fbpxΈρευνα EY: Το 52% των καταναλωτών παγκοσμίως επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα | Economistas.gr
Skip to main content

Έρευνα EY: Το 52% των καταναλωτών παγκοσμίως επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα

Έρευνα EY: Το 52% των καταναλωτών παγκοσμίως επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα/ Φωτογραφία AP

Η ηλεκτροκίνηση παγκοσμίως έχει φτάσει σε σημείο καμπής, καθώς, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της παγκόσμιας έρευνας της EY, Mobility Consumer Index, το 52% των καταναλωτών που προσανατολίζονται στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, επιθυμούν την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η έρευνα καταγράφει ένα ποσοστό άνω του 50% στη συγκεκριμένη μέτρηση, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση 22 μονάδων σε μόλις δύο χρόνια.

Η έρευνα, που διεξήχθη σε δείγμα 13.000 καταναλωτών σε 18 χώρες, καταδεικνύει ότι οι αγοραστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη (π.χ. Ιταλία - 73%) και στην Ασία (π.χ. Κίνα - 69%, Νότια Κορέα - 63%), παρουσιάζονται περισσότερο αποφασισμένοι για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, σε αντίθεση με τους καταναλωτές στην Αυστραλία (38%) και στις ΗΠΑ (29%).  

Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν τον πρωταρχικό παράγοντα που ωθεί τους συμμετέχοντες στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος (38%), ενώ οι αυξανόμενοι περιορισμοί και επιβαρύνσεις στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρουσιάζονται, για πρώτη φορά, ως σημαντική ανησυχία (34%).

Η έρευνα, επίσης, σημειώνει ότι όσοι προσανατολίζονται στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα. Το 88% δηλώνουν ότι θα πλήρωναν περισσότερα, ενώ το 35% είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν 20% επιπλέον ή και περισσότερο.

Αυξάνεται η εμπιστοσύνη στην αυτονομία

Τέλος, η έρευνα καταδεικνύει ότι, όσοι καταναλωτές κατέχουν ήδη ηλεκτρικά οχήματα, ανησυχούν λιγότερο για την αυτονομία τους μετά τη φόρτιση ή για τις ίδιες τις υποδομές φόρτισης. Ο κορυφαίος παρακινητικός παράγοντας για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος είναι, για δεύτερη συνεχόμενη φορά, η μεγαλύτερη αυτονομία τους, ενώ μόλις το 27% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων τρέφουν προβληματισμούς για τις υποδομές φόρτισης, σε σύγκριση με το 36% όσων δε διαθέτουν ηλεκτρικό όχημα. 

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος στην EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Προηγμένης Βιομηχανίας, Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών της EY στην περιοχή της Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), δήλωσε: «Η απότομη αύξηση στη δημοφιλία των ηλεκτρικών οχημάτων, εκτιμούμε πως συνδέεται με τη ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων, οφείλεται, όμως, σε μεγάλο βαθμό, και στην εντεινόμενη ανησυχία των καταναλωτών για την κλιματική κρίση. Την ίδια ώρα, το γεγονός ότι οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων ανησυχούν πλέον λιγότερο για την αυτονομία και τη διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης, μας δείχνει ότι η ανάπτυξη των απαραίτητων δικτύων προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Για να ανταποκριθούμε στην ιστορική αυτή στροφή, και στη χώρα μας, χρειάζονται περαιτέρω δράσεις, τόσο σε επίπεδο Πολιτείας, αλλά και των ενδιαφερόμενων μερών του ευρύτερου οικοσυστήματος της ηλεκτροκίνησης, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι κατασκευαστές φορτιστών και οι διαχειριστές δικτύων ενέργειας».   

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Sony και Honda ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη και παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων
Sony και Honda ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη και παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων
Η γιγάντια εταιρεία ηλεκτρονικής Sony και η αυτοκινητοβιομηχανία Honda ανακοίνωσαν σήμερα την πρόθεσή τους να σχηματίσουν μια «στρατηγική συμμαχία» για να αναπτύσσουν και να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θα διαθέτουν στην αγορά από το 2025.
Sony και Honda ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη και παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων
Καναδάς: Σήμερα οι ανακοινώσεις για την μεγάλη επένδυση της GM στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων
Καναδάς: Σήμερα οι ανακοινώσεις για την μεγάλη επένδυση της GM στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων
Ο Καναδάς αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα την υποστήριξή του σε μία επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων της General Motors Co (GM) σε δύο εργοστάσια.
Καναδάς: Σήμερα οι ανακοινώσεις για την μεγάλη επένδυση της GM στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων
Κέρδη ρεκόρ για την Tesla -Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις
Κέρδη ρεκόρ για την Tesla -Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις
Η Tesla κατέγραψε για άλλη μια φορά κέρδη ρεκόρ, ξεπερνώντας τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που έχουν ταλαιπωρήσει την ευρύτερη αυτοκινητοβιομηχανία και ξεπέρασε τις προβλέψεις της Wall Street για το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Κέρδη ρεκόρ για την Tesla -Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις
Morgan Stanley: Το κόστος κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 1000 ευρώ, λόγω αύξησης της τιμής του νικελίου
Morgan Stanley: Το κόστος κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 1000 ευρώ, λόγω αύξησης της τιμής του νικελίου
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές είναι η δυσκολία στην προμήθεια αρκετών πρώτων υλών. Τα βασικά στοιχεία της μπαταρίας είναι δυσεύρετα και οι κατασκευαστές είναι αναγκασμένοι να κάνουν διαρκώς νέες συμφωνίες για να μπορέσουν να έχουν επάρκεια υλικών.
Morgan Stanley: Το κόστος κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 1000 ευρώ, λόγω αύξησης της τιμής του νικελίου
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030, για να επιτευχθεί η μείωση του CO2 κατά 55% των ρύπων των αυτοκινήτων που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αποτελούν το σημαντικότερο κόστος και όλη η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών έγκειται προς αυτήν την κατεύθυνση.
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος