fbpxΤο κινεζικό σχέδιο των 5 τρισ. δολαρίων! | Economistas.gr
Skip to main content

Το κινεζικό σχέδιο των 5 τρισ. δολαρίων!

Το κινεζικό σχέδιο των 5 τρισ. δολαρίων!
Φωτό: AP Images

Το Κινεζικό σχέδιο, One Belt One Road (Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος) που ενώνει μία σειρά χωρών για το εμπόριο έχει αποδειχτεί, σύμφωνα με το Russia Today, μία τεράστια μηχανή ανάπτυξης, με τον τζίρο του να έχει ξεπεράσει τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια από το 2013.

Όπως επισημαίνει σε ρεπορτάζ του το ρωσικό δίκτυο, πέντε χρόνια μετά την ανακοίνωση του Πεκίνου για το φιλόδοξο σχέδιο οι Κινεζικές εταιρείες έχουν ήδη συνάψει 82 οικονομικές και εμπορικές συνεργασίες στο δρόμο του One Belt One Road. Από την έναρξή του έχουν δημιουργηθεί 240.000 νέες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με κινεζικές διπλωματικές πηγές.

«Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο όγκος των εμπορευμάτων μεταξύ του Πεκίνου και των εμπλεκόμενων χωρών στην πρωτοβουλία έχει ξεπεράσει τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια και οι άμεσες επενδύσεις ξεπερνούν τα 70 δισεκατομμύρια δολάρια», δήλωσε ο Γιανγκ Γιετσί, επικεφαλής του Γραφείου Εξωτερικών Υποθέσεων του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας.

Όπως εξήγησε, στο πλαίσιο της εν λόγω πρωτοβουλίας, πάνω από 11.000 εμπορικές αμαξοστοιχίες μετακινούνται μεταξύ της Κίνας και της Ευρώπης, ενώ το σχέδιο ενώνει τουλάχιστον 100 πόλεις σε ολόκληρη την περιοχή. Ο Γιανγκ είπε επίσης ότι η κατασκευή του Κινεζο-Πακιστανικού οικονομικού διαδρόμου έχει αυξήσει το ΑΕΠ της Νοτιοασιατικής χώρας κατά 2%, ενώ ο σιδηροδρομικός άξονας Μομπάσα – Ναϊρόμπι αναμένεται να αυξήσει το ΑΕΠ της Κένυας κατά 1,5%.

Πάνω από 140 χώρες και οργανισμοί έχουν υπογράψει συμφωνίες για την κοινή κατασκευή του σχεδίου Belt and Road μαζί με την Κίνα, από την ημέρα που ο Πρόεδρος της χώρας, Σι Ζινπίνγκ, έκανε τις επίσημες ανακοινώσεις, πριν από πέντε χρόνια. Στόχος του σχεδίου είναι να δώσει ώθηση στη συνεργασία μεταξύ των χωρών της Ανατολικής Ασίας, της Ευρώπης και της Ανατολικής Ασίας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η πρωτοβουλία, εκτιμά το Russia Today, θα δώσει σημαντική ώθηση στο παγκόσμιο εμπόριο και θα οδηγήσει σε μείωση του κόστους για τις εταιρείες που εμπλέκονται. Το Πεκίνο, που θέλει να αναβιώσει το δρόμο του μεταξιού, είχε συμπεριλάβει στο σχέδιο και τις χώρες της Αρκτικής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Κινέζοι έφτιαξαν το δικό τους Boeing 737
Οι Κινέζοι έφτιαξαν το δικό τους Boeing 737
Ο αντίπαλος του Boeing 747 μιλάει κινέζικα και ο «ασιατικός δράκος» ετοιμάζεται να κατακτήσει και τους αιθέρες.
Οι Κινέζοι έφτιαξαν το δικό τους Boeing 737
Η δυσάρεστη έκπληξη της Apple και άλλων εταιρειών
Η δυσάρεστη έκπληξη της Apple και άλλων εταιρειών
Σοκ στις αγορές από τη χθεσινή ανακοίνωση της Apple για το χτύπημα που αναμένει στις πωλήσεις εξ αιτίας του ξεσπάσματος του κορωνοϊού στην Κίνα.
Η δυσάρεστη έκπληξη της Apple και άλλων εταιρειών
Νέα αμερικανικά «πυρά» κατά της Κίνας -Αυστηρές κυρώσεις
Νέα αμερικανικά «πυρά» κατά της Κίνας -Αυστηρές κυρώσεις
Οι νέες αμερικανικές κυρώσεις είναι ακόμα πιο αυστηρές και ισχύουν για όλες τις εταιρείες ανά τον κόσμο, που χρησιμοποιούν αμερικανική τεχνολογία για να φτιάξουν ημιαγωγούς.
Νέα αμερικανικά «πυρά» κατά της Κίνας -Αυστηρές κυρώσεις
Τι σημαίνει για τον πλανήτη η αυξημένη ισχύ του Σι Ζινπίνγκ
Τι σημαίνει για τον πλανήτη η αυξημένη ισχύ του Σι Ζινπίνγκ
Ο 69χρονος Σι Ζινπίνγκ βγήκε από το Συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας που γίνεται κάθε πέντε χρόνια πιο ισχυρός από ποτέ, γεμίζοντας τα ανώτερα αξιώματα του κόμματος με συμμάχους του.
Τι σημαίνει για τον πλανήτη η αυξημένη ισχύ του Σι Ζινπίνγκ
Η παγκόσμια ύφεση θα αποφευχθεί χάρη στην Κίνα και την Ινδία
Η παγκόσμια ύφεση θα αποφευχθεί χάρη στην Κίνα και την Ινδία
Η παγκόσμια ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί περαιτέρω την επόμενη χρονιά, ωστόσο ο πλανήτης θα αποφύγει την ύφεση χάρη στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες της Ασίας.
Η παγκόσμια ύφεση θα αποφευχθεί χάρη στην Κίνα και την Ινδία