fbpxΓερμανία: Σχεδόν υπερδιπλάσιο από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί θα είναι το κόστος των τερματικών σταθμών LNG | Economistas.gr
Skip to main content

Γερμανία: Σχεδόν υπερδιπλάσιο από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί θα είναι το κόστος των τερματικών σταθμών LNG

Γερμανία: Σχεδόν υπερδιπλάσιο από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί θα είναι το κόστος των τερματικών σταθμών LNG
Εικόνα: Shutterstock

Σχεδόν υπερδιπλάσιο του αρχικώς υπολογισθέντος θα είναι το κόστος των τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενώ δεν μπορεί να αποκλειστεί να χρειαστούν στο μέλλον και επιπλέον κονδύλια.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είχε υπολογίσει ότι η απόκτηση και η συντήρηση των πλωτών τερματικών σταθμών LNG θα κοστίσει 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ωστόσο, σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου Οικονομίας στο περιοδικό Der Spiegel, θα χρειαστούν τουλάχιστον 6,56 δισεκατομμύρια από τον προϋπολογισμό, χωρίς να αποκλείεται το τελικό ποσό να αυξηθεί περαιτέρω, καθώς «είναι πιθανό να υπάρξουν επιπλέον ανάγκες που δεν μπορούν να προσδιοριστούν αυτή τη στιγμή».

Στον προϋπολογισμό του 2022 είχαν εγγραφεί 2,94 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο ενέκρινε ήδη τα επιπλέον κονδύλια. «Λόγω της μεγάλης ζήτησης, απόλυτη προτεραιότητα σε αυτή τη φάση είχε η ταχύτερη δυνατή ναύλωση πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU)», αναφέρει το υπουργείο Οικονομίας και διευκρινίζει ότι πρέπει κανείς να υπολογίσει κονδύλια για το λειτουργικό κόστος και για μέτρα υποδομής στην ξηρά. Επιπλέον, όπως σημειώνεται στα έγγραφα της Επιτροπής Προϋπολογισμού της Bundestag, δύο από τους σταθμούς έπρεπε τελικά να ναυλωθούν για 15 αντί για 10 χρόνια, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Στο μεταξύ η κυβέρνηση σχεδιάζει τη δημιουργία ακόμη περισσότερων τερματικών σταθμών. Το υπουργείο Οικονομίας ζήτησε την έγκριση έξι νέων έργων, τονίζοντας ότι χωρίς αξιόπιστη προμήθεια φυσικού αερίου, σημαντικό τμήμα της βιομηχανίας θα κινδύνευε, εάν δεν εξασφαλίζονταν εναλλακτικές.

Η αύξηση του κόστους των τερματικών σταθμών προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης. Ο εκπρόσωπος της Αριστεράς στην Επιτροπή Προϋπολογισμού της Bundestag Βίκτορ Περλί δήλωσε στο Spiegel ότι «με την χωρίς εναλλακτική χρήση του LNG, ο κυβερνητικός συνασπισμός έχει καταστεί ευάλωτος στον εκβιασμό και τώρα πρέπει να πληρώσει δισεκατομμύρια παραπάνω» και έκανε λόγο για κέρδη δισεκατομμυρίων και «αναδιανομή προς τα πάνω και σε βάρος των πελατών» για τις εταιρίες που εμπλέκονται στη λειτουργία των τερματικών σταθμών. Ακόμη όμως και από την πλευρά της κυβέρνησης, ο εκπρόσωπος των Πρασίνων στην Επιτροπή Προϋπολογισμού Σβεν-Κρίστιαν Κίντλερ τόνισε ότι «απαιτείται μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με το κόστος και τους κινδύνους για το LNG».

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είχε υπολογίσει ότι η απόκτηση και η συντήρηση των πλωτών τερματικών σταθμών LNG θα κοστίσει 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ωστόσο, σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου Οικονομίας στο περιοδικό Der Spiegel, θα χρειαστούν τουλάχιστον 6,56 δισεκατομμύρια από τον προϋπολογισμό, χωρίς να αποκλείεται το τελικό ποσό να αυξηθεί περαιτέρω, καθώς «είναι πιθανό να υπάρξουν επιπλέον ανάγκες που δεν μπορούν να προσδιοριστούν αυτή τη στιγμή».

Στον προϋπολογισμό του 2022 είχαν εγγραφεί 2,94 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο ενέκρινε ήδη τα επιπλέον κονδύλια. «Λόγω της μεγάλης ζήτησης, απόλυτη προτεραιότητα σε αυτή τη φάση είχε η ταχύτερη δυνατή ναύλωση πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU)», αναφέρει το υπουργείο Οικονομίας και διευκρινίζει ότι πρέπει κανείς να υπολογίσει κονδύλια για το λειτουργικό κόστος και για μέτρα υποδομής στην ξηρά. Επιπλέον, όπως σημειώνεται στα έγγραφα της Επιτροπής Προϋπολογισμού της Bundestag, δύο από τους σταθμούς έπρεπε τελικά να ναυλωθούν για 15 αντί για 10 χρόνια, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Στο μεταξύ η κυβέρνηση σχεδιάζει τη δημιουργία ακόμη περισσότερων τερματικών σταθμών. Το υπουργείο Οικονομίας ζήτησε την έγκριση έξι νέων έργων, τονίζοντας ότι χωρίς αξιόπιστη προμήθεια φυσικού αερίου, σημαντικό τμήμα της βιομηχανίας θα κινδύνευε, εάν δεν εξασφαλίζονταν εναλλακτικές.

