Ferrari: Οι πωλήσεις «ανέβασαν ταχύτητα» με ώθηση από ένα μοντέλο αξίας 2 εκατ. ευρώ

NEWSROOM
Ferrari
Φωτό: Shutterstock

Με αυξητικό ρυθμό κινήθηκαν οι πωλήσεις της Ferrari το γ΄ τρίμηνο του 2023, βρίσκοντας στήριξη από τα μοντέλα που διατίθενται σε περιορισμένη έκδοση, όπως το μοντέλο-ναυαρχίδα Daytona SP3 το οποίο πωλείται αντί 2 εκατ. ευρώ.

Οι παραγγελίες ανήλθαν στις 3.459 μονάδες το προηγούμενο τρίμηνο, αυξημένες κατά 271 μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο νωρίτερα. Τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 37% στα 595 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1,54 δισ. ευρώ. Για το σύνολο του έτους η διοίκηση της εταιρείας αναμένει οι πωλήσεις να αγγίξουν τα 5,9 δισ. ευρώ.

Οι περισσότερες παραγγελίες αφορούσαν τα μοντέλα 296 και SF90, ενώ για τη F8 Spider πλησιάζει το τέλος του κύκλου ζωής της, σύμφωνα με την ιταλική κατασκευάστρια πολυτελών σπορ αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις των μοντέλων 812 Competizione A και η Purosangue ήταν σε φάση εκκίνησης το γ΄ τρίμηνο, ενώ αυτές της Daytona SP3 εξελίχθηκαν βάσει του προγραμματισμού.

Η Ferrari είχε τη δυνατότητα να αυξήσει τις τιμές σε ορισμένα μοντέλα, από τη στιγμή που οι πελάτες της δεν αισθάνονται κάποια πίεση στα εισοδήματά τους από την εκτίναξη του πληθωρισμού και την αύξηση των επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες. Ο διευθύνων σύμβουλος Μπενεντέτο Βίνια έχει δεσμευθεί να φέρει τη Ferrari -η οποία φημίζεται για τους 12κύλινδρους κινητήρες της- στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο το δ΄ τρίμηνο του 2025.

«Το βιβλίο παραγγελιών παραμένει στα υψηλότερα επίπεδα, αντανακλώντας την ισχυρή ζήτηση σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές και παραγγελίες καλύπτουν όλο το 2025», δήλωσε ο Βίνια.

Η μετοχή της Ferrari, που είναι εισηγμένη στο Μιλάνο, έχει αυξηθεί κατά περίπου 60% από τότε που ο Βίνια ανέλαβε τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου τον Σεπτέμβριο του 2021. Η εταιρεία καταγράφει μία εκ των κορυφαίων επιδόσεων στον δείκτη Stoxx Europe 600 Automobiles & Parts, ο οποίος έχει υποχωρήσει σχεδόν 10% κατά την ίδια περίοδο. Σήμερα σημείωνε κέρδη έως και 3,7%, στην καλύτερη ημέρα της από τον περασμένο Μάιο.

Ενώ η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει εδώ και χρόνια θεωρηθεί ως το σημείο «make or break» για τον κλάδο, η Ferrari και άλλες ανταγωνίστριες όπως η Lamborghini, πληρούν τις προϋποθέσεις για εξαιρέσεις από τα αυστηρότερα όρια εκπομπών σε καίριες αγορές όπως επί παραδείγματι η Ευρώπη. Η Ευρωπαϊκή Ένωση επεξεργάζεται κανόνες για να επιτρέψει τη χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων που θα μπορούσαν να αποτρέψουν την πλήρη απόσυρση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η Ferrari κατασκευάζει ένα νέο εργοστάσιο όπου θα κατασκευάζει υβριδικά και ηλεκτρικά supercars στο Μαρανέλο, στη βόρεια Ιταλία, όπου βρίσκεται η έδρα της. Ο Βίνια έχει δηλώσει ότι η μονάδα θα είναι έτοιμη τον Ιούνιο του 2024.

Η εταιρεία βλέπει τώρα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων τουλάχιστον 2,25 δισ. ευρώ από προηγούμενη εκτίμηση που ήταν έως και 2,22 δισ. ευρώ, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πέμπτης. Προβλέπει, από προηγούμενη πρόβλεψη για περίπου 5,8 δισ. ευρώ.




ΣΧΕΤΙΚΑ