Αιμορραγεί η αυτοκινητοβιομηχανία: Χτύπημα 3 δισ. για τη Volkswagen

Στιγμιότυπο από την επανέναρξη των εργασιών της Vokswagen στη Γερμανία / AP Images

Η Volkswagen, μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους τα λειτουργικά της κέρδη βούλιαξαν στα 904 εκατ. ευρώ από τα 3,9 δισ. ευρώ πριν από ένα χρόνο, λόγω της βουτιάς στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Ωστόσο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα κέρδη της για το σύνολο του έτους θα είναι πολύ χαμηλότερα σε σύγκριση με του 2019, όμως θα παραμείνουν σε θετικό πεδίο.

Αντανακλώντας την μεγάλη κρίση στον κλάδο εξ αιτίας του κορωνοϊού, η Volkswagen, που κατέχει επίσης την Audi, την Porsche και την Seat, ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της διολίσθησαν κατά 25% στα 1,9 εκατομμύρια οχήματα, ενώ οι παραδόσεις στους πελάτες υποχώρησαν κατά 23% στα 2 εκατομμύρια οχήματα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας τόνισε, σε δηλώσεις του, ότι «η παγκόσμια πανδημία του Covid-19 επηρέασε σημαντικά την εταιρεία μας το πρώτο τρίμηνο. Έχουμε λάβει σειρά αντίμετρων για να περιορίσουμε το κόστος και να διασφαλίσουμε τη ρευστότητά μας», προσθέτοντας ότι ο Όμιλος της Volkswagen αντιμετωπίζει αυτή την κρίση με συγκέντρωση και αποφασιστικότητα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο βρίσκονται αντιμέτωπες με μία δραματική πτώση της ζήτησης για αυτοκίνητα, αλλά και μεγάλα προβλήματα στην ίδια τη λειτουργία τους, καθώς στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας χρειάστηκε να προχωρήσουν στο κλείσιμο πολλών μονάδων παραγωγής.

Από την πλευρά της, η Ford ανακοίνωσε απώλειες 1,9 δισ. δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο προειδοποιώντας ότι οι ζημίες πιθανότατα θα εκτοξευτούν στα 5 δισ. δολάρια κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Ο λειτουργικός τζίρος υποχώρησε κατά 15% στα 34,3 δισ. δολάρια, ενώ οι πωλήσεις διολίσθησαν κατά 21%.

Από την εβδομάδα που μας πέρασε, η Volkswagen, όπως και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει σταδιακά να επανεκκινούν την παραγωγή οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία άνοιξε το μεγαλύτερο εργοστάσιό της στο Βόλφσμπουργκ μετά το μεγαλύτερης διάρκειας κλείσιμο την ιστορία των 82 χρόνων του κολοσσού. Επίσης, σχεδόν όλα τα εργοστάσιά της στην κίνα έχουν επανέλθει στους κανονικούς τους ρυθμούς.

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι έκανε 100 αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της,καθώς προσπαθεί να επανεκκινήσει κανονικά την παραγωγή, χωρίς όμως να διακινδυνεύσει την υγεία των υπαλλήλων της. «Η υγεία των εργαζομένων μας και των προμηθευτών μας παραμένει η βασική μας προτεραιότητα», τόνισε.

Η Volkswagen, καθώς και άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW και η Mercedes-Benz της Daimler εκτιμάται ότι θα ανταποκριθούν καλύτερα από αντίπαλες εταιρείες τους, καθώς έχουν μεγαλύτερη έκθεση στην ανάκαμψη της Κίνας από την πανδημία.

Πάντως, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον μία δεκαετία για να επανέλθει η αγορά αυτοκινήτου στα επίπεδα τους 2019.

ΣΧΕΤΙΚΑ