fbpxΣτο 50% μέχρι το 2030 θέλει να μειώσει τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς από τα ατυχήματα αυτοκινήτων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή | Economistas.gr
Skip to main content

Στο 50% μέχρι το 2030 θέλει να μειώσει τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς από τα ατυχήματα αυτοκινήτων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Στο 50% μέχρι το 2030 θέλει να μειώσει τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς από τα ατυχήματα αυτοκινήτων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Αυτοκίνητα στην Ελλάδα/ Φωτογραφία Eurokinissi

Στο 50% μέχρι το 2030 θέλει να μειώσει τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς που προέρχονται από ατυχήματα αυτοκινήτων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Παράλληλα, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) προτείνει να γίνουν υποχρεωτικά από το 2022 βασικά συστήματα ασφαλείας στα αυτοκίνητα.

Το σημαντικότερο μέτρο ασφάλειας που θέλει να ενεργοποιήσει είναι το Intelligent Speed Assistance (ISA), όπου το σύστημα θα αναγνωρίζει το όριο ταχύτητας των δρόμων και θα εμποδίζει τα οχήματα να το υπερβούν. Αυτό θα συμβάλει στη μείωση των συγκρούσεων στους δρόμους της Ευρώπης, θα υπάρξουν χαμηλότερες ταχύτητες και μεγάλη μείωση σοβαρών τραυματισμών αφού η ταχύτητα θα είναι αυτή που θα επιτρέπεται από το νομοθέτη για κάθε μία γεωγραφική περιοχή. Η μεγάλη ταχύτητα είναι γνωστό ότι αποτελεί την σημαντικότερη αιτία θανατηφόρων συγκρούσεων. Προβληματισμό, ωστόσο, προκαλεί η αύξηση των ατυχημάτων τα τελευταία έτη με πρωταγωνιστές τους ποδηλάτες.

Ένα άλλο σύστημα ασφαλείας το οποίο προτείνει να εφαρμοστεί είναι το Electronic Data Recorder (EDR), η οποία είναι μια συσκευή καταγραφής δεδομένων συμβάντων (EDR), παρόμοια με το «μαύρο κουτί» των αεροπλάνων η οποία θα καταγράφει πληροφορίες που σχετίζονται μόνο με τα ατυχήματα. Στην περίπτωση του EDR, υπάρχει μεγάλη συζήτηση για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων. Όμως το EDR θα καταγράφει μόνο την δυναμική κατάσταση του οχήματος πριν από τη σύγκρουση και σε καμία περίπτωση δεν θα καταγράφει ήχο ή βίντεο. Η καταγραφή θα έχει να κάνει για κάποια ελάχιστα δευτερόλεπτα, ενώ μετά τη σύγκρουση θα ενεργοποιείται ένα αυτόματο σύστημα ειδοποίησης σύγκρουσης (ACN).

Ένα ακόμη σύστημα, το οποίο θα εφαρμοστεί μόνο για τα φορτηγά άνω των 12 τόνων είναι το Direct Vision και θα βασίζεται σε μια βαθμολογία Vision Star που θα παρέχεται από τον κατασκευαστή και θα δείχνει τον βαθμό οπτικής ευκρίνειας που έχει ο οδηγός στο δρόμο σε σχέση με άλλους χρήστες του δρόμου.

«Η ΕΕ πρέπει να δράσει τώρα. Τα μέτρα που έχουν συμφωνηθεί από τη νομοθεσία δεν πρέπει να αποδυναμωθούν κατά τη φάση εφαρμογής. Αυτά τα συστήματα θα βοηθήσουν στην μείωση των ατυχημάτων», αναφέρει ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) Antonio Avenoso. Να σημειώσουμε ότι το ETSC είναι ένας ανεξάρτητος μη κερδοσκοπικός οργανισμός με έδρα τις Βρυξέλλες, που ασχολείται αποκλειστικά για την μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών στην Ευρώπη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Από το 2022 θα υπάρχει σύστημα περιορισμού ταχύτητας σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων
Από το 2022 θα υπάρχει σύστημα περιορισμού ταχύτητας σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων
Περισσότεροι από 26.000 θάνατοι στους δρόμους σημειώνονται κάθε χρόνο στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας και Μεταφορών (ETSC).
Από το 2022 θα υπάρχει σύστημα περιορισμού ταχύτητας σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων
 Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για παιδιά, εφήβους και νέους ηλικίας 5 έως 29 ετών
Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για παιδιά, εφήβους και νέους ηλικίας 5 έως 29 ετών
Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για παιδιά, εφήβους και νέους ηλικίας 5 έως 29 ετών.
Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για παιδιά, εφήβους και νέους ηλικίας 5 έως 29 ετών
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί σημαντικό πρόβλημα στην ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με έρευνα
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί σημαντικό πρόβλημα στην ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με έρευνα
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έναντι του ανεφοδιασμού ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι καλύτερη ως διαδικασία για το 14% των Βρετανών, ενώ το 13% πιστεύει ότι είναι το ίδιο ακριβώς.
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί σημαντικό πρόβλημα στην ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με έρευνα
Aναβάλλεται η Διεθνής Έκθεση της Γενεύης 2022
Aναβάλλεται η Διεθνής Έκθεση της Γενεύης 2022
Οι αρνητικές παρενέργειες από την πανδημία και την παγκόσμια έλλειψη τσιπ καθώς και οι πρόσθετες δυσκολίες που προκύπτουν από την αλματώδη αύξηση των καυσίμων, είναι οι λόγοι που υποχρεώνουν τους διοργανωτές της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, να ακυρώσουν την εκδήλωση που είχαν προγραμματίσει για το 2022.
Aναβάλλεται η Διεθνής Έκθεση της Γενεύης 2022
Πώς επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία ο πόλεμος στην Ουκρανία
Πώς επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία ο πόλεμος στην Ουκρανία
Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει προκαλέσει διακοπές σε εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων και ώθησε τις εταιρείες να αναστείλουν τις αποστολές στη Ρωσία και προκαλεί μεγάλα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφέρει το Automotive News Europe.
Πώς επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία ο πόλεμος στην Ουκρανία