fbpxΈρευνα EY: Το 52% των καταναλωτών παγκοσμίως επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα | Economistas.gr
Skip to main content

Έρευνα EY: Το 52% των καταναλωτών παγκοσμίως επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα

Έρευνα EY: Το 52% των καταναλωτών παγκοσμίως επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα/ Φωτογραφία AP

Η ηλεκτροκίνηση παγκοσμίως έχει φτάσει σε σημείο καμπής, καθώς, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της παγκόσμιας έρευνας της EY, Mobility Consumer Index, το 52% των καταναλωτών που προσανατολίζονται στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, επιθυμούν την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η έρευνα καταγράφει ένα ποσοστό άνω του 50% στη συγκεκριμένη μέτρηση, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση 22 μονάδων σε μόλις δύο χρόνια.

Η έρευνα, που διεξήχθη σε δείγμα 13.000 καταναλωτών σε 18 χώρες, καταδεικνύει ότι οι αγοραστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη (π.χ. Ιταλία - 73%) και στην Ασία (π.χ. Κίνα - 69%, Νότια Κορέα - 63%), παρουσιάζονται περισσότερο αποφασισμένοι για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, σε αντίθεση με τους καταναλωτές στην Αυστραλία (38%) και στις ΗΠΑ (29%).  

Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν τον πρωταρχικό παράγοντα που ωθεί τους συμμετέχοντες στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος (38%), ενώ οι αυξανόμενοι περιορισμοί και επιβαρύνσεις στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρουσιάζονται, για πρώτη φορά, ως σημαντική ανησυχία (34%).

Η έρευνα, επίσης, σημειώνει ότι όσοι προσανατολίζονται στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα. Το 88% δηλώνουν ότι θα πλήρωναν περισσότερα, ενώ το 35% είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν 20% επιπλέον ή και περισσότερο.

Αυξάνεται η εμπιστοσύνη στην αυτονομία

Τέλος, η έρευνα καταδεικνύει ότι, όσοι καταναλωτές κατέχουν ήδη ηλεκτρικά οχήματα, ανησυχούν λιγότερο για την αυτονομία τους μετά τη φόρτιση ή για τις ίδιες τις υποδομές φόρτισης. Ο κορυφαίος παρακινητικός παράγοντας για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος είναι, για δεύτερη συνεχόμενη φορά, η μεγαλύτερη αυτονομία τους, ενώ μόλις το 27% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων τρέφουν προβληματισμούς για τις υποδομές φόρτισης, σε σύγκριση με το 36% όσων δε διαθέτουν ηλεκτρικό όχημα. 

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος στην EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Προηγμένης Βιομηχανίας, Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών της EY στην περιοχή της Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), δήλωσε: «Η απότομη αύξηση στη δημοφιλία των ηλεκτρικών οχημάτων, εκτιμούμε πως συνδέεται με τη ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων, οφείλεται, όμως, σε μεγάλο βαθμό, και στην εντεινόμενη ανησυχία των καταναλωτών για την κλιματική κρίση. Την ίδια ώρα, το γεγονός ότι οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων ανησυχούν πλέον λιγότερο για την αυτονομία και τη διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης, μας δείχνει ότι η ανάπτυξη των απαραίτητων δικτύων προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Για να ανταποκριθούμε στην ιστορική αυτή στροφή, και στη χώρα μας, χρειάζονται περαιτέρω δράσεις, τόσο σε επίπεδο Πολιτείας, αλλά και των ενδιαφερόμενων μερών του ευρύτερου οικοσυστήματος της ηλεκτροκίνησης, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι κατασκευαστές φορτιστών και οι διαχειριστές δικτύων ενέργειας».   

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Morgan Stanley: Το κόστος κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 1000 ευρώ, λόγω αύξησης της τιμής του νικελίου
Morgan Stanley: Το κόστος κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 1000 ευρώ, λόγω αύξησης της τιμής του νικελίου
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές είναι η δυσκολία στην προμήθεια αρκετών πρώτων υλών. Τα βασικά στοιχεία της μπαταρίας είναι δυσεύρετα και οι κατασκευαστές είναι αναγκασμένοι να κάνουν διαρκώς νέες συμφωνίες για να μπορέσουν να έχουν επάρκεια υλικών.
Morgan Stanley: Το κόστος κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 1000 ευρώ, λόγω αύξησης της τιμής του νικελίου
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030, για να επιτευχθεί η μείωση του CO2 κατά 55% των ρύπων των αυτοκινήτων που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αποτελούν το σημαντικότερο κόστος και όλη η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών έγκειται προς αυτήν την κατεύθυνση.
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027 και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αυτό θα γίνει αρκετά νωρίτερα. Παράλληλα οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων αυτοκινήτων ήδη έχουν πέσει σε ιστορικό χαμηλό επίπεδο.
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
EY: Οι πάροχοι ενέργειας κινδυνεύουν να ξεπεραστούν από τις εξελίξεις καθώς η ενέργεια αποτελεί, πλέον, προσωπική προτεραιότητα για τους καταναλωτές
EY: Οι πάροχοι ενέργειας κινδυνεύουν να ξεπεραστούν από τις εξελίξεις καθώς η ενέργεια αποτελεί, πλέον, προσωπική προτεραιότητα για τους καταναλωτές
Η ενέργεια βρίσκεται, πλέον, στο επίκεντρο της προσοχής των καταναλωτών, καθώς επηρεάζει ολοένα και περισσότερο τον τρόπο ζωής και το πορτοφόλι τους.
EY: Οι πάροχοι ενέργειας κινδυνεύουν να ξεπεραστούν από τις εξελίξεις καθώς η ενέργεια αποτελεί, πλέον, προσωπική προτεραιότητα για τους καταναλωτές
Η Peugeot κατέκτησε την πρώτη θέση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β στην Ευρώπη το 2022
Η Peugeot κατέκτησε την πρώτη θέση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β στην Ευρώπη το 2022
Η Peugeot, ανακοίνωσε ότι κατέκτησε την πρώτη θέση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β, στην Ευρώπη το 2022.
Η Peugeot κατέκτησε την πρώτη θέση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β στην Ευρώπη το 2022