Πώς δύο φίλοι έχτισαν τον κολοσσό μόδας Revolve, χωρίς να έχουν ιδέα από μόδα!

NEWSROOM
revolve επιχειρηματίες

Χωρίς να έχουν ιδέα από την βιομηχανία της μόδας, δύο νεαροί ειδικοί σε θέματα τεχνολογίας κατάφεραν να φτιάξουν μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ηλεκτρονικές εταιρείες πώλησης ρούχων στον κόσμο, την Revolve, με την αξία της να φτάνει το 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια.

Είναι γνωστό πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν μεγάλο ρόλο στην καθημερινότητα. Όλοι αναρτούν φωτογραφίες από τις διακοπές τους, ενώ τα πλουσιόπαιδα το έχουν πάει σε άλλο επίπεδο, με την επίδειξη του πλούτου τους. Οι influencers πλέον καθορίζουν τις νέες τάσεις της μόδας και όποιος θέλει να είναι in fashion ακολουθεί τις συμβουλές τους.

Σε αυτό πόνταραν ο 38χρονος Μάικλ Μέντε και ο 41χρονος Μάικ Καρανικόλας, οι ιδρυτές της εταιρείας Revolve που πριν από λίγες ημέρες μπήκε στο χρηματιστήριο με τα έσοδα της εταιρείας να φτάνουν τα 600 εκατομμύρια δολάρια φέτος.

Η Revolve αντί για την παραδοσιακή διαφήμιση, χρησιμοποιεί ένα μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού του μάρκετινγκ κακομαθαίνοντας μια ομάδα περίπου 3.500 Instagram influencers –μεταξύ των οποίων η Κένταλ Τζένερ, προκειμένου να φορέσουν τα ρούχα τους. Μάλιστα, η εταιρεία τους που έχει 3,3 εκατομμύρια οπαδούς στο Instagram (μόνο στον κύριο λογαριασμό της), επικεντρώνεται στην πώληση ειδών ένδυσης, υποδημάτων και αξεσουάρ σε χιλιάδες γυναίκες και άνδρες της γενιάς Ζ, προσθέτοντας και προϊόντα ομορφιάς πριν από τρία χρόνια. Ωστόσο, τίποτε από αυτά δεν φαινόταν πιθανόν το 2003, όταν ιδρύθηκε η εταιρεία.

Εκείνη την εποχή, το ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν στα σπάργανα. Το facebook, το Instagram και τα iPhone δεν είχαν καν εμφανιστεί ενώ ο όρος influencer δεν υπήρχε στο λεξιλόγιό μας. «Ήταν ένας νέος κόσμος και μια νέα ευκαιρία με το διαδίκτυο και το ηλεκτρονικό εμπόριο ξεκινούσε να αλλάζει τα πράγματα» αναφέρει ο Καρανικόλας προσθέτοντας: «Υπήρχε ένα μεγάλο και αυξανόμενο ενδιαφέρουν για ρούχα στο διαδίκτυο. Αλλά δεν υπήρχαν πολλοί παίκτες να το κάνουν ή να το κάνουν καλά. Θεωρήσαμε πως έπρεπε να βρούμε μια καλύτερη προσέγγιση και να το αξιοποιήσουμε».

Και οι δύο είχαν μεγάλη πείρα σε τεχνολογικά θέματα. Ο Μέντε σε προγράμματα επιχειρηματικότητας, ενώ ο Καρανικόλας σε θέματα ανάλυσης επιχειρήσεων. «Η τεχνολογία ήταν κάτι που ξέραμε καλά. Τα data ήταν κάτι με το οποίο νιώθαμε άνετοι» λέει ο Καρανικόλας. Κι έτσι άρχισαν να μελετούν λέξεις – κλειδιά και την διαδικτυακή συμπεριφορά, αποκαλύπτοντας κάτι που δεν είχε δει κανείς.

Και παρόλο που ανησυχούσαν για την έλλειψη εμπειρίας σε θέματα μόδας, το θεώρησαν πλεονέκτημα. Διότι τα δεδομένα και τα στοιχεία ανάλυσης ήταν αυτά που θα οδηγούσαν τις επιλογές τους, ώστε να αποτελέσουν μέρος των «αλγόριθμων πρόβλεψης τάσεων» που περιλαμβάνουν «δεδομένα από την ανάλυση χιλιάδων στυλ» αλλά και της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες.

