Skip to main content

Κολοσσιαία συμφωνία Αυστραλίας - Γαλλίας για υποβρύχια

Κολοσσιαία συμφωνία Αυστραλίας - Γαλλίας για υποβρύχια
Φωτο: Shutterstock

Η Καμπέρα και το Παρίσι υπέγραψαν επίσημα σήμερα το έγγραφο που εγκαθιδρύει την διμερή «στρατηγική εταιρική σχέση» τους και συμπεριλαμβάνει μια κολοσσιαία σύμβαση, αξίας 50 δισεκατομμυρίων αυστραλιανών δολαρίων (31 δισεκ. ευρώ), για την κατασκευή 12 προηγμένων υποβρυχίων που προορίζονται για το Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας, την οποία πολλοί εκλαμβάνουν ως ένδειξη των μεγάλων φιλοδοξιών της χώρας στον Ειρηνικό Ωκεανό.

Ο αυστραλός πρωθυπουργός Σκοτ Μόρισον χαιρέτισε με ικανοποίηση το «πολύ φιλόδοξο σχέδιο» αυτό στη διάρκεια της τελετής υπογραφής στην Καμπέρα, όπου τη γαλλική κυβέρνηση εκπροσώπησε η Φλοράνς Παρλί, η υπουργός Άμυνας της κυβέρνησης του Εμανουέλ Μακρόν.

Ο Μόρισον υπογράμμισε ότι πρόκειται για «τη μεγαλύτερη επένδυση στο πεδίο της άμυνας που έχει εγκριθεί ποτέ σε καιρό ειρήνης στην Αυστραλία».

Η Naval Group (η πρώην DCNS, το μεγαλύτερο μέρος του μετοχικού κεφαλαίου του οποίας διακρατεί το γαλλικό δημόσιο) επελέγη το 2016 για την προμήθεια 12 υποβρυχίων επόμενης γενιάς, εξέλιξη που σήμανε την ολοκλήρωση των πολυετών διαπραγματεύσεων για αυτή την «αγορά του αιώνα», ακρογωνιαίο λίθο της γαλλοαυστραλιανής συμφωνίας. Ανταγωνιστικές προσφορές είχαν υποβάλει η γερμανική ThyssenKrupp AG και οι ιαπωνικές Mitsubishi Heavy Industries και Kawasaki Heavy Industries.

Ο ναυπηγικός αυτός όμιλος ανέλαβε τον σχεδιασμό και την κατασκευή δώδεκα υποβρυχίων και ενός ναυπηγείου. Το πρώτο από αυτά τα σκάφη αναμένεται να τεθεί σε υπηρεσία το 2030.

Η σύμβαση αυτή προβλέπεται να δημιουργήσει τουλάχιστον 2.800 θέσεις εργασίας στην Αυστραλία, ενώ στη Γαλλία αναμένεται για το έργο να απασχοληθούν 500 άνθρωποι.

Ορισμένοι επέκριναν το γεγονός πως η ανάθεση καθυστέρησε τόσο, καθώς τα ύδατα βόρεια και ανατολικά της Αυστραλίας αποτελούν ήδη θέατρο μιας σκληρής μάχης για επιρροή ανάμεσα στις ΗΠΑ, την Κίνα και άλλες περιφερειακές δυνάμεις. Άλλοι στηλιτεύουν τις συνεχείς υπερβάσεις κόστους και την επαπειλούμενη καθυστέρηση στην παραγωγή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σύγκρουση Μέρκελ - Μακρόν για τον διάδοχο του Γιούνκερ
Σύγκρουση Μέρκελ - Μακρόν για τον διάδοχο του Γιούνκερ
Η Μέρκελ έχασε τον πρώτο γύρο στον αγώνα εξουσίας με τον Γάλλο Πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν για την διαδοχή του Ζαν Κλόντ Γιουνκερ σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα Die Welt.
Σύγκρουση Μέρκελ - Μακρόν για τον διάδοχο του Γιούνκερ
Γαλλία: Η κυβέρνηση θέλει να μειώσει την κατανάλωση νερού
Γαλλία: Η κυβέρνηση θέλει να μειώσει την κατανάλωση νερού
Η γαλλική κυβέρνηση θέλει να μειώσει τη χρήση νερού, προωθώντας την ανακύκλωση των λυμάτων και ενθαρρύνοντας τους πολίτες να καταναλώνουν λιγότερο.
Γαλλία: Η κυβέρνηση θέλει να μειώσει την κατανάλωση νερού
Η Ευρώπη προειδοποιεί το Ιράν για ενδεχόμενες κυρώσεις
Η Ευρώπη προειδοποιεί το Ιράν για ενδεχόμενες κυρώσεις
Διεθνείς πιέσεις από ΗΠΑ και Ευρώπη ασκούνται προς το Ιράν με στόχο η Τεχεράνη να σταματήσει να λαμβάνει μέτρα που υπονομεύουν την συμφωνία για τα πυρηνικά.
Η Ευρώπη προειδοποιεί το Ιράν για ενδεχόμενες κυρώσεις
Η Γαλλία επιβάλλει περιβαλλοντικό φόρο στις αεροπορικές
Η Γαλλία επιβάλλει περιβαλλοντικό φόρο στις αεροπορικές
Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι από το 2020 θα επιβάλει έναν «περιβαλλοντικό φόρο», ύψους από 1,50 μέχρι και 18 ευρώ, σε όλες τις πτήσεις, όλων των αεροπορικών εταιρειών, που αναχωρούν από γαλλικά αεροδρόμια.
Η Γαλλία επιβάλλει περιβαλλοντικό φόρο στις αεροπορικές
Γιατί τα γερμανικά ομόλογα θα φτάσουν σε υψηλό 18 μηνών
Γιατί τα γερμανικά ομόλογα θα φτάσουν σε υψηλό 18 μηνών
Οι αποδόσεις των γερμανικών κρατικών ομολόγων αναμένεται να καταγράψουν τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία άνοδο τον τελευταίο σχεδόν ενάμισι χρόνο με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά ομόλογα να κινούνται σε υψηλούς ρυθμούς.
Γιατί τα γερμανικά ομόλογα θα φτάσουν σε υψηλό 18 μηνών
Η Ιταλία αναζητά συμμάχους σε Γερμανία και Γαλλία
Η Ιταλία αναζητά συμμάχους σε Γερμανία και Γαλλία
Η Ιταλία θέλει η Γαλλία και η Ισπανία να στηρίξουν την εκστρατεία της για την αλλαγή των δημοσιονομικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το βάρος να δίδεται περισσότερο στην ανάπτυξη υπό το φως της περιφερειακής και παγκόσμιας οικονομικής επιβράδυνσης.
Η Ιταλία αναζητά συμμάχους σε Γερμανία και Γαλλία