fbpxΤο 2025 η ΕΕ θα πάρει το προβάδισμα στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων | Economistas.gr
Skip to main content

Το 2025 η ΕΕ θα πάρει το προβάδισμα στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το 2025 η ΕΕ θα πάρει το προβάδισμα στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Φώτο: Shutterstock

Η πανδημία, οι ελλείψεις των ημιαγωγών, οι δυσκολίες στη παραγωγή των αυτοκινήτων και η ενεργειακή κρίση έχουν επηρεάσει και την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ.

Επιβραδυντικός παράγοντας στην εξέλιξη της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι και οι υψηλές τιμές πώλησης τους.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανέλυσε τις τάσεις και τις εξελίξεις στις αγορές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV). Ενώ η Κίνα προηγείται επί του παρόντος από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ στην ηλεκτροκίνηση της αγοράς αυτοκινήτων, η ευρωπαϊκή αγορά θα ανακάμψει το 2025 και θα πάρει και πάλι το προβάδισμα στις άλλες περιοχές του κόσμου έως το 2030, ανακοίνωσε η ACEA.

Μέχρι στιγμής το 2022, σχεδόν το 20% όλων των νέων αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στην Κίνα είναι ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), που σημαίνει ότι η χώρα είναι πλέον μπροστά από την Ευρώπη και πολύ μπροστά από τις ΗΠΑ στον εξηλεκτρισμό της αγοράς αυτοκινήτων.

Ωστόσο, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αναμένεται να φτάσει σχεδόν το 30% της ευρωπαϊκής αγοράς έως το 2025 και να ξεπεράσει το 70% έως το 2030 - παίρνοντας και πάλι το προβάδισμα στις υπόλοιπες περιοχές του κόσμου.

Οι κινεζικές πωλήσεις νέων BEV αυξήθηκαν κατά 89,4% φτάνοντας τα 2,9 εκατ. αυτοκίνητα που πωλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Αυτό το αποτέλεσμα προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τα κυβερνητικά κίνητρα που επιδιώκουν να ενισχύσουν τις πωλήσεις μετά τις διακοπές Απριλίου-Μαΐου, που ωφέλησαν κυρίως την αγορά νέων ηλεκτρικών οχημάτων.

Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη ήταν ισχυρή αλλά λιγότερο απότομη στην ευρωπαϊκή περιοχή -συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου- όπου οι όγκοι πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία ανήλθαν συνολικά σε 1 εκατ. μονάδες, αυξημένοι κατά 25,7% σε σύγκριση με το ίδιο εννεάμηνο πριν από ένα χρόνο.

Η εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη παραμένει η βασική πρόκληση και αυτή η τάση μπορεί να διατηρηθεί μόνο εάν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις επενδύσεις σε υποδομές, αναφέρει η ACEA.

Όπως δείχνει η τελευταία Έκθεση Προόδου της ACEA, μέχρι σήμερα σχεδόν το 50% όλων των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες της ΕΕ - την Ολλανδία (90.000 φορτιστές) και τη Γερμανία (60.000) - που αποτελούν λιγότερο από το 10% του συνόλου Επιφάνεια ΕΕ.

Πράγματι, μέχρι το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα - που σημαίνει ότι θα πρέπει να σημειωθεί αύξηση πάνω από 22 φορές σε λιγότερο από 10 χρόνια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030, για να επιτευχθεί η μείωση του CO2 κατά 55% των ρύπων των αυτοκινήτων που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ανάλυση: Ο παγκόσμιος τουρισμός συνεχίζει να ανακάμπτει με ταχείς ρυθμούς, απέχει όμως ακόμα από τα προ πανδημίας επίπεδα
Ανάλυση: Ο παγκόσμιος τουρισμός συνεχίζει να ανακάμπτει με ταχείς ρυθμούς, απέχει όμως ακόμα από τα προ πανδημίας επίπεδα
Ο τουρισμός κατέγραψε τεράστια άνοδο το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Οι τουριστικοί προορισμοί υποδέχτηκαν σχεδόν τρεις φορές περισσότερους ξένους τουρίστες σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021.
Ανάλυση: Ο παγκόσμιος τουρισμός συνεχίζει να ανακάμπτει με ταχείς ρυθμούς, απέχει όμως ακόμα από τα προ πανδημίας επίπεδα
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αποτελούν το σημαντικότερο κόστος και όλη η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών έγκειται προς αυτήν την κατεύθυνση.
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
«Ζώντας με τον κορωνοϊό»: Πώς μπορεί να εξελιχθεί η πανδημία
«Ζώντας με τον κορωνοϊό»: Πώς μπορεί να εξελιχθεί η πανδημία
Με τον τρίτο χειμώνα πανδημίας στον ορίζοντα, στο βόρειο ημισφαίριο, οι επιστήμονες προειδοποιούν εξίσου τις ανήσυχες κυβερνήσεις και τους πληθυσμούς να προετοιμάζονται για περισσότερα κύματα κορωνοϊού.
«Ζώντας με τον κορωνοϊό»: Πώς μπορεί να εξελιχθεί η πανδημία
ΟΗΕ: Φτώχεια, παιδεία, βιοτικό επίπεδο: λόγω της covid ο κόσμος πήγε πέντε χρόνια πίσω
ΟΗΕ: Φτώχεια, παιδεία, βιοτικό επίπεδο: λόγω της covid ο κόσμος πήγε πέντε χρόνια πίσω
Αντιμέτωπος με μια πρωτόγνωρη σειρά κρίσεων, κυρίως αυτή της πανδημίας covid-19, ο κόσμος πήγε πέντε χρόνια πίσω σε ό,τι αφορά την ανθρώπινη ανάπτυξη, προκαλώντας «δυσπιστία» και «αγανάκτηση» σε όλο τον κόσμο, προειδοποίησε ο ΟΗΕ σε έκθεσή του που δημοσιεύθηκε σήμερα.
ΟΗΕ: Φτώχεια, παιδεία, βιοτικό επίπεδο: λόγω της covid ο κόσμος πήγε πέντε χρόνια πίσω
Νέα μελέτη: Η κλιματική αλλαγή μπορεί να κάνει τις πανδημίες πιο συχνές
Νέα μελέτη: Η κλιματική αλλαγή μπορεί να κάνει τις πανδημίες πιο συχνές
Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει τόσο την εμφάνιση νέων μεταδοτικών ασθενειών καθώς και το δυναμικό μετάδοσής τους, είναι το συμπέρασμα μελέτης που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό The Proceedings of the National Academy of Sciences με θέμα την επίπτωση της κλιματικής αλλαγής στην εμφάνιση πανδημιών.
Νέα μελέτη: Η κλιματική αλλαγή μπορεί να κάνει τις πανδημίες πιο συχνές