fbpxΜικρός αριθμός σταθμών ανεφοδιασμού αυτοκινήτων με υδρογόνο στην ΕΕ | Economistas.gr
Skip to main content

Μικρός αριθμός σταθμών ανεφοδιασμού αυτοκινήτων με υδρογόνο στην ΕΕ

Μικρός αριθμός σταθμών ανεφοδιασμού αυτοκινήτων με υδρογόνο στην ΕΕ
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα/ Φωτογραφία AP

Τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχουν ήδη τεθεί σε κυκλοφορία στην Ευρώπη. Από τα μέσα της δεκαετίας του 2020, η προσφορά οχημάτων θα αυξηθεί σημαντικά, με τουλάχιστον 60.000 φορτηγά να αναμένεται να λειτουργήσουν έως το 2030.

Ωστόσο, η υποδομή που είναι απαραίτητη για τον ανεφοδιασμό αυτών των φορτηγών κυψελών καυσίμου λείπει σχεδόν εντελώς σήμερα. Λόγω της υψηλότερης ζήτησης ενέργειας και ενέργειας, τα βαρέα οχήματα δεν μπορούν απλώς να χρησιμοποιούν την υπάρχουσα υποδομή για αυτοκίνητα.

Όπως αναφέρει η νέα μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) σχετικά με τις απαιτήσεις υποδομής φορτηγών, αυτό το ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί επειγόντως. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να αναλάβουν δράση για να διασφαλίσουν την ταχεία ανάπτυξη υποδομής στο πλαίσιο της αναθεώρησης της οδηγίας για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFID).

Πράγματι, θα πρέπει να οριστεί στόχος σε επίπεδο ΕΕ περίπου 300 κατάλληλων σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου για φορτηγά έως το 2025 και τουλάχιστον 1.000 το αργότερο έως το 2030. Επιπλέον, ένας χώρος ανεφοδιασμού υδρογόνου θα πρέπει να είναι διαθέσιμος κάθε 200 χιλιόμετρα κατά μήκος του κεντρικού δικτύου έως το 2030. Ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου για φορτηγά θα πρέπει να έχει ημερήσια χωρητικότητα τουλάχιστον έξι τόνων H2 με τουλάχιστον δύο διανομείς ανά σταθμούς.

Για να διασφαλιστεί ότι ο απαραίτητος αριθμός σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου θα είναι διαθέσιμος έως το 2025 και το 2030 σε ολόκληρη την ΕΕ, θα πρέπει να τεθούν δεσμευτικοί στόχοι ανά κράτος μέλος.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών έχουν δεσμευτεί πλήρως να επιτύχουν την ουδετερότητα του άνθρακα στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές έως το 2050 το αργότερο. Τα οχήματα χαμηλών εκπομπών και ειδικά μηδενικών εκπομπών θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του στόχου, ο αριθμός και το εύρος τους θα αυξηθούν γρήγορα τα επόμενα χρόνια.

Ωστόσο, όπως δείχνει αυτή η μελέτη, η υποδομή που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία, τη φόρτιση και τον ανεφοδιασμό αυτών των φορτηγών λείπει σχεδόν εντελώς. Η αναθεώρηση της οδηγίας για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFID) παρουσιάζει μια κρίσιμη ευκαιρία για τον καθορισμό αποκλειστικών και δεσμευτικών στόχων υποδομής σε ευρωπαϊκό και κράτος μέλος για βαρέα οχήματα χαμηλής και μηδενικής εκπομπής.

Το AFID πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να ληφθούν υπόψη οι απαιτήσεις των βαρέων οχημάτων και να διευκολυνθεί η γρήγορη εκκίνηση ενός πυκνού δικτύου φόρτισης και ανεφοδιασμού σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη μέλη.

Θα πρέπει να θέσει συγκεκριμένα έναν στόχο 10.000-15.000 (υψηλότερης ισχύος) σημείων φόρτισης δημόσιου και προορισμού το αργότερο έως το 2025 και 40.000 ‐ 50.000 σημείων φόρτισης το αργότερο το 2030 . Επιπλέον, πρέπει να τεθεί στόχος για τουλάχιστον 40.000 δημόσιους φορτιστές ολονύκτιας ισχύος (100 kW) κατά τη διάρκεια της νύχτας σε χώρους στάθμευσης φορτηγών κατά μήκος των εθνικών οδών.

Για να διασφαλιστεί ότι ο απαραίτητος αριθμός σημείων χρέωσης θα είναι διαθέσιμος έως το 2025 και το 2030 σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, πρέπει να τεθούν δεσμευτικοί στόχοι ανά κράτος μέλος σύμφωνα με την προτεινόμενη μεθοδολογία.