Η αύξηση του κόστους των τερματικών σταθμών προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης. Ο εκπρόσωπος της Αριστεράς στην Επιτροπή Προϋπολογισμού της Bundestag Βίκτορ Περλί δήλωσε στο Spiegel ότι «με την χωρίς εναλλακτική χρήση του LNG, ο κυβερνητικός συνασπισμός έχει καταστεί ευάλωτος στον εκβιασμό και τώρα πρέπει να πληρώσει δισεκατομμύρια παραπάνω» και έκανε λόγο για κέρδη δισεκατομμυρίων και «αναδιανομή προς τα πάνω και σε βάρος των πελατών» για τις εταιρίες που εμπλέκονται στη λειτουργία των τερματικών σταθμών. Ακόμη όμως και από την πλευρά της κυβέρνησης, ο εκπρόσωπος των Πρασίνων στην Επιτροπή Προϋπολογισμού Σβεν-Κρίστιαν Κίντλερ τόνισε ότι «απαιτείται μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με το κόστος και τους κινδύνους για το LNG».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γερμανία: Ξεπέρασε το 90% η πληρότητα στις αποθήκες φυσικού αερίου
Γερμανία: Ξεπέρασε το 90% η πληρότητα στις αποθήκες φυσικού αερίου
Στο 90,07% της πληρότητάς τους έφθασαν την Κυριακή οι γερμανικές αποθήκες φυσικού αερίου, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η αρμόδια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Γερμανία: Ξεπέρασε το 90% η πληρότητα στις αποθήκες φυσικού αερίου
Γερμανία: «Φρένο τιμής αερίου» αντί έκτακτης εισφοράς αποφάσισε η κυβέρνηση
Γερμανία: «Φρένο τιμής αερίου» αντί έκτακτης εισφοράς αποφάσισε η κυβέρνηση
Ο κυβερνητικός συνασπισμός συμφώνησε να μην επιβάλει τελικά την έκτακτη εισφορά φυσικού αερίου (2,4 λεπτά/kWh), αλλά να θέσει ανώτατη τιμή για τους καταναλωτές, δίνοντας έτσι τέλος στην ενδοκυβερνητική διαμάχη που είχε ξεσπάσει τις τελευταίες εβδομάδες.
Γερμανία: «Φρένο τιμής αερίου» αντί έκτακτης εισφοράς αποφάσισε η κυβέρνηση
Γερμανία-φυσικό αέριο: Η επιτροπή ειδικών τάσσεται υπέρ μιας εφάπαξ καταβολής στα νοικοκυριά
Γερμανία-φυσικό αέριο: Η επιτροπή ειδικών τάσσεται υπέρ μιας εφάπαξ καταβολής στα νοικοκυριά
Η επιτροπή ειδικών στη Γερμανία, που ανέλαβε την κατάρτιση σχεδίων για τη μείωση των επιπτώσεων από τις αυξημένες τιμές του φυσικού αερίου, τάσσεται υπέρ μιας εφάπαξ καταβολής αυτή τη χρονιά στα νοικοκυριά και μιας μείωσης της τιμής από τον επόμενο Μάρτιο ή Απρίλιο, όπως γίνεται γνωστό από ένα προσχέδιο το οποίο διάβασε το Reuters.
Γερμανία-φυσικό αέριο: Η επιτροπή ειδικών τάσσεται υπέρ μιας εφάπαξ καταβολής στα νοικοκυριά
Γερμανία: Συμφωνία με το Κατάρ για την προμήθεια LNG
Γερμανία: Συμφωνία με το Κατάρ για την προμήθεια LNG
Σε συμφωνία για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) κατέληξαν η Γερμανία και το Κατάρ, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργού Ενέργειας του κράτους του Κόλπου.
Γερμανία: Συμφωνία με το Κατάρ για την προμήθεια LNG
Γερμανία: Οι τιμές του φυσικού αερίου θα παραμείνουν υψηλές έως το τέλος του 2023, εκτιμά ο υπ. Οικονομίας Ρ. Χάμπεκ, δήλωσε πάντως αισιόδοξος για την επάρκεια
Γερμανία: Οι τιμές του φυσικού αερίου θα παραμείνουν υψηλές έως το τέλος του 2023, εκτιμά ο υπ. Οικονομίας Ρ. Χάμπεκ, δήλωσε πάντως αισιόδοξος για την επάρκεια
Υψηλές θα παραμείνουν οι τιμές του φυσικού αερίου για ένα ακόμη έτος, εκτιμά ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, ο οποίος αναμένει σημαντική ανακούφιση για την διασφάλιση της προμήθειας από τους τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Στο Βίλχελμσχάφεν πραγματοποιούνται ήδη δοκιμές.
Γερμανία: Οι τιμές του φυσικού αερίου θα παραμείνουν υψηλές έως το τέλος του 2023, εκτιμά ο υπ. Οικονομίας Ρ. Χάμπεκ, δήλωσε πάντως αισιόδοξος για την επάρκεια
Γερμανία: Στο 90,64% η πληρότητα των δεξαμενών αποθήκευσης φυσικού αερίου
Γερμανία: Στο 90,64% η πληρότητα των δεξαμενών αποθήκευσης φυσικού αερίου
Στο 90,64% βρισκόταν χθες η πληρότητα των γερμανικών δεξαμενών αποθήκευσης φυσικού αερίου, καταγράφοντας αυξητική τάση για 13η συνεχή ημέρα, έπειτα από πτώση εβδομάδων.
Γερμανία: Στο 90,64% η πληρότητα των δεξαμενών αποθήκευσης φυσικού αερίου