fbpxΟι αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένουν χαμηλά κερδοφόρες στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης | Economistas.gr
Skip to main content

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένουν χαμηλά κερδοφόρες στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης

 Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένουν χαμηλά κερδοφόρες στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης
Φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου/ Φωτογραφία AP

Με την ηλεκτροκίνηση να αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπήκαν δυναμικά στην παραγωγή οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Όμως το μεγάλο ερώτημα για τις ίδιες είναι αν μετά το νέο τους άνοιγμα παραμένουν κερδοφόρες, όπως είναι εδώ και πολλές δεκαετίες με την παραγωγή συμβατικών οχημάτων.

Έτσι, ενώ η διείσδυση στην αγορά αυξάνεται διαρκώς, η κερδοφορία που έχει να κάνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει χαμηλή, καθώς είναι ελαφρώς υψηλότερη από την οριακή τιμή. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα μοντέλα που ανήκουν στις μικρές κατηγορίες. Όσο ο όγκος των οχημάτων δεν είναι ο αναμενόμενος, η κερδοφορία παραμένει χαμηλά, με τις γραμμές παραγωγής να λειτουργούν υπό κανονικές συνθήκες και όχι με συνεχόμενες βάρδιες όπως γίνονταν μέχρι σήμερα για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Παρά την πίεση των τιμών, η κερδοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια και είναι πιθανό να φθάσουν στο 8-10% έως το 2030, ενώ δεν αποκλείεται, σύμφωνα με την έρευνα McKinsey, να επιτευχθούν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους εφαρμόζοντας νέες πρακτικές. Για να αυξήσουν περαιτέρω την κερδοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να ακολουθήσουν μια πιο τολμηρή προσέγγιση κάνοντας ριζοσπαστικές κινήσεις στα επιχειρηματικά μοντέλα τους. Με αυτό τον τρόπο τα περιθώρια κέρδους μπορούν να αυξηθούν κατά 5-12% και σε πολλές περιπτώσεις να φθάσει το 20% μέχρι το 2030.

Μην ξεχνάμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί προς την ηλεκτροκίνηση έχοντας ως κύριο σκοπό να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων για να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα που σε πολλές περιπτώσεις, εάν δεν συμμορφωθούν, μπορούν τα φθάσουν σε αρκετά δισ. ευρώ. Από την άλλη είναι μια νέα πτυχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και οφείλουν στην αρχή να την στηρίξουν για να μπορέσουν να αποκομίσουν τα μεγάλα οφέλη αργότερα. Όσο οι μήνες περνούν και οι γραμμές παραγωγής αυξάνονται, το κόστος θα μειώνεται και ταυτόχρονα θα αυξάνεται το κέρδος. Η μεγάλη διαφορά θα γίνει από βασικά εξαρτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η μπαταρία για παράδειγμα είναι ένα από αυτά, καθώς τα επόμενα χρόνια αναμένεται να γίνει πιο φθηνή και να έχει μεγαλύτερη απόδοση και χωρητικότητα σε σχέση με τις σημερινές. Από την άλλη η αύξηση της εμπειρίας στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι σημαντικός παράγοντας στην εξοικονόμηση χρόνου, άρα και της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ πάντα οι συνεργασίες μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών έπαιζαν και συνεχίζουν να παίζουν σημαντικότατο ρόλο στην εξεύρεση λύσεων μείωσης του κόστους και βελτίωσης των υφιστάμενων δομών.

Η ανάλυση κόστους για την φετινή χρονιά για οχήματα της μεσαίας κατηγορίας δείχνει κάποια μείωση του κόστους και αύξηση της ζήτησης των μπαταριών. Η τεχνολογία είναι αυτή που παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην παραγωγή αυτοκινήτων και είναι αυτή που ανεβάζει τις τιμές. Και είναι φυσικό να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, τα οποία δεν μπορούν να απορροφήσουν την αύξηση. Αυτός είναι και ο λόγος που βλέπουμε αύξηση της τιμών των αυτοκινήτων, η οποία σύμφωνα με προβλέψεις των αναλυτών θα συνεχιστεί για αρκετό καιρό ακόμη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κάθε χρόνο 12 εκατ. αυτοκίνητα αποσύρονται από τους ευρωπαϊκούς δρόμους
Κάθε χρόνο 12 εκατ. αυτοκίνητα αποσύρονται από τους ευρωπαϊκούς δρόμους
Κάθε χρόνο περίπου 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα αποσύρονται από τους ευρωπαϊκούς δρόμους λόγω ατυχημάτων, οικονομικής διαγραφής ή μη συμμόρφωσης με τα νέα πρότυπα ασφάλειας και εκπομπών ρύπων.
Κάθε χρόνο 12 εκατ. αυτοκίνητα αποσύρονται από τους ευρωπαϊκούς δρόμους
Αν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν σήμερα ήταν ηλεκτρικά δεν θα έφθανε όλη η ηλεκτρική ενέργεια των δικτύων
Αν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν σήμερα ήταν ηλεκτρικά δεν θα έφθανε όλη η ηλεκτρική ενέργεια των δικτύων
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης όπως δείχνει η τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας μπαίνουν σε μια νέα φάση, όπου σταδιακά μειώνονται μέχρι τελικά να εξαλειφθούν, με την ηλεκτροκίνηση να κερδίσει κάθε μήνα όλο και μεγαλύτερο ποσοστό διείσδυσης σε όλες τις κοινωνίες.
Αν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν σήμερα ήταν ηλεκτρικά δεν θα έφθανε όλη η ηλεκτρική ενέργεια των δικτύων
Η Tesla ωθεί την Volkswagen να «τρέξει» την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων
Η Tesla ωθεί την Volkswagen να «τρέξει» την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων
Ο ανταγωνισμός από τους νέους παίκτες στη γερμανική αγορά αυτοκινήτων, όπως η Tesla, έχει ωθήσει την Volkswagen να επιταχύνει τα σχέδιά της για την μετατροπή του βασικού της εργοστασίου σε κέντρο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία.
Η Tesla ωθεί την Volkswagen να «τρέξει» την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων
Τα αυτοκίνητα κυψελών υδρογόνου και η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσουν τον μέλλον της αυτοκίνησης
Τα αυτοκίνητα κυψελών υδρογόνου και η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσουν τον μέλλον της αυτοκίνησης
Τα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου υδρογόνου διαφέρουν ριζικά από τα βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα, υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα αυτοκίνητα κυψελών υδρογόνου και η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσουν τον μέλλον της αυτοκίνησης
Σημαντική άνοδος των πωλήσεων της Tesla στην Κίνα
Σημαντική άνοδος των πωλήσεων της Tesla στην Κίνα
Η γνωστή εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων είδες τις πωλήσεις της στην Κίνα να αυξάνονται και πλέον βρίσκονται κοντά στο 50% των αντίστοιχων πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
Σημαντική άνοδος των πωλήσεων της Tesla στην Κίνα
Αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το τρίτο τρίμηνο του 2021
Αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το τρίτο τρίμηνο του 2021
Η ανάγκη για περιορισμό των ρύπων που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα και οι προσπάθειες των ευρωπαϊκών κρατών να στραφούν οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων στα οικολογικά μοντέλα, απέδωσαν καρπούς.
Αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το τρίτο τρίμηνο του 2021