Σενάρια καταστροφής φτιάχνουν οι αμερικανικές τράπεζες

AP Images

Οι μεγάλες αμερικανικές τράπεζες έχουν ξεκινήσει από την προηγούμενη εβδομάδα να δοκιμάζουν μέτρα σε περίπτωση μεγάλης έξαρσης του κορωνοϊού, που θα έχει ως αποτέλεσμα οι υπάλληλοί τους να μην πηγαίνουν για δουλειά, αποκαλύπτει δημοσίευμα του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων.

Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτών των σεναρίων καταστροφής, η JPMorgan Chase, η Morgan Stanley, η Goldman Sachs και η Citigroup ζήτησαν από εκατοντάδες υπαλλήλους τους να εργαστούν από το σπίτι.

«Ζητάμε από κάποιους υπαλλήλους να εργαστούν από το σπίτι τις επόμενες δύο εβδομάδες ώστε να δοκιμάσουμε τα συστήματά μας και την απομακρυσμένη πρόσβαση σε αυτά», δήλωσε στο πρακτορείο ένας άνθρωπος που γνωρίζει καλά τα σχέδια τονίζοντας όμως ότι πρόκειται για στάνταρ διαδικασίες σε περίπτωση κρίσης.

Η ίδια πηγή αποκάλυψε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η JPMorgan Chase έκανε τα τεστ σε ένα υποκατάστημα στο Λονδίνο και σε δύο υποκαταστήματα των Ηνωμένων Πολιτειών, στο Μπρούκλιν και το Νιου Τζέρσι. Η Citigroup έκανε παρόμοιες ασκήσεις στο Λονδίνο και το Νιου Τζέρσι, ενώ η Goldman Sachs σε ένα υποκατάστημα του Λονδίνου.

Στόχος των τραπεζών είναι να καθησυχάσουν τους πελάτες τους ότι οι υπηρεσίες τους δε θα επηρεαστούν, σε περίπτωση που οι υπάλληλοι χρειαστεί να εργαστούν από το σπίτι τους. Μάλιστα, προσέθεσαν προγράμματα στους υπολογιστές για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, ενώ κάνουν δοκιμές ώστε να δουν πώς γίνεται η δουλειά από μακριά και να διασφαλίσουν ότι η ποιότητα είναι η ίδια όπως όταν οι υπάλληλοι βρίσκονται κανονικά στα γραφεία τους.

Η αλήθεια είναι ότι η εργασία από μακριά είναι δυνατή για το διοικητικό προσωπικό, όμως η πρόκληση είναι μεγαλύτερη όσον αφορά στους τρέιντερς και στους υπαλλήλους στον τομέα των πωλήσεων.

Η ποιότητα της εργασίας από μακριά εξαρτάται και από την ταχύτητα των υπηρεσιών διαδικτύων που προσφέρονται στα σπίτια των εργαζομένων, αλλά και την ασφάλεια, καθώς και το αν μοιράζονται το δίκτυο με άλλα μέλη της οικογένειας.

Επίσης, απαιτείται επίβλεψη, η οποία είναι δύσκολη από απόσταση, ενώ οι τράπεζες έχουν την υποχρέωση να κρατούν ηχογραφημένες συνομιλίες μεταξύ των πελατών και των υπαλλήλων, κάτι το οποίο είναι επίσης εξαιρετικά δύσκολο από μακριά.

Σύμφωνα με πηγές του Γαλλικού Πρακτορείου, οι τράπεζες ζήτησαν ελαστικότητα από τις βρετανικές και τις αμερικανικές αρχές για τους κανονισμούς, με τις ΗΠΑ να έχουν χαλαρώσει τα μέτρα όπως στις περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, πχ. το 2012 όταν ο τυφώνας Σάντι σφυροκοπούσε την περιοχή της Νέας Υόρκης.

ΣΧΕΤΙΚΑ