fbpxΑιμορραγεί η αυτοκινητοβιομηχανία: Χτύπημα 3 δισ. για τη Volkswagen | Economistas.gr
Skip to main content

Αιμορραγεί η αυτοκινητοβιομηχανία: Χτύπημα 3 δισ. για τη Volkswagen

Αιμορραγεί η αυτοκινητοβιομηχανία: Χτύπημα 3 δισ. για τη Volkswagen
Στιγμιότυπο από την επανέναρξη των εργασιών της Vokswagen στη Γερμανία / AP Images

Η Volkswagen, μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους τα λειτουργικά της κέρδη βούλιαξαν στα 904 εκατ. ευρώ από τα 3,9 δισ. ευρώ πριν από ένα χρόνο, λόγω της βουτιάς στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Ωστόσο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα κέρδη της για το σύνολο του έτους θα είναι πολύ χαμηλότερα σε σύγκριση με του 2019, όμως θα παραμείνουν σε θετικό πεδίο.

Αντανακλώντας την μεγάλη κρίση στον κλάδο εξ αιτίας του κορωνοϊού, η Volkswagen, που κατέχει επίσης την Audi, την Porsche και την Seat, ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της διολίσθησαν κατά 25% στα 1,9 εκατομμύρια οχήματα, ενώ οι παραδόσεις στους πελάτες υποχώρησαν κατά 23% στα 2 εκατομμύρια οχήματα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας τόνισε, σε δηλώσεις του, ότι «η παγκόσμια πανδημία του Covid-19 επηρέασε σημαντικά την εταιρεία μας το πρώτο τρίμηνο. Έχουμε λάβει σειρά αντίμετρων για να περιορίσουμε το κόστος και να διασφαλίσουμε τη ρευστότητά μας», προσθέτοντας ότι ο Όμιλος της Volkswagen αντιμετωπίζει αυτή την κρίση με συγκέντρωση και αποφασιστικότητα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο βρίσκονται αντιμέτωπες με μία δραματική πτώση της ζήτησης για αυτοκίνητα, αλλά και μεγάλα προβλήματα στην ίδια τη λειτουργία τους, καθώς στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας χρειάστηκε να προχωρήσουν στο κλείσιμο πολλών μονάδων παραγωγής.

Από την πλευρά της, η Ford ανακοίνωσε απώλειες 1,9 δισ. δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο προειδοποιώντας ότι οι ζημίες πιθανότατα θα εκτοξευτούν στα 5 δισ. δολάρια κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Ο λειτουργικός τζίρος υποχώρησε κατά 15% στα 34,3 δισ. δολάρια, ενώ οι πωλήσεις διολίσθησαν κατά 21%.

Σταδιακή επανεκκίνηση της παραγωγής

Από την εβδομάδα που μας πέρασε, η Volkswagen, όπως και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει σταδιακά να επανεκκινούν την παραγωγή οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία άνοιξε το μεγαλύτερο εργοστάσιό της στο Βόλφσμπουργκ μετά το μεγαλύτερης διάρκειας κλείσιμο την ιστορία των 82 χρόνων του κολοσσού. Επίσης, σχεδόν όλα τα εργοστάσιά της στην κίνα έχουν επανέλθει στους κανονικούς τους ρυθμούς.

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι έκανε 100 αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της,καθώς προσπαθεί να επανεκκινήσει κανονικά την παραγωγή, χωρίς όμως να διακινδυνεύσει την υγεία των υπαλλήλων της. «Η υγεία των εργαζομένων μας και των προμηθευτών μας παραμένει η βασική μας προτεραιότητα», τόνισε.

Η Volkswagen, καθώς και άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW και η Mercedes-Benz της Daimler εκτιμάται ότι θα ανταποκριθούν καλύτερα από αντίπαλες εταιρείες τους, καθώς έχουν μεγαλύτερη έκθεση στην ανάκαμψη της Κίνας από την πανδημία.

Πάντως, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον μία δεκαετία για να επανέλθει η αγορά αυτοκινήτου στα επίπεδα τους 2019.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το «φλερτ» της Ford στην Volkswagen
Το «φλερτ» της Ford στην Volkswagen
Η συνεργασία της αμερικανικής και της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μπορεί να αλλάξει τον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το «φλερτ» της Ford στην Volkswagen
Με ταχύ βήμα η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Με ταχύ βήμα η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι θα πουλά μόνο ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2022, τρία χρόνια δηλαδή νωρίτερα από την αρχική πρόβλεψη.
Με ταχύ βήμα η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Renault κινδυνεύει με «αφανισμό»
Η Renault κινδυνεύει με «αφανισμό»
Η κρίση του κορωνοϊού ήρθε να αυξήσει περαιτέρω την πίεση που δέχεται η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Renault κινδυνεύει με «αφανισμό»
Το Brexit απειλεί με λουκέτο το μεγαλύτερο εργοστάσιο αυτοκινήτων
Το Brexit απειλεί με λουκέτο το μεγαλύτερο εργοστάσιο αυτοκινήτων
Το τεράστιο εργοστάσιό της Nissan στο Σάντερλαντ κινδυνεύει αν δεν επιτευχθεί συμφωνία ώστε να μην μπουν δασμοί στο εμπόριο αυτοκινήτων.
Το Brexit απειλεί με λουκέτο το μεγαλύτερο εργοστάσιο αυτοκινήτων
Volkswagen και Audi αμφισβητούν την πρωτοκαθεδρία της Tesla
Volkswagen και Audi αμφισβητούν την πρωτοκαθεδρία της Tesla
Περισσότερα από 230.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα πούλησε η Volkswagen το 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Volkswagen και Audi αμφισβητούν την πρωτοκαθεδρία της Tesla
Η Volkswagen αλλάζει όνομα στις Ηνωμένες Πολιτείες
Η Volkswagen αλλάζει όνομα στις Ηνωμένες Πολιτείες
Με μία επικοινωνιακή κίνηση που στοχεύει να υπογραμμίσει τη στροφή της εταιρείας προς την ηλεκτροκίνηση, η θυγατρική της Volkswagen στις ΗΠΑ αλλάζει το όνομά της σε “Voltswagen”, όσο απίστευτο και αν φαίνεται.
Η Volkswagen αλλάζει όνομα στις Ηνωμένες Πολιτείες