην αναλογία στα συστατικά του βιοκαυσίμου που προέρχεται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Συνεπώς, το MR1-100 αποτελείται από 100% οργανικά απόβλητα.

Η αλλαγή σε πιο φιλική προς το περιβάλλον ναυτιλία επιβάλλεται επίσης από τη νέα νομοθεσία. Από το τρέχον έτος, οι ναυτιλιακές εταιρείες υποχρεούνται να μετασκευάσουν τους στόλους των πλοίων τους, έτσι ώστε οι κινητήρες να συμμορφώνονται με όριο θείου 0,5%, αντί του 3,5% που ίσχυε. Στις παράκτιες θαλάσσιες περιοχές, το όριο αυτό μειώνεται περαιτέρω, στο 0,1%. Αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για τα πλοία που λειτουργούν με MR1-100, καθώς το νέο βιοκαύσιμο δεν εκπέμπει οξείδια του θείου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος χρησιμοποιεί δύο ναυλωμένα πλοία για αποστολές αυτοκινήτων σε παράκτιες θαλάσσιες οδούς. Τα μήκους 180 μέτρων πλοία με έδρα το Αμβούργο, τροφοδοτούνται από έναν κινητήρα θαλάσσης MAN με ισχύ 19.334 ίππων. Ο όγκος της δεξαμενής καυσίμου είναι 3.500 κυβικά μέτρα.

Το καύσιμο παράγεται από την ολλανδική εταιρεία Good Fuels στο Ρότερνταμ. Το νέο βιοκαύσιμο δοκιμάστηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2018, στο δεξαμενόπλοιο «Nord Highlander». Οι ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το νέο βιοκαύσιμο για να αντικαταστήσουν το πλούσιο σε θείο βαρύ μαζούτ, με αναλογία ένα προς ένα. Και το σημαντικότερο είναι ότι δεν απαιτούνται τροποποιήσεις στους κινητήρες.

Τα πλοία μεταφέρουν έως 3.500 οχήματα το καθένα, σε κυκλική διαδρομή από το Έμντεν της Γερμανίας προς το Δουβλίνο, από εκεί προς το Σανταντέρ στην Ισπανία και το Σετούμπαλ στην Πορτογαλία, πριν επιστρέψουν στο Έμντεν. Κάθε χρόνο, μεταφέρουν περίπου 250.000 νέα οχήματα. Η λειτουργία των πλοίων με βιοκαύσιμο, εξοικονομεί συνολικά περίπου 52.000 τόνους CO2 ετησίως αποκλειστικά στη διαδρομή αυτή.

Παράλληλα με το νέο βιοκαύσιμο, τον Ιούνιο του 2020, το γκρουπ Volkswagen άρχισε να χρησιμοποιεί πλοία που τροφοδοτούνται από υγροποιημένο φυσικό αέριο για τη μεταφορά οχημάτων από την Ευρώπη στη Βόρεια και Κεντρική Αμερική.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καναδάς: Στα δικαστήρια η Volkswagen για το Dieselgate
Καναδάς: Στα δικαστήρια η Volkswagen για το Dieselgate
Σε βάρος της κολοσσιαίας γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας υποβλήθηκαν 60 κατηγορίες για παραβίαση της καναδικής νομοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος.
Καναδάς: Στα δικαστήρια η Volkswagen για το Dieselgate
Γερμανία: Η Volkswagen σε συζητήσεις με καταναλωτές για τα ντιζελοκίνητα
Γερμανία: Η Volkswagen σε συζητήσεις με καταναλωτές για τα ντιζελοκίνητα
Η Volkswagen παραδέχθηκε το 2015 ότι χειραγώγησε το λογισμικό της διαχείρισης των κινητήρων για να συγκαλύψει τα υπερβολικά επίπεδα μόλυνσης των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων της.
Γερμανία: Η Volkswagen σε συζητήσεις με καταναλωτές για τα ντιζελοκίνητα
Αδωνις: Δεν νοείται αυτή τη στιγμή αύξηση στα καύσιμα λόγω των εξελίξεων στο Ιράν
Αδωνις: Δεν νοείται αυτή τη στιγμή αύξηση στα καύσιμα λόγω των εξελίξεων στο Ιράν
«Όποιος πρατηριούχος τυχόν ανέβασε τις τιμές εξ αυτού του λόγου είναι κλέφτης. Ως υπουργείο Ανάπτυξης έχουμε βγάλει συνεργεία και κάνουμε ελέγχους στα πρατήρια καυσίμων».
Αδωνις: Δεν νοείται αυτή τη στιγμή αύξηση στα καύσιμα λόγω των εξελίξεων στο Ιράν
Volkswagen: «Παγώνει» το σχέδιο για εργοστάσιο στην Τουρκία
Volkswagen: «Παγώνει» το σχέδιο για εργοστάσιο στην Τουρκία
Σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, το εργοστάσιο που θα κατασκευαζόταν ως το τέλος του έτους στην Σμύρνη θα απαιτούσε επένδυση ενός δισεκατομμυρίου ευρώ και θα απασχολούσε περί τους 4.000 εργαζόμενους.
Volkswagen: «Παγώνει» το σχέδιο για εργοστάσιο στην Τουρκία
Dieselgate: Ανοίγει ο δρόμος για μαζικές αγωγές κατά της VW
Dieselgate: Ανοίγει ο δρόμος για μαζικές αγωγές κατά της VW
Βάσει της ετυμηγορίας του κορυφαίου δικαστηρίου της ΕΕ για το «Diesel-Gate», η Volkswagen μπορεί να αντιμετωπίσει μαζικές προσφυγές από καταναλωτές σε όλες τις χώρες της Ένωσης.
Dieselgate: Ανοίγει ο δρόμος για μαζικές αγωγές κατά της VW