fbpxΜεγάλη πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο | Economistas.gr
Skip to main content

Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο

Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο
Αυτοκίνητα στους δρόμους/ Φωτογραφία Eurokinissi

Σημαντική μείωση παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια αυτοκίνητα στους κατόχους τους, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπ.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Αυτά τα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργήσουν τα αυτοκίνητα και να ενεργοποιηθούν τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που πλέον φέρουν τα νέα μοντέλα. Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένουν στα εργοστάσια κατασκευής τους είτε και σε τελωνειακούς χώρους σε διάφορα κράτη περιμένοντας την έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους και να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,1% σε 718.598 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον μήνα Σεπτέμβριο από το 1995.

Αυτή η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Οι αδύναμες επιδόσεις του περασμένου μήνα επαναλήφθηκαν σε επίπεδο χώρας, με όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ να σημειώνουν διψήφια πτώση: Ιταλία (-32,7%), Γερμανία (-25,7%), Γαλλία (-20,5%) και Ισπανία (-15,7%).

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% και έφτασαν τα 7,5 εκατομμύρια μονάδες.

Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα (+20,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+8,8%) και τη Γαλλία (+8,0%). Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων ξαναγύρισε σε αρνητικό έδαφος (-1,2%).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ: 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στη βιομηχανία αυτοκινήτων (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ - περίπου 3,5 εκατομμύρια - είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέρουν 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ από φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ. Ο κύκλος εργασιών που παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ. Επενδύοντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός παροχής της Ευρώπης στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

 Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να αναπτύξει 2,8 εκατ. σημεία φόρτισης στην Ευρώπη μέχρι το 2030
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να αναπτύξει 2,8 εκατ. σημεία φόρτισης στην Ευρώπη μέχρι το 2030
Το 2020 υπήρχαν περίπου 285.800 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι σταθμοί φόρτισης σημείωσαν μεγάλη αύξηση τα τελευταία 10 χρόνια, με σημαντικές αυξήσεις να παρουσιάζονται το 2011, το 2012 και το 2016.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να αναπτύξει 2,8 εκατ. σημεία φόρτισης στην Ευρώπη μέχρι το 2030
Αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το τρίτο τρίμηνο του 2021
Αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το τρίτο τρίμηνο του 2021
Η ανάγκη για περιορισμό των ρύπων που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα και οι προσπάθειες των ευρωπαϊκών κρατών να στραφούν οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων στα οικολογικά μοντέλα, απέδωσαν καρπούς.
Αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το τρίτο τρίμηνο του 2021
Μειώθηκαν οι πωλήσεις των επαγγελματικών αυτοκινήτων
Μειώθηκαν οι πωλήσεις των επαγγελματικών αυτοκινήτων
Οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 12,3%, τον Σεπτέμβριο 2021, καθώς η έλλειψη μικροτσίπ επηρέασε αρνητικά τους όγκους πωλήσεων σε όλα τα τμήματα και σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ.
Μειώθηκαν οι πωλήσεις των επαγγελματικών αυτοκινήτων
Kίνα: Ετήσια αύξηση 3,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων το 2021
Kίνα: Ετήσια αύξηση 3,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων το 2021
Ετήσια αύξηση 3,8% στα 26,28 εκατομμύρια οχήματα, κατέγραψαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην κινεζική αγορά το 2021, όπως έδειξαν χθες τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM).
Kίνα: Ετήσια αύξηση 3,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων το 2021
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις των οικολογικών αυτοκινήτων το 2021 στην ΕΕ
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις των οικολογικών αυτοκινήτων το 2021 στην ΕΕ
Συνολικά το 2021, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 19,6% όλων των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ, σε σύγκριση με 11,9% το 2020.
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις των οικολογικών αυτοκινήτων το 2021 στην ΕΕ