Επιπλέον, πρέπει να τεθεί ένας στόχος περίπου 300 κατάλληλων σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου φορτηγών έως το 2025 και τουλάχιστον 1.000 το αργότερο έως το 2030. Επιπλέον, ένας τόπος ανεφοδιασμού υδρογόνου θα πρέπει να είναι διαθέσιμος κάθε 200 χλμ. Στο δίκτυο έως το 2030. Ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου για φορτηγά θα πρέπει να έχει ελάχιστη ημερήσια χωρητικότητα τουλάχιστον έξι τόνων H2 με τουλάχιστον δύο διανομείς ανά σταθμούς.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Eurostat: Ιστορικά χαμηλό επίπεδο καταγράφει το Φεβρουάριο το ποσοστό ανεργίας στην ευρωζώνη -Στο 11,9% μειώθηκε στην Ελλάδα
Eurostat: Ιστορικά χαμηλό επίπεδο καταγράφει το Φεβρουάριο το ποσοστό ανεργίας στην ευρωζώνη -Στο 11,9% μειώθηκε στην Ελλάδα
Σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα παραμένει το ποσοστό ανεργίας στην ευρωζώνη και την ΕΕ τον Φεβρουάριο του 2022, με 6,8% και 6,2% αντιστοίχως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.
Eurostat: Ιστορικά χαμηλό επίπεδο καταγράφει το Φεβρουάριο το ποσοστό ανεργίας στην ευρωζώνη -Στο 11,9% μειώθηκε στην Ελλάδα
ΕΕ: Το 96% των κατοίκων αστικών περιοχών στις 27 χώρες μέλη εκτίθεται στην ατμοσφαιρική ρύπανση
ΕΕ: Το 96% των κατοίκων αστικών περιοχών στις 27 χώρες μέλη εκτίθεται στην ατμοσφαιρική ρύπανση
Παρά τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν για την ανάσχεση της covid-19, το 96% των κατοίκων αστικών κέντρων στην ΕΕ το 2020 ήταν εκτεθειμένο σε μικροσωματίδια άνω των επιτρεπτών ορίων, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος (ΕΟΠ).
ΕΕ: Το 96% των κατοίκων αστικών περιοχών στις 27 χώρες μέλη εκτίθεται στην ατμοσφαιρική ρύπανση
Η αύξηση των μισθών στην ΕΕ υστερεί έναντι του πληθωρισμού - Η μείωση των πραγματικών εισοδημάτων θα συνεχιστεί και φέτος
Η αύξηση των μισθών στην ΕΕ υστερεί έναντι του πληθωρισμού - Η μείωση των πραγματικών εισοδημάτων θα συνεχιστεί και φέτος
Αυτό που ξεκίνησε ως συνέπεια της παγκόσμιας οικονομικής ανάκαμψης μετά την πανδημία Covid-19 έχει ενταθεί στην Ευρώπη από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία.
Η αύξηση των μισθών στην ΕΕ υστερεί έναντι του πληθωρισμού - Η μείωση των πραγματικών εισοδημάτων θα συνεχιστεί και φέτος
Ορόσημο η σημερινή έκτακτη σύνοδος των υπουργών Ενέργειας για τον τρόπο πληρωμής του φυσικού αερίου από ευρωπαϊκές εταιρείες
Ορόσημο η σημερινή έκτακτη σύνοδος των υπουργών Ενέργειας για τον τρόπο πληρωμής του φυσικού αερίου από ευρωπαϊκές εταιρείες
Ενιαία ευρωπαϊκή στάση ως προς τις πληρωμές προς την Gazprom για την αγορά φυσικού αερίου και αποσαφήνιση του μοντέλου των πληρωμών που δεν παραβιάζει το πλαίσιο των ευρωπαϊκών κυρώσεων κατά της Ρωσίας αναμένει η κυβέρνηση αλλά και η ενεργειακή αγορά από τη σημερινή έκτακτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Υπουργών Ενέργειας, στις Βρυξέλλες.
Ορόσημο η σημερινή έκτακτη σύνοδος των υπουργών Ενέργειας για τον τρόπο πληρωμής του φυσικού αερίου από ευρωπαϊκές εταιρείες
Εμπάργκο στο πετρέλαιο της Ρωσίας εισηγείται η ΕΕ - Τι περιλαμβάνει το έκτο πακέτο κυρώσεων
Εμπάργκο στο πετρέλαιο της Ρωσίας εισηγείται η ΕΕ - Τι περιλαμβάνει το έκτο πακέτο κυρώσεων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισηγείται κυρώσεις στις εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας εξαιτίας της εισβολής της στην Ουκρανία, επιβεβαίωσαν αξιωματούχοι της στο Γερμανικό Πρακτορείο χθες Τρίτη.
Εμπάργκο στο πετρέλαιο της Ρωσίας εισηγείται η ΕΕ - Τι περιλαμβάνει το έκτο πακέτο κυρώσεων