fbpxMorgan Stanley: Το κόστος κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 1000 ευρώ, λόγω αύξησης της τιμής του νικελίου | Economistas.gr
Skip to main content

Morgan Stanley: Το κόστος κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 1000 ευρώ, λόγω αύξησης της τιμής του νικελίου

Morgan Stanley: Το κόστος κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 1000 ευρώ, λόγω αύξησης της τιμής του νικελίου
Φωτογραφία: Shutterstock

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αυτοκίνηση, εξακολουθούν να σημειώνουν άνοδο στις πωλήσεις. Αναλυτές του χώρου κάνουν λόγο ότι η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα εξαπλασιαστεί μέχρι το 2030, ενώ κάθε χρόνο οι ετήσιες πωλήσεις μονάδων θα κυμαίνονται από 6,5 εκατομμύρια έως και περίπου 40 εκατομμύρια όσο πλησιάζουμε το έτος που θα καταργηθούν οι πωλήσεις μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές είναι η δυσκολία στην προμήθεια αρκετών πρώτων υλών. Τα βασικά στοιχεία της μπαταρίας είναι δυσεύρετα και οι κατασκευαστές είναι αναγκασμένοι να κάνουν διαρκώς νέες συμφωνίες για να μπορέσουν να έχουν επάρκεια υλικών.

Για παράδειγμα το νικέλιο, το οποίο ήδη κινείται για τρίμηνα συμβόλαια στην τιμή των 90.000 ευρώ, παρουσιάζει ανοδικές τάσεις. Η άνοδός του είναι της τάξης του 62,7% σε σύγκριση με την προ του πολέμου κατάσταση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Morgan Stanley, αύξηση κόστους τουλάχιστον κατά 1.000 ευρώ για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Οι κατασκευαστές μπαταριών θέλοντας να βγουν από το αδιέξοδο, αλλά και να κρατήσουν χαμηλά την τιμή της μπαταρίας, προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις αντικαθιστώντας ορισμένα στοιχεία (νικέλιο ή κοβάλτιο).

Από την άλλη οι δημόσιες υποδομές φόρτισης σε κάθε χώρα παρουσιάζουν μεγάλα κενά και αποτρέπει πολλούς να αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όλα αυτά εφόσον οι ιδιοκτήτες δεν έχουν στη διάθεσή τους εξασφαλισμένη θέση στάθμευσης.

Λύση στο πρόβλημα θα δώσει η αύξηση της αυτονομίας και η ταχύτητα φόρτισης. Υπάρχει η πεποίθηση ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν ταχυφορτιστές που θα γεμίζουν στο 10% της χωρητικότητα της μπαταρίας σε μόλις ένα λεπτό. Αυτό ουσιαστικά δίνει λύση στο πρόβλημα. Σε περίπτωση που τελειοποιηθεί η τεχνολογία, τότε ένα μακρινό ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα αποτελεί μεγάλο πρόβλημα. Και αυτό γιατί μετά από 200-300 χιλιόμετρα ο οδηγός θα μπορεί να γεμίζει την μπαταρία του μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, την ίδια στιγμή που θα ξεκουράζεται για να συνεχίσει το ταξίδι του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κέρδη ρεκόρ για την Tesla -Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις
Κέρδη ρεκόρ για την Tesla -Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις
Η Tesla κατέγραψε για άλλη μια φορά κέρδη ρεκόρ, ξεπερνώντας τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που έχουν ταλαιπωρήσει την ευρύτερη αυτοκινητοβιομηχανία και ξεπέρασε τις προβλέψεις της Wall Street για το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Κέρδη ρεκόρ για την Tesla -Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030, για να επιτευχθεί η μείωση του CO2 κατά 55% των ρύπων των αυτοκινήτων που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αποτελούν το σημαντικότερο κόστος και όλη η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών έγκειται προς αυτήν την κατεύθυνση.
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Έρευνα EY: Το 52% των καταναλωτών παγκοσμίως επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα
Έρευνα EY: Το 52% των καταναλωτών παγκοσμίως επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα
Αυτή είναι η πρώτη φορά που η έρευνα καταγράφει ένα ποσοστό άνω του 50% στη συγκεκριμένη μέτρηση, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση 22 μονάδων σε μόλις δύο χρόνια.
Έρευνα EY: Το 52% των καταναλωτών παγκοσμίως επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027 και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αυτό θα γίνει αρκετά νωρίτερα. Παράλληλα οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων αυτοκινήτων ήδη έχουν πέσει σε ιστορικό χαμηλό επίπεδο.
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Η Peugeot κατέκτησε την πρώτη θέση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β στην Ευρώπη το 2022
Η Peugeot κατέκτησε την πρώτη θέση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β στην Ευρώπη το 2022
Η Peugeot, ανακοίνωσε ότι κατέκτησε την πρώτη θέση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β, στην Ευρώπη το 2022.
Η Peugeot κατέκτησε την πρώτη θέση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β στην Ευρώπη το 2022