Έτσι γεννήθηκε η Revolve, μια online πλατφόρμα πωλήσεων για μια ευρεία γκάμα γνωστών εμπορικών σημάτων. Αλλά η νεοσύστατη εταιρεία πόνταρε και σε κάτι άλλο. Εκείνη την εποχή έγινε μια άλλη βασική αλλαγή, η στροφή «από τα περιοδικά μόδας στα μπλογκς», που ήταν οι influencers του σήμερα. «Οι πρώτοι μπλόγκερς ήθελαν να επωφεληθούν από μια μακροπρόθεσμη επανάσταση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» λέει ο Μέντε. «Εργαζόμασταν με influencers που λέγονταν μπλόγκερς, πριν από το Instagram».

Το 2009, τα smartphones άρχισαν να κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην τάση για αναζήτηση στο διαδίκτυο και αυτό το πρόσεξαν οι μπλόγκερ. Οι Μέντε και Καρανικόλας παρακολουθούσαν προσεκτικά τι ήταν in fashion. Και από το 2012, η εταιρεία άρχισε να διοργανώνει εκδηλώσεις για τους bloggers και τους πρώτους influencers.
Όπως λένε οι ειδικοί, ένας άλλος λόγος που έγινε διάσημη η εταιρεία είναι το γεγονός πως ανέπτυξε σχέσεις με έναν τεράστιο αριθμό influencers με 30.000 ή και λιγότερους ακόλουθους. Αυτό τους βοήθησε ώστε σε περίπτωση που κάποιος από αυτούς έκανε κάτι ντροπιαστικό, δεν θα εκτείθετο και τόσο πολύ η εταιρεία τους. «Οι διάσημοι influencers δεν είναι απαραίτητοι. Οι εταιρείας δεν χρειάζεται να στηρίζονται σε αυτούς» αναφέρει η Στέισι Τζόουνς, διευθύνων σύμβουλος της Hollywood Branded, μιας εταιρείας που βοηθά τους πελάτες να επιλέξουν τους σωστούς influencers.

«Η νέα τάση είναι αυτοί οι μικροί influencers διότι το κοινό τους, τους γνωρίζει. Ξέρουν ποιοι είναι. Είναι φίλοι. Πήγαν μαζί σχολείο. Είναι συνάδερφοι. Έτσι αποκτάει κανείς μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από τους καταναλωτές του» λέει η Τζόουνς.

Και η Revolve ξέρει να ανταμείβει τους influencers της με διάφορους τρόπους. Είτε με μετρητά είτε με πίστωση προκειμένου να διαφημίσουν τα προϊόντα τους στα δικά τους μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, η εταιρεία φιλοξενεί πάνω από 100 κοινωνικές εκδηλώσεις ετησίως με την μεγαλύτερη αυτή που γίνεται κάθε χρόνο ταυτόχρονα με το φεστιβάλ μουσικής Coachella. Εκτός όμως από αυτό, στέλνει influencers σε ταξίδια σε αξιοζήλευτα σημεία σε όλο τον κόσμο, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τις αναρτήσεις στο Instagram και την προσοχή του κόσμου στα ρούχα που πουλά η εταιρεία τους.

Η Revolve, που πλέον έχει περίπου 1.000 υπαλλήλους, διοικείται λιγότερο σαν εταιρεία μόδας και περισσότερο σαν μια τεχνολογική εταιρεία που πουλά ρούχα, με τους δικούς της data analysers και μηχανικούς. «Επειδή δεν προερχόμαστε από τον κόσμο της μόδας, έχουμε δημιουργήσει εξαρχής ένα λογισμικό που μας έλεγε τι θα θέλει να αγοράσει ο κόσμος. Έχουμε δημιουργήσει μια πραγματικά τεράστια ομάδα τεχνικών ταλέντων» λέει ο Καρανικόλας.
Και στο ενημερωτικό της δελτίο, η Revolve, που προσφέρει περίπου 1.000 νέα είδη μόδας κάθε εβδομάδα προς πώληση, αναφέρει πως «μετατρέπει την μόδα από μια προγνωστική τέχνη σε μια επιστήμη με γνώμονα τα δεδομένα».

ΣΧΕΤΙΚΑ