fbpxΣτο χείλος της καταστροφής οι αεροπορικές εταιρείες | Economistas.gr
Skip to main content

Στο χείλος της καταστροφής οι αεροπορικές εταιρείες

Στο χείλος της καταστροφής οι αεροπορικές εταιρείες
Απολύμανση στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης / AP Images

Βαθαίνει όλο και περισσότερο η κρίση της πανδημίας του κορωνοϊού που έχει πλήξει σημαντικά τις αεροπορικές εταιρείες, μετά και την ανακοίνωση της γερμανικής, Lufthansa, ότι ο τομέας δεν θα επιβιώσει χωρίς κρατική βοήθεια και αν κρατήσει πολύ η πανδημία.

Οι ειδήσεις που φτάνουν από τις αεροπορικές εταιρείες οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο κλάδος – αν συνεχιστεί η πανδημία – οδεύει προς την καταστροφή.

Ακυρώσεις χιλιάδων πτήσεων

Η Αυστραλιανή, Qantas, και η θυγατρική της, Jetstar, σταματούν όλες τις διεθνείς πτήσεις από τα τέλη Μαρτίου έως τουλάχιστον τα τέλη Μαΐου, ενώ η Qantas ζήτησε από τους περισσότερους από τους 30.000 υπαλλήλους της να πάρουν άδεια. Η Air Canada σταματά σταδιακά έως τα τέλη του μήνα τις διεθνείς πτήσεις της, ακόμα και από και προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Ryanair ανακοίνωσε ότι «οι περισσότερες αν όχι όλες οι πτήσεις της» θα έχουν σταματήσει έως τις 24 Μαρτίου, ενώ την περασμένη Τετάρτη ακυρώθηκαν 12.094 πτήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ο γερμανικός κολοσσός, Lufthansa, σε μία άνευ προηγουμένου κίνηση, «κατάστασης έκτακτης ανάγκης» καθηλώνει στο έδαφος 700 από τα 763 αεροσκάφη της και ακυρώνει δεκάδες χιλιάδες πτήσεις.

Η Delta Air Lines καθηλώνει στο έδαφος πάνω από 600 αεροπλάνα, ενώ ανακοίνωσε μείωση μισθών έως και κατά 50% και μείωση πτήσεων κατά 70% έως ότου επανακάμψει η ζήτηση.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών κάλεσε τις κυβερνήσεις να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία των πτήσεων που μεταφέρουν εμπορεύματα και κάργκο ώστε να διασφαλιστεί ότι θα υπάρχει σε όλον τον πλανήτη διαθεσιμότητα στον απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό, όπως οι αναπνευστήρες και άλλα προϊόντα, όπως απολυμαντικά και μάσκες για την προστασία και την καταπολέμηση του κορωνοϊού.

Χαρακτηριστική της κατάστασης που επικρατεί στον κλάδο των αερομεταφορών είναι η δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, ότι «η εξάπλωση του κορωνοϊού έχει τοποθετήσει την παγκόσμια οικονομία και την εταιρεία μας σε μία άνευ προηγουμένου κατάσταση έκτακτης ανάγκης», προσθέτοντας ότι «αυτή τη στιγμή, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις συνέπειες».

«Καμπανάκι» της IATA

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών, IATA, ανακοίνωσε ότι οι αεροπορικές εταιρίες χρειάζονται έκτακτη βοήθεια ύψους έως 200 δισ. δολαρίων για να αντιμετωπίσουν τις τεράστιες συνέπειες του κορωνοϊού.

Στην ανακοίνωση της ΙΑΤΑ τονίστηκε ότι η βοήθεια αυτή θα μπορούσε να λάβει τη μορφή «μιας άμεσης οικονομικής βοήθειας», τη μορφή δανείων και εγγυήσεων από τις κυβερνήσεις και τις κεντρικές τράπεζες ή να γίνει με μειώσεις φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.

Πάντως, κάποιες κυβερνήσεις έχουν αρχίσει ήδη να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. Σύμφωνα με το Reuters, η κυβέρνηση της Ινδίας σχεδιάζει ένα πακέτο διάσωσης ύψους 1,6 δισ. δολαρίων για τις αεροπορικές εταιρείες της χώρας. Η κυβέρνηση της Ταϊβάν κάλεσε τις αεροπορικές εταιρείες της χώρας να καταθέσουν αιτήματα για αυξήσεις κεφαλαίων και χρηματοδότηση, καθώς και μεταφορές των πληρωμών δανείων. Ενώ η Νέα Ζηλανδία έδωσε ήδη το πρώτο πακέτο οικονομικής βοήθειας ύψους 344 εκατ. δολαρίων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εκατομμύρια άνθρωποι κινδυνεύουν με ακραία φτώχεια
Εκατομμύρια άνθρωποι κινδυνεύουν με ακραία φτώχεια
Η Αν. Ασίας θα πρέπει να προετοιμάζεται για «σοβαρές συνέπειες» στη φτώχεια και στο επίπεδο διαβίωσης, λόγω ασθενειών, θανάτων και χαμένων εισοδημάτων.
Εκατομμύρια άνθρωποι κινδυνεύουν με ακραία φτώχεια